Kako odabrati lijepi, dugi, vitki i superbrzi gliser, a ne potrošiti uludo milijun i više kuna? Pokušat ćemo vam pomoći pri snalaženju. Vožnja gliserom desetljećima je omiljen ljetni hobi. Posjedovanje vlastitog glisera podjednako je stvar rekreacije, kao i glasne objave da ste uspjeli u životu. Kao i druge skupocjene stvarčice, gliser je vrlo uočljiv statusni simbol. Preciznije, lako ga je opaziti dok siječe morske valove i ostavlja iza sebe pjenušavu brazdu. No, teško ga je otkriti radarom, osim kad je na vrlo mirnom moru. Ovo je obilježje učinilo glisere omiljenim prijevoznim sredstvom švercera, isprva ruma za vrijeme prohibicije u SAD-u, a potom i cigareta.
Zašto baš 'Cigarette'?
Podatak da su mnogi šverceri u Kanadi i SAD-u prenosili cigarete odgovoran je i za ime najpoznatijeg proizvođača glisera – Cigarette Racing Inc. Ovaj je brend toliko popularan da je u mnogim zemljama izraz cigarette (ili cigarette boat) postao sinonim za gliser kao vrstu čamca. Otprilike kao što je u Hrvatskoj i bivšoj Jugoslaviji tržišno ime Digitron služilo kao općeniti naziv za stolne ili džepne kalkulatore, ili činjenica da je pasta za zube zbog marke postala kalodont. Dakako, gliser svojim duguljastim, uskim trupom i samim izgledom podsjeća na cigaretu, što je još jedan razlog zašto ovo plovilo nosi spomenuto ime. Uz Cigarette Racing, ostali znameniti proizvođači glisera su Baja, Cobra, Donzi, Formula, Fountain, Hustler, Pershing, Riva, Stingray i drugi. Prije odlaska po svoj gliser, postupit ćete mudro ako se prethodno temeljito uputite u svojstva i marke ovog prijevoznog sredstva. Tako ćete snažnije zadiviti svoje bližnje i više uživati u vožnji. Tipičan je gliser napravljen od fiberglasa, uzak je, dugačak između deset i 15 metara i opremljen s jednim ili više motora čija zbirna snaga često premašuje 1000 konjskih snaga. Dobar gliser juri 150 i više kilometara na sat u mirnim vodama, a 90 kilometara na sat u uzburkanim vodama. Dovoljno je težak da se probije kroz visoke valove, iako po cijenu gubitka brzine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu