Već godinama švicarska Swatch grupa svoje sunarodnjake koji se bave proizvodnjom satova opskrbljuje mehanizmima, oprugama i drugim dijelovima koji se koriste u satovima. Swatch prodaje oko 70 posto pokretnih dijelova koje koriste drugi proizvođači i zapravo je pokretač cijele industrije zahvaljujući monopolu koji je dozvolila država. Veliki proizvođači luksuzne robe poput Cie. Financi?re Richemontova Cartiera i LVMH Moët Hennessy Louis Vuittonovog Tag Heuera koriste Swatcheve dijelove u svojim najekskluzivnijim proizvodima,što im omogućuje ostvarivanje velike dobiti zahvaljujući prodaji gotovih proizvoda.
Rade za druge
No kako piše The Wall Street Journal, Swatch, najpoznatiji po svojim lepršavo dizajniranim plastičnim satovima kaže kako takav pristup nije pošten. Štoviše, kompanija je još prije dvije godine zatražila od švicarskog Vijeća za kompetitivnost da joj dopuste smanjenje broja pokretnih i drugih dijelova svojim konkurentima. Odluka o tom zahtjevu trebala bi biti donesena u mjesecima pred nama.Prema podacima Udruge švicarskih proizvođača satova prosječna vrijednost dijelova koje Swatch je prošle godine prodao svojim konkurentima je 116 švicarskih franaka (124 dolara) po satu, dok je prosječna izvozna cijena izvezenom mehaničkog švicarskog sata iznosila 2222 franka. Prosječna maloprodajna cijena takvog sata lani je iznosila oko 5500 franaka."Našli smo se u apsurdnoj situaciji. To je kao da BMW mora isporučivati svoje motore Audiju i Mercedesu", požalio se Nick Hayek, sin suosnivača kompanije i predsjednik Uprave Swatcha.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu