Prvo su postali uspješni u Hrvatskoj, stvorili ozbiljan portfelj klijenata, odradili uspješne kampanje, a onda im je tržište postalo premalo. Bilo da su im motivi bili kriza, smanjeni budžeti, ili jednostvno novi izazovi, odlučili su se na logičan potez – širenje izvan granica Hrvatske. U Abrakadabri, Bruketi&Žiniću i Apriori komunikacijama odlučili su zgrabiti priliku na tržištima gdje mogu biti konkurentni i gdje još postoji potencijal za razvoj. A sudeći prema rezultatima koje su ostvarili, slijede i daljnja širenja.
Apriori komunikacije
PR agencija Apriori komunikacije Danijela Koletića svoje je poslovanje već odavno odlučila proširiti na Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju, ali i na daleki Katar. Osim toga, agencija je povezana i s lokalnim agencijama u Srbiji. Sloveniji, na Kosovu, Albaniji i Crnoj Gori. Širenje na nova tržišta dogodilo se, kaže Koletić, sasvim spontano “Katar se dogodio zbog projekta LIVE brending – Crystal ball koji bi trebao postati zaštitni znak te države”, priča nam Koletić. Prvi klijent, prisjeća se, bio im je Aspire zone, nakon čega su surađivali s Qpostom (katarskom poštom), lansirali komunikacijsku strategiju turskog vodećeg proizvođača namještaja Istikbala, a u ovom trenutku završavaju proces rebrendiranja jedne sekcije katarske državne naftne tvrtke Waqud. Agenciju u Dohi vodi sam Koletić, a pomažu mu dva asistenta koji žive u Kataru, što je za sada dovoljno da pokrivaju to područje. “Nije nam cilj imati veliki ured budući da se strategija Apriori komunikacija, koje na katarskom tržištu nastupaju pod nazivom Apriori group, bazira na savjetovanju na području brend menadžmenta. Svakako će se ured postupno razvijati, ali savjetovanje ima svoje zakonitosti i limite u operativi”, kaže Koletić. Dodaje kako im je u svim uredima najvažnija kvaliteta. “Poslove dobivamo na osnovu znanja i ideja. U Kataru postoje velika svjetska agencijska imena, ali naša konkurentska prednost su ideje, a ne rutina”, poručuje Koletić. Tumači i kako tamošnje tržište ima puno specifičnosti, od poreznog sustava do načina na koji se sklapaju ugovori o zapošljavanju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu