Google brani izvoz softverskim tvrtkama iz Hrvatske

Autor: Bernard Ivezić , 05. veljača 2015. u 15:13
Googleove kamere obilaze Zagreb/Žarko Bašić/PIXSELL

Tvrtke iz Hrvatske preko Google Playa mogu besplatno dijeliti aplikacije, ali ih ne mogu i prodavati.

Iako je Hrvatska proglasila informatičku industriju strateškom, hrvatske softverske tvrtke prisiljene su otvarati podružnice u inozemstvu ili tražiti vanjske partnere jer im najveća svjetska trgovina aplikacija Google Play ne dopušta da izravno preko nje prodaju svoje proizvode.

Najveći hrvatski proizvođač mobilnih igara Nanobit nedavno je otvorio tvrtku u Budimpešti Nanobit Games Kft. kako bi mogao početi prodavati igre preko Google Playa. Osnivač Iskona Damir Sabol otvorio je pak podružnicu u Londonu, kao pripremu za početak komercijalizacije, odnosno prodaje najuspješnije hrvatske mobilne aplikacije PhotoMatha, preko Google Playa. To su samo neki od primjera hrvatskih softverskih tvrtki kojima Google brani da izvoz svojih aplikacija rade izravno iz Hrvatske. Tomislav Pokrajčić, direktor tvrtke Binaria iz Sesveta i suosnivač startupa Weddingella pojašnjava da je za prodaju mobilnih aplikacija preko Google Play trgovine potrebno imati takozvani Merchant account.

 

5,1milijun

kuna platio je HTZ 2009. oglašavanje na Googleu

"To je poslovni račun, koji se otvara pri Googleu, a koji se veže na poslovni bankovni račun tvrtke i na njega sjeda novac od prodaje aplikacija. No, taj račun ne može otvoriti tvrtka iz Hrvatske", kaže Pokrajčić. Dodaje da tvrtka registrirana u Hrvatskoj preko Google Playa može jedino besplatno dijeliti aplikacije, ali ne ih i prodavati. Slično nam je potvrdilo još niz sugovornika iz branše. Situacija je tim gora po hrvatske proizvođače, jer je Google sa svojom trgovinom Google Play od početka ove godine i službeno postao najveća trgovina mobilnim aplikacijama na svijetu po broju aplikacija i po broju potencijalnih kupaca.Prema agenciji Strategy Analytics lani je više od 80 posto prodanih pametnih mobitela vrtilo Googleovu Andorid platformu. Nadalje, prema podacima AppFiguresa, agencije za istraživanje tržišta mobilnih aplikacija, Google Play je u 2014. godini u ponudi imao 1,43 milijuna aplikacija.

Bivši lider Appleov AppStore imao ih je 1,21 milijuna, Microsoftov Windows Phone Store 300 tisuća aplikacija, a Amazonov Appstore 293 tisuće.  AppFigures pokazuje i da sve više proizvođača aplikacija prodaje preko Google Playa te da je razvoj za tu platformu sve profitabilniji. Lani je preko Google Playa prodavalo 388 tisuća proizvođača aplikacija, 100 tisuća više nego na Appleovom AppStoreu. K tome, tvrtka Dau-up objavila je da pokazatelji za 2014. ukazuju da je i proizvodnja aplikacija, i to baš mobilnih igara za Andorid platformu po profitabilnosti gotovo na razini igara rađenih za iPhone i iPad. Na naš upit o ovom problemu hrvatskih IT izvoznika u Googleu su odgovorili da su svjesni problema i da žele predstaviti nove proizvode i usluge svim zemljama što je prije moguće. "Nadamo se da ćemo omogućiti prodaju aplikacija na Google Playju u što je moguće više zemalja, međutim u ovom trenutku nemamo ništa za najaviti", poručuju iz Googlea.

 

Pokrajčić

Tvrtkama nije omogućeno otvoriti račun za prodaju aplikacija preko Googlea

Tomislav Car, izvršni direktor jednog od najpoznatijih domaćih tvrtki za proizvodnju mobilnih aplikacija Infinuma i aktualni predsjednik udruge CISEx kaže da je na inicijativu HGK, koji je prije koji mjesec organizirao sastanak na tu temu, razgovarao s Googleom. "Google nije rekao da to neće promijeniti, ali dojam je bio da im to trenutno nije visoko na listi prioriteta. I naravno, nisu htjeli obećati datum kad će to postati dostupno u Hrvatskoj", kaže Car.  Paradoks je pak da Apple softverskim tvrtkama iz Hrvatske uredno omogućuje prodaju aplikacija preko AppStorea iako nema ured u Hrvatskoj. Google pak u Hrvatskoj već pet godina ima svoj ured.

Došao je nakon što je uspostavio odličnu suradnju s Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ). Prvi veći posao napravio je 2009. godine kad je HTZ-u prodao uslugu online oglašavanja vrijednu 5,1 milijun kuna i od tad mu prodaja u Hrvatskoj samo raste. Za razliku od hrvatskih proizvođača, Merchant account mogu koristiti tvrtke iz gotovo svih članica EU u okruženju. Dostupan je tvrtkama registriranim u Italiji, Austriji, Slovačkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj i Grčkoj, pa čak i Ukrajini. Iako je u pravilu dostupan u razvijenijim državama, Google je omogućio da Merchant account mogu dobiti i proizvođači aplikacija iz Costa Rice, Puerto Rica, Jordana, Kazahstana, Libanona, Nigerije i Pakistana.

Istražujući problem hrvatskih izvoznika otkrili smo da je Google, kako bi povećao prodaju svojih proizvoda na hrvatskom tržištu, lani napravio iznimku. Naime, u ožujku 2014. godine na službenom AdWords Blogu za Hrvatsku kompanija je objavila da je zbog svog novog oglašivačkog proizvoda Shopping kampanje, koje želi snažnije prodavati klijentima na hrvatskom tržištu, omogućila tvrtkama iz Hrvatske da se registriraju na Merchant Center, ali samo za potrebe Shopping kampanja. Na pitanje zašto tu mogućnost nisu proširili i na proizvođače mobilnih aplikacija, odnosno hrvatske IT izvoznike, odgovor nismo dobili.

Komentari (3)
Pogledajte sve

Velike korporacije brzo se prilagođavaju kada treba ljudima uzeti lovu. Tako je i Google lokaliziran da bi mogao zarađivati od nas. Ali njima nije u interesu da i mi zarađujemo. treba se priviknuti na to i ispravno postaviti. Sve ove naše udruge nemaju vrijednost jer ne uspijevaju ništa isposlovati.

Korporacije postaju jače od država.
Da uvedu porez na internet oglašavanje, možda bi se digli na Google-ovoj “listi prioriteta”?
Ipak, mislim da je tu veći problem što državi izvoznici software-a nisu visoko na “listi prioriteta”. Šteta!

da Google nitkovi eto velila pomoc za Hrvatsku od masonerije zvane Google zato izbjegavajte sotoniziranu tvrtku Google

New Report

Close