Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Američki ‘kralj piva’ Bud krenuo u pohod na svijet

Autor: Ana Blašković
08. kolovoz 2013. u 17:24
Podijeli članak —
Osvajanjem Kine AB InBev želi ponoviti legendarni uspjeh Coca-Cole

Belgijska tvrtka posljednjih je godina lansirala brend u Rusiji, Ukrajini i Brazilu.

Belgijski div Anheuser Busch InBev zacrtao je dosad teško zamislivi cilj u proizvodnji piva – napraviti Budweiser globalno najvećim pivskim brendom, piše Wall Street Journal Europe.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Belgijska tvrtka posljednjih je godina lansirala to pivo u Rusiji, Ukrajini i Brazilu, a u više od 90 zemalja pojačala distribuciju i udvostručila broj pivovara izvan SAD-a. Najnoviji potez te međunarodne ekspanzije je riskantno okušavanje na potencijalno iznimno lukrativnom kineskom tržištu. Kinezi su potrošači čak četvrtine ukupne svjetske proizvodnje piva, a očekuje se da će u budućnosti donijeti čak 40 posto rasta toj industriji. 

Belgijski div Anheuser Busch InBev zacrtao je dosad teško zamislivi cilj u proizvodnji piva – napraviti Budweiser globalno najvećim pivskim brendom, piše Wall Street Journal Europe.

Belgijska tvrtka posljednjih je godina lansirala to pivo u Rusiji, Ukrajini i Brazilu, a u više od 90 zemalja pojačala distribuciju i udvostručila broj pivovara izvan SAD-a. Najnoviji potez te međunarodne ekspanzije je riskantno okušavanje na potencijalno iznimno lukrativnom kineskom tržištu. Kinezi su potrošači čak četvrtine ukupne svjetske proizvodnje piva, a očekuje se da će u budućnosti donijeti čak 40 posto rasta toj industriji. 

Vizija globalnog brenda
Ambiciozni cilj AB InBeva je ponoviti legendarni uspjeh Coca-Cole u Kini i svijetu te učiniti "kralja piva", kako se od milja često zove američki Bud, Coca-Colom među pivima. Snage za to ne bi mu trebalo nedostajati, kompanija je nastala spajanjem dviju orijaških kompanija u prošlom desetljeću. Nedavnim preuzimanjem meksičke Grupo Modelo SAB vrijednim 20 milijardi dolara, AB InBev dvostruko je veći od prvog rivala i drži četvrtinu svjetske proizvodnje tog pića. Analitičari upozoravaju da je pivo specifičan proizvod koji je zbog povijesnih i operativnih razloga teško pretvoriti u globalni brend. Pivo je starije nego koncept brenda i proizvodi se tisućama godina, a preferencije potrošača duboko su ukorijenjene pa je pivo često izvor nacionalnog ponosa. Lokalni pristup zahtijeva i relativno kratki vijek trajanja proizvoda u najčešće staklenoj ambalaži zbog čega su se svi ostali igrači radije odlučili na velike investicije u stotine lokalnih brendova. Zbog takvog pristupa samo jedan brend ima 5 posto globalnog tržišta, najpopularije kinesko pivo Snow koje se samo i prodaje u Kini.

Rast izvan SAD-a
"Američka kultura je nešto što putuje, a Budweiser putuje s njome", kaže objašnjava svoju viziju pivske industrije prvi čovjek AB InBeva Carlos Brito. Skeptici kažu da je iskorak u Kinu i nužnost za brend čija konzumacija pada u posljednje 24 godine u SAD-u. Nekad američki kralj piva, danas je Bud treće najprodavanije pivo u SAD-u, zbog razvoja niskokaloričnih piva i specijalizirani mikropivovara pa se puno više od domaćeg tržišta oslanja se na globalnu distrubuciju. 

Autor: Ana Blašković
08. kolovoz 2013. u 17:24
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close