Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak i direktor tvrtke Kermes Energija d.o.o. Danko Končar danas su u Trogiru potpisali ugovor o prijenosu dionica Brodotrogira d.d. po kojem ta tvrtka postaje vlasnik trogirskog brodogradilišta.
Time je završen proces privatizacije Brodotrogira na temelju programa hrvatske vlade o restrukturiranju brodogradilišta kojeg je nedavno odobrila Europska komisija. Svečanosti potpisivanja ugovora nazočili su predsjednik Vlade Zoran Milanović te ministrica vanjskih i europskih poslova Vesna Pusić i ministar regionalnog razvoja i EU fondova Branko Grčić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Koliko smo novaca do sada “upisali” u sve ovo? Koliko duga smo preuzeli? Koliko firmi je propalo jer je ekstremno visokim nametma moralo odrzavati sve nekonkurentne industrije? Umjesto da uspjesni izvoze i otvaraju nova radna mjesta, gusi ih se do smrti, da bi se odrzavalo zombi-industrije.
Drzava ne odlucuje koja je strateska grana, to treba odluciti trziste i mogucnosti proizvoidnje itd. Zato sada imamo sto imamo jer je sve odlucila drzava.
Svaki zaposleni je davao vise od jedne place na subvenciju svega sto je neuspjesno. I tako vec x godina. Koliko je to skola? fakulteta? Snizenja poreza za privuci dobre investitore?
Da, upravo tako. „Sada tek počinje prava borba za hrvatsku brodogradnju, ovo je početak početaka“! Sada nakon što je provedena privatizacija i otpočeo proces restrukturiranja Brodotrogira, Brodosplita i ostalih. Naglašavam, nakon što je provedena privatizacija i otpočeo proces restrukturiranja! Sada se tek vidi kakovi su bili privatizacijski procesi i kakovi su bili dogovori i /ili pregovori oko restrukturiranja brodogradilišnih tvrtki. Nije tu bilo političke privatizacije niti je bilo političkog restrukturiranja- to je više nego očito, ako se pogledaju rezultati privatizacije i rezultati restrukturiranja.
Upravo iz rezultata privatizacije i rezultata restrukturiranja, a u odnosu do obveza koje je preuzeo bivši vlasnik( čitaj: država) i obveza koje je preuzeo novi vlasnik, mislim da možemo govoriti o realnom poslovnom privatiziranju i realno poslovnom restrukturiranju. Ni sa jedne strane nisu bila obećavajuća obećanja, deklarativne nakane,nerealne želje i nestvarni planovi. Svatko je sa svoje pozicije bio maksimalno realan i maksimalno odgovoran.
I ako je riječ o „početku početaka“ onda se to ne odnosi samo na hrvatsku brodogradnju, nego i na novu političku i novu poslovnu praksu koja polako ali sigurno ulazi u hrvatsku!!!
Takovim poduzetnicima se treba obraćati i na njih se oslanjati PROINVEST, a ne na kvazipoduzetnike, pseudopoduzetnike., koji, usput budi rečeno, su nastali političkim i klijentelističkim izborom!!!
Brodogradnja je davno kihnula a ovo je samo spin kako ne ispasti bad guy koji je napokon zatvorio neprofitabilna i nekonkurentna brodogradilišta
Uključite se u raspravu