Hrvatsko tržište autobusnog prometa je razvijeno, a dodatnu dinamiku mu je dao sustav FlixBus koji se u našoj zemlji pojavio prošle godine. No, razvoj tržišta nije pratila i regulativa koja je, kažu upućeni, stara barem nekoliko desetljeća te ne prati suvremene potrebe prijevoznika i putnika.
Najveći problem su vozni redovi koje odobrava Ministarstvo prometa, a koji ograničavaju konkurenciju te zatvaraju tržište. Naime, postojeća regulativa je restriktivna prema frekventnosti linija te u međugradskom prometu rijetko dopušta nove linije čiji polazak je kraći od dva sata razlike. To je pogodnost za postojeće operatera, bez obzira na njihovu kvalitetu, uvjete i potrebe putnika, no onemogućuje konkurenciju. Poneki prijevoznici pribjegavaju inovativnim rješenjima poput one da u nemogućnosti povezivanja Zagreba i Splita tvrtka pokrene nominalne linije npr. Zagreb-Ogulin, Ogulin-Split. Prema postojećoj regulativi jednom godišnje Hrvatska gospodarska komora (HGK), kao provedbeno tijelo, provodilo je postupak usklađivanja voznih redova u cestovnom prijevozu. No, ove godine se od njega odustalo. Službeno objašnjenje iz nadležnog ministarstva je da se čeka donošenje novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, koji je, kažu, u završnoj fazi, a njegov će sadržaj u cijelosti biti usklađen s EU prometnom regulativom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Koja debilana da ministarstvo odobrava vozne redove
Uključite se u raspravu