Više od 28 milijardi kuna izdvojila je država za sanaciju svojih velikih brodogradilišta od početka tranzicije do 2012. i posljednje šanse za restrukturiranje što ga je za škverove dogovorila s Europskom unijom. Upravo se navršava dvije godine kako su brodogradilišta otplovila u nove vlasničke i tržišne vode, uz pomoć, ali i pomni nadzor države i Europske komisije. Kako se odvija taj proces, razgovarali smo s Tomislavom Radošem, pomoćnikom ministra gospodarstva nadležnim za sektor industrije, investicija te programa i projekata EU.
Polovicom siječnja Hrvatska je podnijela izvješće Bruxellesu o restrukturiranju i stanju u brodogradnji. Što stoji u izvješću i kakve su ocjene stigle iz Komisije?
Hrvatska je, u skladu s dogovorom s Europskom komisijom, u obvezi dva puta godišnje dostaviti izvješće o provedbi programa restrukturiranja hrvatskih brodogradilišta. Poseban naglasak u izvješću se stavlja na ispunjenje mjera za provođenje restrukturiranja i dovođenje društava u stanje održivosti. Te mjere moraju pratiti i financijski pokazatelji. Dostavlja se, usto, prikaz izvršavanja obveza, kako sa strane države, tako i vlastitog doprinosa kupca i samog društva. Navedene su kompenzacijske mjere koje su društva bila u obvezi provesti te se prati ograničenje proizvodnje u cGt-ima. Ukratko, prate se četiri glavna uvjeta, a to su održivost, vlastiti doprinos, kompenzacijske mjere i ograničenje proizvodnje. Hrvatska je izvješća dostavila, a dosad nismo zaprimili nikakve reakcije EK.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu