Žustre rasprave o obrazovnoj reformi posljednjih mjeseci nisu ni dotaknule pitanje opstanka privatnih škola s pravom javnosti, koje ne uspijevaju uhvatiti pozitivan trend. Prošli tjedan Zadarskoj privatnoj gimnaziji odobrena je predstečajna nagodba i dogovorom vjerovnika omogućen pokušaj isplivavanja iz nelikvidnosti, no mnoge škole preživljavaju na uslugama prekvalifikacija, dok je nekolicina privatnih škola ugašena.
Takav je slučaj, primjerice, s prvom hrvatskom privatnom osnovnom školom "Juraj Dobrila" u Puli, za koju su osnivači nakon 22 godine postojanja potkraj 2015. pokrenuli postupak likvidacije, koja je u tijeku. Nezavidnu financijsku situaciju prolazi veći dio privatnih škola, koje iz godine u godinu bilježe manji broj polaznika, pa se smanjuje i broj škola. Osnovnih je škola u privatnom vlasništvu primjerice u školskoj 2013./2014. bilo 18, u njima se obrazovao 941 učenika, dok je u prošloj školskoj godini djelovalo 13 škola s 566 školaraca. Broj srednjih škola manje je smanjen, posljednjih godina varira od 33 do 36, no broj učenika kontinuirano pada.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Zar i sada javni novac ne ide u privatne djepove ucitelja i profesora? Bitna razlika je da ne postoji sustav financijskog nagradjivanja dobrih ucitelja i dobrih skola. Kod nas nema situacije da dobra skola “kupuje” dobre profesore kao sto dobri nogometni klubovi kupuju nogometne igrace, te da onda roditelji koji zele najbolju edukaciju za svoju djecu biraju upravo takve skole, vec se sve bazira na nekakvom volonterizmu koji najcesce ne funkcionira.
Vezano za potraznju – naravno da pada kada skolska godina kosta 30K kn. Kada bi drzava sufinancirala privatne skole kao sto sufinancira doktore potraznja bi naglo porasla.
Javni novac u privatni džep? Za što? Uslugu obrazovanja koja je ista takva dostupna u državnim osnovnim/srednjim školama. A potražnja (broj djece) iz godine u godinu manji. Znači da država konkurira sama sebi?
Uključite se u raspravu