Tržišta Rusije i Turske, gdje je evidentan rast potrošnje, trebala bi biti daleko veći izazov hrvatskoj prehrambenoj industriji koja ih sada prepoznaje tek sporadično. Naime, prema istraživanju koje je proveo tim zagrebačkog Ekonomskog instituta (EIZ), analizirajući strukturu izvoznih tržišta i mogući potencijal domaće prehrambene branše, Rusija sa udjelom 1,9 posto u 772 milijuna eura koliko je iznosila vrijednost ukupna izvoza hrane i pića i Turska sa još skromnijim učinkom od tek 0,2 posto na samom su začelju liste inozemnih tržišta s kojima (ne)uspješno trguju prehrambene kompanije, Ta oba tržišta (i ne samo ona) moraju biti u znatno većem fokusu prehrambene industrije RH, ali ne za neke povremene izlete, nego kao konstatna točka u njihovim dugoročnim projekcijama.
Ekipa iz EIZ-a u svojoj je analizi kao zaključnu godinu koristila 2013. kada je kupcima na ruskom tržištu prodan prehrambeni asortiman ukupne vrijednosti samo 13 milijuna eura dok je paralelno na tržište Turske plasirano hrane i pića za tek 1,3 milijuna eura. Rusija broji oko 143 milijuna potencijalnih potrošača, a Turska ima više od 76 milijuna stanovnika što je golem i motiv i izazov.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Koliko piva je ekipa iz EIZ popila prije nego je došla do famoznog zaključka?
Kako se moze fokusirati na trziste Rusije kada nasa kartonska predsjednica hoce slat nase mlade ljude kao topovsko meso za anglosaksonsko-cionisticke pishopate u ratu protiv covjecanstva?
Uključite se u raspravu