Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Amerika je postala obećana zemlja za europski dizajn

Autor: Marta Duić
08. lipanj 2015. u 22:01
Podijeli članak —
Nizozemski proizvođač luksuznog namještaja Moooi upravo je otvorio trgovinu na Manhattnu, Foto: PD

“Amerika je daleko najbolje tržište. Izuzetno snažno. Osobito Miami, u kojem ljudi vole ulagati u nekretnine, putovanja, odjeću, automobile, sve što je lijepo”.

Ne tako davno, europske kompanije koje svoje biznise zasnivaju na proizvodima vrhunskog dizajna sanjale su neslućene uspjehe na novom, primamljivom tržištu – u Kini. Bilo je to u vrijeme strelovitog rasta tamošnjeg gospodarstva koje je za sobom dovelo i novu “vojsku” imućnih, spremnih da svoje bogatstvo pokažu na svakom koraku.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Danas je slika nešto drukčija, Kina je usporila, luksuznim brendovima i nije onako lako prodati svoje “ime”, kako su se nadali da će biti.

Ne tako davno, europske kompanije koje svoje biznise zasnivaju na proizvodima vrhunskog dizajna sanjale su neslućene uspjehe na novom, primamljivom tržištu – u Kini. Bilo je to u vrijeme strelovitog rasta tamošnjeg gospodarstva koje je za sobom dovelo i novu “vojsku” imućnih, spremnih da svoje bogatstvo pokažu na svakom koraku.

Danas je slika nešto drukčija, Kina je usporila, luksuznim brendovima i nije onako lako prodati svoje “ime”, kako su se nadali da će biti.

No kad je u pitanju TOP europski dizajn, sreća se osmjehnula drugdje. Amerika im je postala obećana zemlja, ponajviše za proizvođače luksuznog namještaja i opreme za interijere.

“Amerika je daleko najbolje tržište. Izuzetno snažno. Osobito Miami, u kojem ljudi vole ulagati u nekretnine, putovanja, odjeću, automobile, sve što je lijepo”, izjavio je Roberto Gavizzi, čelni čovjek europskog proizvođača luksuznog namještaja Boffija kojemu prodaja u SAD-u ide “kao po loju”.

S istim se može pohvaliti i talijanska kompanija koja prodaje luksuzne kuhinje – Dada. Njezine američke uspjehe uvelike je pogurao strelovit rast gradnje i prodaje elitnih rezidencijalnih i poslovnih nekretnina. Mnoge od njih projektiraju slavni europski arhitekti koji u SAD-u promoviraju dizajnere Starog kontinenta i njihovim proizvodima opremaju svoje objekte. Dada je tu često prvi izbor. A Amerikanci to danas – obožavaju.

“Dominantni dio našeg izvoza odlazi u SAD, ondje ostvarujemo čak 28% dobiti”, objasnio je razloga otvaranja prve luksuzne trgovine izvan Europe casper Vissers, čelnik nizozemskog Moooija – brenda dizajnerskog namještaja i rasvjete koji je usred Manhattana upravo otvorio trgovinu. “Kinesko tržište morat će se razvijati još neko vrijeme, sad je našim kompanijama lakše nastupati u SAD-u, osobito jer ovdje nema kulturoloških i jezičnih barijera”, zaključuje.

O golemom bumu dizajnerskih proizvoda, kojeg u Americi predvode New York i Miami, svjedoči i slavni brend dizajnerske rasvjete Flos. Njihovo poslovanje u Americi cvate u tolikoj mjeri da se spremaju na akvizicije na tom tržištu kako bi proširili svoju prodajnu bazu.

“Dizajn je in u SAD-u. Osobito New Yorku, Miamiju, Los Angelesu i Chicagu. A kad kod njih stvari krenu, strelovito jure naprijed”, kaže predsjednik Uprave Piero Gandini. 

Autor: Marta Duić
08. lipanj 2015. u 22:01
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close