Tekst u nastavku objavljen je u 5. broju priloga Poslovnog dnevnika 'Hrvatska 2020.' koji izlazi u četvrtak, 13. lipnja.
Kako ćemo preživjeti udar, bit će svima jasno najesen, kaže našoj novinarki direktor Koestlina Krešimir Pajić, komentirajući pripreme i očekivanja od ulaska Hrvatske u Europsku uniju, što je tema kojom se bavimo u ovom broju posebnog priloga Poslovnog dnevnika Hrvatska 2020, samo dva tjedna prije tog velikog koraka. Prema ocjeni ekonomista Ante Babića, ima još dosta poduzetnika koji čekaju 1. srpnja za prilagodbu, a za neke bi to moglo biti pogubno. Očito će, dakle, jesensko svođenje računa nakon prvih nekoliko mjeseci u EU biti dramatično. Većina analitičara smatra, naime, da će za pozitivne posljedice trebati neko dulje vrijeme, i to ako ne zaspimo, kao što su, prema ocjeni profesora na Ekonomskom fakultetu u Ljubljani Andreja Kumara, zaspali Slovenci. Ako je pak vjerovati procjenama Denisa Čaje, šefa Državnog ureda za trgovinsku politiku, optimistični možemo biti oko tržišta Cefte smatra da ćemo tržišne pozicije u regiji uspjeti obraniti, a omogućit će nam to, među ostalim, pregovori koje još vodi Europska komisija sa svakom zemljom članicom Cefte. Rezultati tih pregovora još uvijek nisu objavljeni, pa nam je to teško prosuditi.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Najgore od svega je to što će naši trgovački lanci uvijek brati veću maržu nego je to kod članica EU. Tako da milke od 100 g po 0,65€ možemo samo sanjati, a da ne govorim o drugim proizvodima. Lidl je čisti primjer nelojalnosti cijena. Kod nas narezanu zimsku salamu od 100 g prodaju po 10 kn i više, a brat mi iz Njemačke donosi 750 g do 1 kg teške salame koje dođu 4€, a na akciji budu i manje.
To je stvar konsolidacije trzista. EU trzista su puno fragmentiranija i veca je konkurencija. U Hrvatskoj Agrokor dominira i dominirat ce jos vise ako preuzme Merkator.
Sto je trziste fragmentiranije, sto je veca konkurencija to su trgovacke marze vise. Dobra vijest je da visoke marze privlace nove trgovce na trziste i vremenom se povecava konkurencija.
[/quote]
Neznam koliko su marze, ali da su i manje, cijene mogu biti itekako vise.
banalan primjer->
Nakon 1.7. nema carina na recimo robu iz UK. Recimo da Tesco prodaje ovdje s istom marzom kao u UK. Npr nude bacon u trgovini.
Sada, kod nas je na to pdv 25%, a u UK 0%(hrana). Da, 0%. Prema tome, ekstremna porezna politika i taj uvozni proizvod cini skupljim.
Shodno tome, i s manjim marzama, cijene ce ovdje biti vece nego u DE, a place 5 puta manje. Naravno, tu ima jos mnogo faktora, ali i ovo je bitno.
Najgore od svega je to što će naši trgovački lanci uvijek brati veću maržu nego je to kod članica EU. Tako da milke od 100 g po 0,65€ možemo samo sanjati, a da ne govorim o drugim proizvodima. Lidl je čisti primjer nelojalnosti cijena. Kod nas narezanu zimsku salamu od 100 g prodaju po 10 kn i više, a brat mi iz Njemačke donosi 750 g do 1 kg teške salame koje dođu 4€, a na akciji budu i manje.
To je stvar konsolidacije trzista. EU trzista su puno fragmentiranija i veca je konkurencija. U Hrvatskoj Agrokor dominira i dominirat ce jos vise ako preuzme Merkator.
Sto je trziste fragmentiranije, sto je veca konkurencija to su trgovacke marze vise. Dobra vijest je da visoke marze privlace nove trgovce na trziste i vremenom se povecava konkurencija.
Najgore od svega je to što će naši trgovački lanci uvijek brati veću maržu nego je to kod članica EU. Tako da milke od 100 g po 0,65€ možemo samo sanjati, a da ne govorim o drugim proizvodima. Lidl je čisti primjer nelojalnosti cijena. Kod nas narezanu zimsku salamu od 100 g prodaju po 10 kn i više, a brat mi iz Njemačke donosi 750 g do 1 kg teške salame koje dođu 4€, a na akciji budu i manje.
Što se tiće našeg hrvatskog, uvijek rađe gledam da je proizvedeno kod nas, pa makar malo skuplje, rađe ću naše kupiti nego strano, ali opet porijeklo dolazi u pitanje jer oni mogu napisati da je proizvedeno kod nas, a sirovina uvezena iz pm i stara 2 godine, ležala u hladnjači što je često praksa i tome se treba stati na kraj…
Zaboravljas da jos postoje carine na robu-one ce tek nestati, pa ce cijene jos padati… u nekim slucajevima puno.
Takoder, imaj na umu da mi imamo pdv 25% na hranu, a Njemacka ima mislim 7% ili tako nesto. UK ima 0 recimo. Samo na racun pdva ce ti hrana biti dosta skuplja.
PDV na novine 5%, a hranu za kojom ljudi kopaju po kanti-25%. Bravo Linicu. Glavno da kava ima pdv 10% u kaficu, a novine 5, jel da ih jedemo? Katastrofa.
Najgore od svega je to što će naši trgovački lanci uvijek brati veću maržu nego je to kod članica EU. Tako da milke od 100 g po 0,65€ možemo samo sanjati, a da ne govorim o drugim proizvodima. Lidl je čisti primjer nelojalnosti cijena. Kod nas narezanu zimsku salamu od 100 g prodaju po 10 kn i više, a brat mi iz Njemačke donosi 750 g do 1 kg teške salame koje dođu 4€, a na akciji budu i manje.
Što se tiće našeg hrvatskog, uvijek rađe gledam da je proizvedeno kod nas, pa makar malo skuplje, rađe ću naše kupiti nego strano, ali opet porijeklo dolazi u pitanje jer oni mogu napisati da je proizvedeno kod nas, a sirovina uvezena iz pm i stara 2 godine, ležala u hladnjači što je često praksa i tome se treba stati na kraj…
Uključite se u raspravu