Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kriza Agrokora u susjednoj državi srušila Konzum, a uzdigla Bingo

Autor: Poslovni dnevnik
20. ožujak 2018. u 08:06
Podijeli članak —
Foto: Zoran Grizelj/Vecernji list

Konzum je neke trgovine predao izravno najvećem konkurentu, što je znatno utjecalo na jačanje tuzlanskog Binga.

Domaće kompanije iskoristile su krizu u hrvatskom Agrokoru da zauzmu bolje pozicije i povećaju tržišne udjele u Bosni i Hercegovini, izvještava Indikator.ba.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kriza koncerna Ivice Todorića imala je višestran utjecaj na tržište BiH, osim zabrinutost velikog broja dobavljača, zbog velikih potraživanja, prije svega od Konzuma, pokazala se kao i dobra prilika za BiH proizvođače i trgovce, objašnjava portal. 

Domaće kompanije iskoristile su krizu u hrvatskom Agrokoru da zauzmu bolje pozicije i povećaju tržišne udjele u Bosni i Hercegovini, izvještava Indikator.ba.

Kriza koncerna Ivice Todorića imala je višestran utjecaj na tržište BiH, osim zabrinutost velikog broja dobavljača, zbog velikih potraživanja, prije svega od Konzuma, pokazala se kao i dobra prilika za BiH proizvođače i trgovce, objašnjava portal. 

Velika prednost Binga
Najveći gubitnik je trgovački lanac Konzum, koji je 2016. godini izgubio vodeće mjesto u maloprodaji na tržištu Bosne i Hercegovine, dok je u novi lider postao lanac Bingo iz Tuzle, u vlasništvu Senada Džambića. Podaci analitičara pokazuju da je Bingo značajno prestigao Konzum dosezanjem tržišnog udjela od 42 posto, dok Konzum sada ima udio od 36 posto. Međutim, dobitnici su i drugi BiH maloprodajni lanci.

 

7 od

deset najvećih trgovaca u 2017. bilo je dominantno u vlasništvu BiH poduzetnika

"Bingo predvodi skupinu domaćih trgovačkih lanaca koji sada dominiraju maloprodajom: sedam od deset najvećih trgovaca u 2017. godini bilo je dominantno u vlasništvu BiH poduzetnika, dok ih je na početku 2017. bilo pet od deset, s udjelom strukture koja favorizira međunarodne lance", navodi se u analizi Euromonitor Internationala. 

Bijeg dobavljača
Rješavajući se imovine, Konzum je neke trgovine predao izravno najvećem konkurentu, poput onih u trgovačkom centru Džananović u Zenici ili u Alta centru u Sarajevu, što je utjecalo na rast Binga.  U izvještaju izvanredne Agrokorove uprave hrvatskom Ministarstvu gospodarstva navodi se da je krajem prošle godine Konzum u BiH imao pad prihoda koji je najvećim dijelom posljedica nedovoljnih zaliha, a što je posljedica prekida suradnje nekih BiH dobavljača, odnosno potpunog izlasaka pojedinih dobavljača iz Konzuma.

"Oporavak isporuka i prometa idu nešto sporije od očekivanog te je još uvijek prisutna ograničena ili loša suradnja s desetak dobavljača", navedeno je u jednom od izvještaja objavljenih početkom ove godine. 

Sarajevski kiseljak

Uspon Vitinke i Oaze
Iz sektorskih analiza Euromonitora vidljivo je da je, iako je zadržao lidersku poziciju na tržištu flaširanih voda, Sarajevski kiseljak u vlasništvu Agrokorove Jamnice pretrpio određene gubitke. Dobitnici su domaći proizvođači flaširane vode Vitinka i Oaza koji su imali najveće povećanje udjela u off-trade prodaji 2017. godine, navode analitičari Euromonitora, dodajući da je Vitinka ostvarila dobitak na račun Sarajevskog kiseljaka, preuzimajući dio prostora na policama trgovina izvan Konzumovih prodajnih mjesta.

Autor: Poslovni dnevnik
20. ožujak 2018. u 08:06
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close