Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Romantična bitka za Slavonce: kako ih nagovoriti da kupuju dnevne novine

Autor: Ivana Barišić
29. prosinac 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Izlazak Slavonskog doma razbio je dugogodišnju letargiju dnevnih novina: izazivač želi pretplatu dovesti do zadnjeg slavonskog sela, branitelj odjednom planira nova izdanja

Je li pojava novog regionalnog dnevnog lista Slavonski dom uzburkala medijsku scenu Slavonije i Baranje? Njihovi najveći konkurenti u Glasu Slavonije, smatraju kako se to nije dogodilo, iako, u zemljopisnim okvirima, i jedne i druge novine grizu isti dio tržišnog kolača. Ali svaki sa svojim džokerima u rukavu. Primarni cilj im je osvajanje čitatelja u pet slavonskih županija (Osječko-baranjska, Vukovarsko-srijemska, Požeško-slavonska, Brodsko-posavska i Virovitičko-podravska), a potom i šire.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Novi projekti
Glas Slavonije svoje adute temelji na višedesetljetnoj tradiciji, razgranatoj i već uhodanoj mreži dopisništava, odnosno većem proizvodnom pogonu dok Slavonski dom u prvi plan stavlja mikrolociranje informacija, ali ističu i svoju, kako vole reći, nenavijačku novinarsku stranu. “Mislim da je s izlaskom Slavonskog doma razbijen monopol u pogledu regionalnih dnevnih novina u Slavoniji i Baranji. Smatramo da smo ozbiljan konkurent s velikim potencijalom. Njegujemo slobodno i nezavisno novinarstvo, i to se može iščitati iz pera naših autora. Mi nemamo kuglu oko noge kao jedan politički balast”, objašnjava Anđelko Balikić, direktor tvrtke Datapress d.o.o. koja je od kraja listopada u suvlasništvu s Europa Press Holdingom. Iako Glas Slavonije često politički etiketiraju, glavni urednik toga dnevnika Zoran Jaćimović, kaže kako je “čovjek koji ne hoda s političarima po kavama”. Dodaje kako je njihov medijski prostor jednako dostupan i otvoren za sve političke strane i opcije, a potkrepljuje to i navodima kako je u rubrici “pluseva i minusa”, jednom zgodom u “minusu” završio i Branimir Glavaš. Jaćimović smatra kako pojava novog medijskog proizvoda na slavonskom tržištu nije napravila neki bum, ali, ipak, sve što se na kioscima ponudi čitateljima smatraju konkurencijom. No, s izlaskom Slavonskog doma, glasovci su morali ojačati svoje resurse i potencijale. U idućih nekoliko mjeseci stoga planiraju pokrenuti i nekoliko novih projekata. Na popisu realiziranih stavki se već nalazi subotnji podlistak Osječki glas koji se bavi isključivo informacijama iz gradskih kotara i četvrti grada Osijeka, kao i povećani mali oglasnik, tako da im subotnje novine broje 100 stranica. “Imamo vrlo dobre reakcije čitatelja, a to znači da smo na pravom putu. Dominantni smo u Osijeku”, zaključio je Jaćimović spomenuvši, ipak, pri tome, kako Slavonski dom, ima dobar oslonac u Jutarnjem listu kao članu grupe EPH-a. O suradnji EPH i osječke tvrtke Datapress d.o.o. dalo se u javnosti naslutiti već krajem kolovoza ove godine, kada su se u Osijeku počele dijeliti besplatne novine Metro express, a dvije regionalne stranice u njim uređivati novinari Osječkog doma, svojevrsne preteče današnjeg Slavonskog doma. Pregovori o zajedničkom, novom, projektu između Zagrepčana i Osječana počeli su, pak, nekoliko mjeseci ranije. “Bio je to logičan slijed jer EPH smatramo najvećim medijskim partnerom u Hrvatskoj.

Je li pojava novog regionalnog dnevnog lista Slavonski dom uzburkala medijsku scenu Slavonije i Baranje? Njihovi najveći konkurenti u Glasu Slavonije, smatraju kako se to nije dogodilo, iako, u zemljopisnim okvirima, i jedne i druge novine grizu isti dio tržišnog kolača. Ali svaki sa svojim džokerima u rukavu. Primarni cilj im je osvajanje čitatelja u pet slavonskih županija (Osječko-baranjska, Vukovarsko-srijemska, Požeško-slavonska, Brodsko-posavska i Virovitičko-podravska), a potom i šire.

Novi projekti
Glas Slavonije svoje adute temelji na višedesetljetnoj tradiciji, razgranatoj i već uhodanoj mreži dopisništava, odnosno većem proizvodnom pogonu dok Slavonski dom u prvi plan stavlja mikrolociranje informacija, ali ističu i svoju, kako vole reći, nenavijačku novinarsku stranu. “Mislim da je s izlaskom Slavonskog doma razbijen monopol u pogledu regionalnih dnevnih novina u Slavoniji i Baranji. Smatramo da smo ozbiljan konkurent s velikim potencijalom. Njegujemo slobodno i nezavisno novinarstvo, i to se može iščitati iz pera naših autora. Mi nemamo kuglu oko noge kao jedan politički balast”, objašnjava Anđelko Balikić, direktor tvrtke Datapress d.o.o. koja je od kraja listopada u suvlasništvu s Europa Press Holdingom. Iako Glas Slavonije često politički etiketiraju, glavni urednik toga dnevnika Zoran Jaćimović, kaže kako je “čovjek koji ne hoda s političarima po kavama”. Dodaje kako je njihov medijski prostor jednako dostupan i otvoren za sve političke strane i opcije, a potkrepljuje to i navodima kako je u rubrici “pluseva i minusa”, jednom zgodom u “minusu” završio i Branimir Glavaš. Jaćimović smatra kako pojava novog medijskog proizvoda na slavonskom tržištu nije napravila neki bum, ali, ipak, sve što se na kioscima ponudi čitateljima smatraju konkurencijom. No, s izlaskom Slavonskog doma, glasovci su morali ojačati svoje resurse i potencijale. U idućih nekoliko mjeseci stoga planiraju pokrenuti i nekoliko novih projekata. Na popisu realiziranih stavki se već nalazi subotnji podlistak Osječki glas koji se bavi isključivo informacijama iz gradskih kotara i četvrti grada Osijeka, kao i povećani mali oglasnik, tako da im subotnje novine broje 100 stranica. “Imamo vrlo dobre reakcije čitatelja, a to znači da smo na pravom putu. Dominantni smo u Osijeku”, zaključio je Jaćimović spomenuvši, ipak, pri tome, kako Slavonski dom, ima dobar oslonac u Jutarnjem listu kao članu grupe EPH-a. O suradnji EPH i osječke tvrtke Datapress d.o.o. dalo se u javnosti naslutiti već krajem kolovoza ove godine, kada su se u Osijeku počele dijeliti besplatne novine Metro express, a dvije regionalne stranice u njim uređivati novinari Osječkog doma, svojevrsne preteče današnjeg Slavonskog doma. Pregovori o zajedničkom, novom, projektu između Zagrepčana i Osječana počeli su, pak, nekoliko mjeseci ranije. “Bio je to logičan slijed jer EPH smatramo najvećim medijskim partnerom u Hrvatskoj.

Zadovoljan sam što sam s njima uspio napraviti posao i formirao zajednički proizvod. Naša je tvrtka ovim činom dokapitalizirana, ali iskustvom i snagom EPH”, objašnjava Balikić. Najnoviji proizvod tvrtke Datapress u iduće dvije godine trebao bi pored četiri sadašnja (za Osijek, Baranju, Valpovo i Belišće te Đakovo) dobiti još šest novih izdanja (za Slavonski Brod, Požegu, Vinkovce, Vukovar, Viroviticu i Novu Gradišku). Iako je Osječki dom pokrenut još 2000. godine i od tada je izlazio svakoga drugog dana, njegov sadržaj nije se mogao pronaći, niti iščitati na Internetu. Taj bi nedostatak uskoro trebao biti ispravljen. U izradi se trenutno nalaze web stranice Slavonskog doma, ali se na njoj ni ubuduće neće nalaziti sadržaj cijelih novina, nego samo najave udarnih tema.

Prejeftino
Takvu logiku Balikić pripisuje prejeftinoj cijeni njihova proizvoda da bi ga cijeloga stavili na Internet jer mjesečna pretplata stoji svega 40, a cijena novina na kiosku je 5 kuna. Tvrdi, također, i kako su trenutno za 20 posto prodavanije novina od Glasa Slavonije. No, isto govori i Jaćimović. “Bolje smo se počeli prodavati od pojave Slavonskog doma, a tome u prilog idu nam i brojčani pokazatelji”, tvrdi Jaćimović potkrepljujući svoje navode sa 12.000 prodanih primjeraka koji su za Dan grada Osijeka, kaže, prodani već rano ujutro. U idućem periodu “domaši” će se, pak, okrenuti prodaji, razvoju novih izdanja i brendiranju. U percepciji budućega, ali i ne tako skoroga, razvoja, planiraju baciti oko i na elektronske medije poput radija i televizije, ali se kane baviti i izdavanjem knjiga kao i specijaliziranih novina. Prvo čemu će se posvetiti je razvoj distribucijske mreže do zadnjega sela u regiji. “Opsjednuti smo pretplatom. Ima nas i na svim kioscima, ali je to tek 10 posto ukupne prodaje. Pretplata je ono što smo razvili kao prvenstveni način prodaje naših proizvoda. Svojevrsni je to know-how, drugačiji od trenutno prisutnih na tržištu novina u Hrvatskoj. Pretplata će i dalje ostati 40 kuna, dok će se novine na kiosku prodavati za 5 jer i na taj način potičemo pretplatu”, objašnjava Balikić koji ne krije kako su trenutno nezadovoljni kvalitetom samoga tiska Slavonskoga doma. No situacija bi se uskoro trebala popraviti na bolje jer je tiskara Spajić u Milanu kupila novu rotaciju za tiskanje novina. Stroj je već stigao u Osijek, tijekom idućih tjedana trebao bi se montirati, a potom bi trebala započeti i proizvodnja na njemu.

Autor: Ivana Barišić
29. prosinac 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close