Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Banke koje poklanjaju posuđe i satove? Nekad je bilo i toga

Autor: Poslovni.hr
04. veljača 2013. u 15:59
Podijeli članak —
Guliver/Thinkstock

Kako se bankarski biznis 1960-ih razvijao i rastao, starije banke su bile suočene sa oštrom konkurencijom raznih štednih i kreditnih udruženja, ali i novih banaka na tržištu.

Banke danas i banke nekad u mnogočemu se razlikuju. Portal Business Insider uhvatio se usporedbe nakon što je izvukao stari tekst iz magazina Life objavljen 1960. godine koji opisuje banke u jednom sasvim drugom svjetlu nego što ih vidimo danas.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Prije pola stoljeća američkom gospodarstvu je išlo sasvim dobro, kamatne stope su bile visoke, a prosječan Amerikanac je imao novaca na raspolaganju više  nego ikad prije. Kada im je trebalo još novaca za trošenje, građani su se obratili bankama, čiji službenici su ih strpljivo čekali na šalterima otvorenih ruku.

Banke danas i banke nekad u mnogočemu se razlikuju. Portal Business Insider uhvatio se usporedbe nakon što je izvukao stari tekst iz magazina Life objavljen 1960. godine koji opisuje banke u jednom sasvim drugom svjetlu nego što ih vidimo danas.

Prije pola stoljeća američkom gospodarstvu je išlo sasvim dobro, kamatne stope su bile visoke, a prosječan Amerikanac je imao novaca na raspolaganju više  nego ikad prije. Kada im je trebalo još novaca za trošenje, građani su se obratili bankama, čiji službenici su ih strpljivo čekali na šalterima otvorenih ruku.

Moderni bankari vas pak ne čekaju da pitate za novac. Danas vam ga guraju pred nos, odnosno banke ohrabruju nove klijente da ispišu čekove prije neko što polože i jedan cent, piše Business Insider. "Ne posuđujete dovoljno. Uzmite još!"

Kako se bankarski biznis 1960-ih razvijao i rastao, starije banke su bile suočene sa oštrom konkurencijom raznih štednih i kreditnih udruženja, ali i novih banaka na tržištu. Međutim, kamatne stope na depozite već su tada bile dotaknuli plafon, pa su se bankarske grupacije morale uhvatiti nečeg drugog kako bi privukle klijente.

Kao prvo, počele su klijentima dijeliti apsurdno puno besplatnih stvari. U ta vremena banke su poklanjale zidne satove, posuđe, gramofonske ploče, aparate za kavu, kuhinjske setove, pa čak i stipendije. Međutim, takva praksa danas uglavnom spada u prošlost.

Drugi zanimljiv način privlačenja klijenata su bile razne manifestacije u poslovnicama. U članku iz Timea tako se navodi primjer banke Manhattan Savings koja je za vrijeme božićnih blagdana zaledila dio svog predvorja i priredila priredbu sa klizačima na ledu. Možete li tako nešto zamisliti u ijednoj današnjoj banci?

Autor: Poslovni.hr
04. veljača 2013. u 15:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close