Brojne su prednosti koje internet trgovine pruža trgovcima. Osim što je kupci vole jer je jednostavna i brza, trgovcima omogućuje, zbog svog individualnog i interaktivnog karaktera, da svoju ponudu kreiraju upravo prama potrebama kupaca, jeftinija je te olakšava širenje na međunarodna tržišta. Ipak, u Hrvatskoj je tek mali broj tvrtki prepoznao internet kao sredstvo unapređenja prodaje. Prema posljednjem istraživanju koje je za Google Hrvatska proveo GfK, iako 90 posto malih i srednjih tvrtki ima pristup internetu te ih više od 50 posto ima vlastitu web stranicu, njih tek 20 posto koristi internet za prodaju svojih proizvoda.
Mijenja se percepcija
Mali je i broj kupnji obavljenih putem interneta. Kako pokazuju podaci Eurostata, svega 16 posto korisnika interneta obavilo je kupnju putem interneta, dok je taj broj dvostruko veći u Sloveniji (30 posto), a u Njemačkoj iznosi čak 65 posto. Prema podacima koje je otkrilo istraživanje Google, jedan od razloga malog broja online kupaca je između ostalog i slaba lokalna ponuda e-trgovina.Da e-trgovina još uvijek nije prepoznata kao potentni prodajni kanal u Hrvatskoj ističe i Damir Jelavić, direktor novog on line shopping centra u Hrvatskoj iMall-a, čiji je zadatak kako navodi, pomoći malim i srednjim trgovcima na tom putu. Tako trgovci, bez početnog troška od 20 tisuća kuna, koliko stoji izrada web trgovine, za manje od jedne minute mogu otvoriti svoju trgovinu na iMall-u dok prostor plaćaju postotkom od svake zaključene transakcije. "Percepcija trgovaca se pomalo mijenja", kaže Jelavić ističući da njihov broj kontinuirano raste te trenutačno surađuju sa 152 trgovca ostvarujući mjesečni promet od milijardu kuna. Da je zainteresiranost za internet trgovinu velika govori i podatak da je iMall u prošloj godini ostvario porast prometa od 1060 posto. "Uz to, nedavno smo sklopili partnerstvo s Googleom putem njihovog Engage programa, što znači da smo u mogućnosti svakom novom trgovcu na iMallu osigurati promotivnu internet kampanju u vrijednosti od 500 kuna", ističe Jelavić kao dodatnu prednost trgovanja putem, trećeg, po broju trgovina trgovačkog centra u Hrvatskoj. Cilj kampanje je, pak, povećati prodaju te ukazati na prednosti internet oglašavanja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.http://hr.wikipedia.org/wiki/Astrolo%C5%A1ke_ku%C4%87e
Uključite se u raspravu