Nekoć je riječka luka bila najveća u Jugoslaviji, a danas joj je pozicija ugrožena čak i u hrvatskim okvirima, piše Deutsche Welle. Te povijesno važne 1990. godine luka Kopar nije se ni po čemu mogla mjeriti s Rijekom, a onda je u svega nekoliko desetljeća došlo do dramatičnih promjena. Kopar danas ima dvostruko veći promet od Rijeke, a najveća slovenska luka predstavlja pomorski most između Dalekog istoka i Europe. Rijeka je ostala na margini, čak se događa ono što je donedavno bilo nezamislivo, a to je da se luka Ploče približava Rijeci po opsegu prometa.
Takva situacija nije nastala slučajno. Rat u Hrvatskoj imao je izuzetno negativne posljedice za cijeli riječki prometni pravac, jer je sigurnost transportnih koridora bila upitna. U poratnom razdoblju Hrvatska nije osmislila održivu, dugoročnu i stručnu strategiju prometnog razvoja s naglaskom na povezivanje pomorskih i kopnenih putova. Posljedice se osjećaju i danas. Koparska luka potom je dodatno iskoristila ulazak Slovenije u Europsku uniju 2004. godine, što je Kopru osigurao dodatnu konkurentnost u odnosu na Rijeku kada se radilo o transportu robe namijenjene europskom tržištu. Ulaskom Hrvatske u EU prije gotovo četiri godine situacija se nije značajnije promijenila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Sve je tu jasno. Pa ne moze Luka Rijeka u drzavnom vlasnistvu natjecati se s Koperom. Kad je drzava vlasnik uopce tu nije jasno za koga se radi i zasto se radi, sindikati kolo vode, firma se ne vodi dugorocno-razvojnim trzisnim kriterijima nego socijalnim kriterijima. Ulaze se u sindikate, kantine, ‘radnicka prava’, prepucava se na sastancima oko gluposti i trosi se dragocijeno vrijeme umjesto da se vrijeme ulaze u planove, investicije, tehnologiju za brzi obrtaj tereta i poboljsanje usluge, u marketing da se privuce vise tereta i sl. Da ne spominjem uopce cinjenicu da politicki nominiran menadzment nikad nije polucio dobre rezultate i nikada nece. Kada je drzava vlasnik necega sto posluje na konkurentnom trzistu kao sto je trziste luka, transporta i manipulacije tereta – to odmah znaci da ce taj posao propasti. Jer kad je drzava vlasnik onda zapravo nitko nije vlasnik. Iz rijecke luke se toliko pokralo, iznosile su se vrece tereta i ne znam ceka, krale su se banane s brodova, iznosile ogromne kolicine dobara, nije se nista ulagalo. Koji ce medjunarodni partner poslati svoj brod u takvu luku? Tek nedavno se u luci Rijeka pocelo razgovarati na osnovi strucnih i poslovnih principa, ali to je sad kasno jer vlak je napustio stanicu. Koper je vec daleko ispred. To se moze oppraviti ali ce trebati puno vremena i temeljita privatizacija te ukljanjanje svih drzavnih kadrova iz luke Rijeka, jer to je rak koji je tamo metastazirao i treba ga duboko i cjelovito izrezati iz firme.
Sve je tu jasno. Pa ne moze Luka Rijeka u drzavnom vlasnistvu natjecati se s Koperom. Kad je drzava vlasnik uopce tu nije jasno za koga se radi i zasto se radi, sindikati kolo vode, firma se ne vodi dugorocno-razvojnim trzisnim kriterijima nego socijalnim kriterijima. Ulaze se u sindikate, kantine, ‘radnicka prava’, prepucava se na sastancima oko gluposti i trosi se dragocijeno vrijeme umjesto da se vrijeme ulaze u planove, investicije, tehnologiju za brzi obrtaj tereta i poboljsanje usluge, u marketing da se privuce vise tereta i sl. Da ne spominjem uopce cinjenicu da politicki nominiran menadzment nikad nije polucio dobre rezultate i nikada nece. Kada je drzava vlasnik necega sto posluje na konkurentnom trzistu kao sto je trziste luka, transporta i manipulacije tereta – to odmah znaci da ce taj posao propasti. Jer kad je drzava vlasnik onda zapravo nitko nije vlasnik. Iz rijecke luke se toliko pokralo, iznosile su se vrece tereta i ne znam ceka, krale su se banane s brodova, iznosile ogromne kolicine dobara, nije se nista ulagalo. Koji ce medjunarodni partner poslati svoj brod u takvu luku? Tek nedavno se u luci Rijeka pocelo razgovarati na osnovi strucnih i poslovnih principa, ali to je sad kasno jer vlak je napustio stanicu. Koper je vec daleko ispred. To se moze oppraviti ali ce trebati puno vremena i temeljita privatizacija te ukljanjanje svih drzavnih kadrova iz luke Rijeka, jer to je rak koji je tamo metastazirao i treba ga duboko i cjelovito izrezati iz firme.
Sve je tu jasno. Pa ne moze Luka Rijeka u drzavnom vlasnistvu natjecati se s Koperom. Kad je drzava vlasnik uopce tu nije jasno za koga se radi i zasto se radi, sindikati kolo vode, firma se ne vodi dugorocno-razvojnim trzisnim kriterijima nego socijalnim kriterijima. Ulaze se u sindikate, kantine, ‘radnicka prava’, prepucava se na sastancima oko gluposti i trosi se dragocijeno vrijeme umjesto da se vrijeme ulaze u planove, investicije, tehnologiju za brzi obrtaj tereta i poboljsanje usluge, u marketing da se privuce vise tereta i sl. Da ne spominjem uopce cinjenicu da politicki nominiran menadzment nikad nije polucio dobre rezultate i nikada nece. Kada je drzava vlasnik necega sto posluje na konkurentnom trzistu kao sto je trziste luka, transporta i manipulacije tereta – to odmah znaci da ce taj posao propasti. Jer kad je drzava vlasnik onda zapravo nitko nije vlasnik. Iz rijecke luke se toliko pokralo, iznosile su se vrece tereta i ne znam ceka, krale su se banane s brodova, iznosile ogromne kolicine dobara, nije se nista ulagalo. Koji ce medjunarodni partner poslati svoj brod u takvu luku? Tek nedavno se u luci Rijeka pocelo razgovarati na osnovi strucnih i poslovnih principa, ali to je sad kasno jer vlak je napustio stanicu. Koper je vec daleko ispred. To se moze oppraviti ali ce trebati puno vremena i temeljita privatizacija te ukljanjanje svih drzavnih kadrova iz luke Rijeka, jer to je rak koji je tamo metastazirao i treba ga duboko i cjelovito izrezati iz firme.
Sve je tu jasno. Pa ne moze Luka Rijeka u drzavnom vlasnistvu natjecati se s Koperom. Kad je drzava vlasnik uopce tu nije jasno za koga se radi i zasto se radi, sindikati kolo vode, firma se ne vodi dugorocno-razvojnim trzisnim kriterijima nego socijalnim kriterijima. Ulaze se u sindikate, kantine, ‘radnicka prava’, prepucava se na sastancima oko gluposti i trosi se dragocijeno vrijeme umjesto da se vrijeme ulaze u planove, investicije, tehnologiju za brzi obrtaj tereta i poboljsanje usluge, u marketing da se privuce vise tereta i sl. Da ne spominjem uopce cinjenicu da politicki nominiran menadzment nikad nije polucio dobre rezultate i nikada nece. Kada je drzava vlasnik necega sto posluje na konkurentnom trzistu kao sto je trziste luka, transporta i manipulacije tereta – to odmah znaci da ce taj posao propasti. Jer kad je drzava vlasnik onda zapravo nitko nije vlasnik. Iz rijecke luke se toliko pokralo, iznosile su se vrece tereta i ne znam ceka, krale su se banane s brodova, iznosile ogromne kolicine dobara, nije se nista ulagalo. Koji ce medjunarodni partner poslati svoj brod u takvu luku? Tek nedavno se u luci Rijeka pocelo razgovarati na osnovi strucnih i poslovnih principa, ali to je sad kasno jer vlak je napustio stanicu. Koper je vec daleko ispred. To se moze oppraviti ali ce trebati puno vremena i temeljita privatizacija te ukljanjanje svih drzavnih kadrova iz luke Rijeka, jer to je rak koji je tamo metastazirao i treba ga duboko i cjelovito izrezati iz firme.
Uključite se u raspravu