U posljednje vrijeme, kada se govori o unapređenju procesa obrazovanja, u prvi se plan, kao najvažnija točka, često spominje uvođenje informatike kao obaveznog predmeta. Međutim kao i u mnogo čemu drugom u Hrvatskoj, i po ovom se pitanju stvorila svojevrsna polarizacija u društvu. Neki uvođenje više informatike (ili STEM-a) u škole vide samo kao pokušaj pripreme učenika za tržište rada te tvrde da se obrazovanju želi oduzeti funkcija odgoja i usađivanja sustava vrijednosti. Je li školstvu danas primarno pripremiti učenika za tržište rada ili ga odgojiti kao društvenu, moralnu osobu upitali smo vodeće ljude visokoobrazovnih institucija i stručnjake za ljudske potencijale iz uspješnih domaćih tvrtki. Ivana Ogrizek Biškupić, profesorica Veleučilišta Baltazar Zaprešić, smatra da bi bila velika pogreška, kada se govori o poučavanju unutar bilo kojeg područja (pa tako i informatike), odgoj i obrazovanje stavljati u kontekst 'ili'.
Balenović
Uvođenje informatike preduvjet je konkurentnog obrazovanja i tu ne bi smjelo biti prijepora ako želimo da naše škole uđu u 21. stoljeće.
"Ako stvari gledamo tako, onda bismo isto mogli reći za sve predmete koji su odavno bili ili jesu obvezni predmeti u osnovnoj ili srednjoj školi. Isključivost jednog ili drugog sigurno nije put koji nas vodi ka uspjehu, a cilj je našega društva postići kvalitetnije obrazovanje koje će biti temelj izgradnje boljega društva. Kada govorimo o STEM području ono se u medijima često stavlja samo u kontekst informatike što je pogrešno. STEM predstavlja puno širi spektar od same informatike (engl. Science, Technology, Engineering, Mathematics), a fokus se stavlja upravo na ta zanimanja budući da ona predstavljaju generatore razvoja gospodarstva (u primarnom obrazovanju veći je naglasak na matematici nego informatici kada je riječ o poticanju STEM područja). Često se u medijima spominju potrebe 'usklađivanja s tržištem rada' što neki stručnjaci u području obrazovanja smatraju pogrešnim budući da je teško predvidjeti kako će tržište izgledati za tridesetak godina. Naglasak svakako mora biti i na vještinama te razvoju svijesti o cjeloživotnom obrazovanju koje mora postati stalna težnja i potreba", kaže profesorica Veleučilišta Baltazar Zaprešić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu