Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Crna Gora osniva tvrtku za spas zimskog turizma

Autor: Poslovni dnevnik
27. listopad 2014. u 09:28
Podijeli članak —
PD

Tvrtkom Skijališta Crne Gore upravljala bi država, a tvrtke i poduzetnici koji već upravljaju skijalištima bili bi uključeni kao dioničari.

Velika turistička prednost Crne Gore u odnosu na većinu zemalja u regiji u tome je što je privlačna ne samo kao ljetna, već i kao zimska destinacija. Ta prednost dosad nije bila primjereno iskorištena, iako u Crnoj Gori postoji nekoliko skijaških centara, od kojih su najpoznatiji Kolašin na planini Bjelasica i Žabljak u podnožju Durmitora. Međutim, slaba opremljenost skijališta, odnosno nedostatak investicija zimski su turizam gurnuli u drugi plan. Nisu pomogli niti pokušaji privatizacije jer je na primjer hotel Durmitor na Žabljaku, sa zemljištem i bungalovima desetak puta nuđen na prodaju, posljednji put za samo 2,2 milijuna eura, ali bez pravog rezultata. Zato je Ministarstvo održivog razvoja i turizma predložilo vladi Crne Gore osnivanje dioničkog društva Skijališta Crne Gore. Društvom koje bi razvijalo zimski turizam, javlja portal Cafe Del Montenegro, upravljala bi vlada Crne Gore, dok bi pravne osobe ili poduzetnici koji već upravljaju skijalištima bili uključeni u dioničko društvo.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Za razvoj zimskog turizma u skijalištima gdje se snježni pokrivač prosječno zadržava do 120 dana glavna prepreka je potreba za velikim infrastrukturnim ulaganjima. Jednostavno, nema dovoljno hotela na sjeveru Crne Gore gdje su skijališta jer nema dovoljno žičara koje služe kao mamac hotelskim operaterima da uđu na određeno tržište i razviju skijaške resorte. “Prošli su dani kada su se planinski resorti oslanjali samo na skijanje kako bi povećali povrat na investiciju”, kažu u crnogorskoj vladi.

Velika turistička prednost Crne Gore u odnosu na većinu zemalja u regiji u tome je što je privlačna ne samo kao ljetna, već i kao zimska destinacija. Ta prednost dosad nije bila primjereno iskorištena, iako u Crnoj Gori postoji nekoliko skijaških centara, od kojih su najpoznatiji Kolašin na planini Bjelasica i Žabljak u podnožju Durmitora. Međutim, slaba opremljenost skijališta, odnosno nedostatak investicija zimski su turizam gurnuli u drugi plan. Nisu pomogli niti pokušaji privatizacije jer je na primjer hotel Durmitor na Žabljaku, sa zemljištem i bungalovima desetak puta nuđen na prodaju, posljednji put za samo 2,2 milijuna eura, ali bez pravog rezultata. Zato je Ministarstvo održivog razvoja i turizma predložilo vladi Crne Gore osnivanje dioničkog društva Skijališta Crne Gore. Društvom koje bi razvijalo zimski turizam, javlja portal Cafe Del Montenegro, upravljala bi vlada Crne Gore, dok bi pravne osobe ili poduzetnici koji već upravljaju skijalištima bili uključeni u dioničko društvo.

Za razvoj zimskog turizma u skijalištima gdje se snježni pokrivač prosječno zadržava do 120 dana glavna prepreka je potreba za velikim infrastrukturnim ulaganjima. Jednostavno, nema dovoljno hotela na sjeveru Crne Gore gdje su skijališta jer nema dovoljno žičara koje služe kao mamac hotelskim operaterima da uđu na određeno tržište i razviju skijaške resorte. “Prošli su dani kada su se planinski resorti oslanjali samo na skijanje kako bi povećali povrat na investiciju”, kažu u crnogorskoj vladi.

“Iskustva u regiji pokazuju da je jedan od najboljih modela valorizacije skijališta kada njima upravlja država i kada žičare tretira kao infrastrukturne projekte”, navode u vladi. Primjer je za takav pristup razvoju zimskog turizma susjedna Srbija gdje je vlada osnovala javno poduzeće Skijališta Srbije, koje upravlja svim skijalištima u toj zemlji. Vlada je za šest godina uložila u skijalište Kopaonik gotovo 50 milijuna eura i time potakla zainteresiranost ulagača za izgradnju hotela i drugih turističkih sadržaja. Uloženo se itekako isplatilo jer ne samo da su u posljednje dvije sezone Skijališta Srbije zabilježila povećanje prihoda za 30 posto, već je na Kopaoniku sada 80 stalno zaposlenih radnika.

Međutim, Crna Gora je bez dobre organizacije postala žrtvom mutnih poduzetnika koji su samo obećavali brda i doline u razvoju zimskog (i ljetnog) turizma. Najbolji primjer je kompanija Boka Group u vlasništvu britansko-crnogorskog poduzetnika Johna Gvozdenovića Kennedyja. S njim je u srpnju država raskinula ugovor o zakupu zemljišta za izgradnju golf terena sa 18 rupa u Tivtu jer nije ispunio obveze, ali je prije toga crnogorske medije zasuo megalomanskim planovima, između kojih je bio i projekt gradnje prvog Ski resorta. Kompleks Boka Ski Kolašin 1450 trebao je imati pet hotela, 8 apartmanskih zgrada i 45 stambenih jedinica, ali na kraju od svega nije bilo ništa. 

Autor: Poslovni dnevnik
27. listopad 2014. u 09:28
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close