Novalju iz godine u godinu posjećuje sve veći broj ljudi, pa je tako samo u 2016. godini na ovom području zabilježeno je 5,4 posto više dolazaka i 4,9 posto više noćenja nego godinu ranije. Iako se obično smatra da je ta destinacija privlačna pretežito među stranim turistima, i domaćih je gostiju sve više – 2016. godine bilo čak 8,4 posto nego 2015. Stranih je pak turista u istom razdoblju bilo za 5,3 posto više nego 2015., a prosječna duljina njihova boravka iznosi 6,5 dana. Prevedeno u brojke, radi se o nekoliko dobrih sezona i za iznajmljivače i hotelijere i ugostitelje, ali i sjajnim preduvjetima da ovaj grad svojevremeno bude proglašen i gradom s najvećim BDP-om po glavi stanovnika. Te 2016. godine u Novalji je ostvareno ukupno 1 439 483 noćenja, a dok se čekaju finalni rezultati za tekuću 2017., jedan od lokalnih poduzetnika otkrio je koje prednosti i prilike leže u takvom turističkom zamašnjaku kakvom Novalja svjedoči proteklih nekoliko godina.
Jedan od dobrih primjera uspješnog poduzetništva tamošnja je konoba Antika, među domaćim i stranim gostima čuvena po mesnim specijalitetima, obiteljski je biznis započet prije desetak godina. Braća Bosak zadovoljni su poslom pri čemu jednu sezonu posebno izdvajaju i kažu da je bila vrhunska te dodaju da se od tada mnogo toga promijenilo. "Sezona 2015. bila je najbolja. Te smo godine radili sjajno, a svaka kasnija donijela je nešto novo. U Novalji se trenutno mijenja profil gostiju, dolaze sve mlađi kojima su najatraktivniji festivali i tzv. spring break. Govorimo o ljudima drugačije platežne moći te različitih navika i potreba. Rekao bih da ćemo za sljedeću godinu morati njima prilagoditi naše jelovnike, ali tako izgleda rad u turizmu – važno je ostati konkurentom i poželjnom lokacijom", istaknuo je Zvonimir Bosak. Da im transformacija i opstanak na tržištu dobro idu najbolje svjedoče njihovi uvijek puni stolovi dok su popularnost primarno osigurali kvalitetnim namirnicama i standardima kvalitete od kojih, kako kažu, ne odustaju. Što se tiče ranije spomenute prilagodbe jelovnika potrebama na tržištu tiče, radi se prije svega o uvođenju određenih brzih jela za one goste koji nemaju vremena ili naviku sjedati za duži obrok.