Budući da je prošlo osam dana od objave, na snagu je ovih dana stupio Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi, a Ministarstvo prometa je prihvatilo 40-ak prijedloga Sindikata biciklista od predanih 90-ak, no stupanjem na snagu tog pravilnika u Zagrebu su se zatekli kilometri prometnica nepropisne infrastrukture.
S obzirom da je biciklistički promet u Hrvatskoj zadnjih dvadesetak godina bio određen s tek par članaka u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, ovaj korak je Sindikat biciklista pozdravio. No dio postojeće infrastrukture biciklističke prometne mreže u prijelaznom razdoblju od tri godine mora se prilagoditi ili će postati nezakonitom, poručili su iz te udruge.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ovo je klasičan primjer domaćeg novinarstva kako se iz jednoe ozbiljne teme tipa ovo Vaš link …
može napraviti sprdačina
Da sve bude jos bolje, ovo je slikano u Bjelovaru na korzu gdje je pjesacka zona i zabrana je voznje biciklom.
Pješaci ovime više nemaju nigdje svoja vlastita mjesta kretanja, sigurna i zaštićena, od ozljeda i uznemiravanja(dječak iz Osijeka oboren pred svojim ulazom, komatozan, stara gospođa u Petrinjskoj sa lomom ruke pred izlogom, i more toga što mediji prešućuju, svi svakodnevni udari u leđa, lakat, potegnute torbice sa ramena, premlačivanja viđena na drugima i doživljena na sebi kada se pješak usudi prigovoriti).O prepadima, proletavanjima,slalomima -iznenada,nečujno ili uz zvonjavu, oboje jednako stresno- te o prostotama da se ne govori.
Nogostupi postaju “prometne površine”, hodanje je “promet” koji nema svoj prostor, izjednačeno je sa vozilima-biciklima kojima je sve podređeno, na raspolaganju im je svaka površina, s time da su one, oznaćene kao njihove, rezervirane samo za njih. Na račun pješaka je sada legalno natovarena sva problematika gradskog prometa, i odobrena sva ta dosadašnja eskalirajuća praksa, ostavljen je na milost, “dobru volju” i vještinu tih jahača željeza od 10-15kg+težina vozača, sa kacigama, slušalicama, za koje nema pravila već mogu neobuzdano njegovati svaki svoj slobodni stil bravura,brzine,po Jurišičevoj, Ilici, Bogovićevoj, Oktogonu, prolazu Harmica (“vršna gustoća pješačkog prometa”???). Sada se ukida i formalna crta razdvajanja pješaka i biciklista na nogostupu, odnosno biciklisti ih sada i službeno mogu ignorirati,što su činili i do sada, bez sankcija službi dužnih provoditi propise,uz odobravanje njihovih aktivista i udruga.Zaštita pješaka je sada i službeno nevažeća, i bilo koja ozljeda koju dožive od biciklista na pločnicima je stvar osobnog sudskog razračunavanja sa odbjeglim NN biciklistom koji nema identifikacijske oznake : kult “zdravlja” i ekologije doveden do zakonski blagoslovljenog zlostavljanja, kakve nezdrave duše u sportskim tijelima, kakav ciničan i neodgovoran zakonodavac, sveopća premoć nasilja.
ovo dvoje na slici su genijalan primjer. imaju kišobrane ali ne i blatobrane.
Uključite se u raspravu