Potrošači u Europi za ove će blagdane najčešće poklanjati čokoladu, poklon bonove i knjige, iako bi sami ispod bora najviše voljeli vidjeti novac (50%) i putovanja (46%), pokazuje istraživanje koje je među 14.065 potrošača u 14 europskih zemalja proveo Deloitte. Knjige kao poklon prevladavaju u Francuskoj, Portugalu, Italiji, Grčkoj, Njemačkoj, Danskoj i Poljskoj, dok u Ujedinjenom Kraljevstvu, Rusiji i Sloveniji prednjače čokolade. S druge strane, u Belgiji će prvi izbor biti poklon bonovi, a u Španjolskoj obuća i odjeća.
Potrošači su i dalje zabrinuti za gospodarska kretanja u budućnosti i vlastitu kupovnu moć, što će se najvjerojatnije odraziti na blagdansku potrošnju pa će se tako ove godine nastojati zadržati unutar budžeta predviđenog za kupovinu te kupovati jeftinije poklone u trgovinama s povoljnijim cijenama. „U Hrvatskoj je povećanje neto plaća uslijed izmjena Zakona o porezu na dohodak pozitivno utjecalo na osobnu potrošnju te se ove godine nakon dužeg vremena može očekivati rast potrošnje za blagdane.“, navodi Kruno Škrinjar, menadžer u Deloitteovom Odjelu konzaltinga te nastavlja „Prema procjeni Hrvatske gospodarske komore (HGK) potrošnja za blagdane će se kretati oko 11,5 milijardi kn, a većina potrošnje bit će usmjerena prema tradicionalnim kategorijama kao što su dječje igračke, kozmetika, hrana, piće, potrošačka elektronika, knjige i božićne dekoracije.“
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu