Zahvaljujući ulaganjima u virtualna dobra, prva virtualna milijunašica pod pseudonimom Anshe Chung, inače Njemica pravog imena Ailin Graef, krajem prošle godine otkrila je da je stekla milijune stvarnih američkih dolara u online svijetu Second Life. Riječ je o virtualnom svijetu bez elemenata igre koji igračima omogućava vođenje paralelnog, virtualnog života. Zabrinuta zbog pitanja intelektualnog vlasništva virtualnih dobara, Uprava internetske aukcijska kuća eBay početkom ove godine odlučila je da više neće dopuštati prodaju virtualnih dobara na svojoj stranici preko koje su se donedavno prodavale stvari i likovi popularnih online igara. Anshe Chung objavila je da je isključivo ulaganjima u virtualna dobra stekla bogatstvo vrijedno više od milijun dolara. Linden dolare, valutu u Second Lifeu, moguće je, naime, zamijeniti za prave dolare. Unatrag tri godine započela je s ozbiljnim investiranjima u virtualne nekretnine, a stečeno je dalje ulagala. Virtualna milijunašica Chung zasigurno neće biti prva niti posljednja u nizu, a njezin primjer motiv je tisućama korisnika u online svijetu. Do kraja ove godine broj virtualnih milijunaša vjerojatno će narasti na nekoliko desetaka, a kroz neko vrijeme mogao bi se pojaviti i prvi virtualni milijarder. No jedini je problem što je, kao i u stvarnom svijetu, dobit kroz ulaganje moguće ostvariti tek kroz naporan rad. Igru World of Warcraft, u kojoj je trgovina virtualnim dobrima za novac zabranjena, korisnici ipak trže na crno. Umjesto da zabrane trgovanje virtualnim dobrima, izdavači su tu praksu podržali stvorivši pravo virtualno gospodarstvo. Internetska aukcijska kuća eBay početkom je veljače prva objavila da više neće dopuštati prodaju virtualnih dobara na svojoj stranici.
Obustavu prodaje virtualnih dobara Uprava eBaya pravda riječima da prodaja uzima sve više maha i donosi sve više stvarnih dolara. Potez internetske aukcijske kuće, s druge strane, otvara prostor drugim siteovima poput IGE-a, koji egzistiraju od prodaje virtualnih stvari. Igrači izgrađuju svoje likove i u igri skupljaju predmete koje poslije prodaju drugim sudionicima. Zahvaljujući trgovini virtualnim dobrima za koja neki spremni skupo platiti, pojedinci su, poput milijunašice Chung, to odlično iskoristili. U tim prodajama virtualnog za stvarno potroši se, prema procjenama, između 250 i 800 milijuna dolara. Oline svemir Entropia Universe igra je poznata po tome što novac u igri vrijedi i u stvarnom životu. Još je lani ponudila mogućnost sudionicima u igri dobivanje debitne karticu s kojom direktno mogu pretvarati virtualni novac u pravi te ga osim toga mogu podizati i na bankomatima širom svijeta. Budući da virtualna dobra u raznim online igrama uživaju određenu vrijednost u stvarnom životu, odnosno ovisno o njihovoj vrijednosti u igri mogu se prodati za stvarni novac, tvorci Entropia Universea u svoju su igru tako uveli Real Cash Economy (RCE) omogućivši da virtualni novac u igri ima stvarnu vrijednost. Valuta u toj igri zove se PED (Project Entropia Dollar) i vezana je uz dolar. Jedan dolar pritom vrijedi 10 pedova. Želi li igrač kupiti neko virtulano dobro, to zapravo čini za pravi novac. Osim toga, prodajom predmeta, nekretnine ili usluge to se čini za pravi novac koji igrač može zamijeniti za dolare. Igrači su to isprva prakticirali online, a sredinom 2006. uvedena je kartica s kojom novac iz igre može biti isplaćen na bankomatima širom svijeta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu