Povrat robe postaje sve veći problem trgovaca. Prema istraživanju koje je na 60 trgovaca provela Svjetska trgovinska federacija, industrija je u prošloj godini na povratu ukradene robe izgubila otprilike 8,9 milijardi dolara, od čega 2,9 milijarde samo za vrijeme sniženja. Također, u anketi koju je provela Federacija koja okuplja trgovce svih veličina i vrsta iz cijelog svijeta, trgovci procjenjuju da se prijevarom zamjenjuje ili vraća oko 4,6 posto robe i to osobito nakon blagdanskih sniženja. Pod prijevarom pak trgovci podrazumijevaju vraćanje ili zamjenu robe koja je već nošena, ukradena ili kupci krivotvore račun.
Reklamacije robe
Koliki povrat robe odnosno reklamacija imaju hrvatski trgovci gotovo je nemoguće saznati. Službenih statistika s takvim podacima nema, a trgovci o tome nisu skloni govoriti. Odgovaraju nam jedino iz Sportina Grupe koja s više od 260 trgovina u jugoistočnoj Europi i portfolijom koji obuhvaća više od 80 svjetskih poznatih robnih marki pripada jednom od najvećih trgovaca modnih proizvoda. Nina Korać, direktorica Sportine Hrvatska, odgovara da su u prošloj godini i u siječnju ove godine, u 80 trgovina u Hrvatskoj, zabilježili reklamacije u vrijednosti do 0,1 posto ukupnog prometa. S obzirom da je promet Sportine u Hrvatskoj u 2011. iznosio 284,7 milijuna kuna, ispada da su kupci reklamirali robe u vrijednosti od oko 284.000 kuna. Zanimljivo je i to da je, kako navodi N. Korać, omjer nošenih i nenošenih reklamiranih artikala, podjednak. Također, kaže, kupci češće traže zamjenu artikla u odnosu na povrat novca.Pritom Korać potvrđuje da su reklamacije nakon blagdana u porastu te napominje da se većinom radi o robi namjenjenoj poklonima. U siječnju ove godine, pak, ističe, kupci su najviše tražili zamjenu zbog krive veličine, boje ili uzorka. N. Korać navodi da kupci najčešće traže reklamaciju zbog krive veličine ili nekih oštećenja robe. Koliki povrat imaju u jedna od dva najveća modna brendova, H&M-a i Zare, ne uspijevamo saznati. "Odgovore na postavljeno pitanja nismo u mogućnosti ponuditi jer se radi o internim informacijama naše tvrtke", odgovaraju iz Zare Hrvatska. Podjednako odgovaraju i iz H&M-a ističući da takve podatke ne iznose u javnost.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu