Primanje Erica Schmidta, prvog čovjeka Googlea, koji “pod kontrolom” drži dvojicu genijalaca u upravi Applea, bio je povod rapravama i analizama na Internetu o tome što te dvije kompanije zajedničkim snagama mogu učiniti Microsoftu.
Kao i uvijek kad su u pitanju goleme korporacije poput Gatesove, razmišljanja se više svode na “kako ih uništiti” nego “kako razviti bolji softver i uslugu za korisnika”. Ako se samo pročitaju službene biografije nekih od najpoznatijih ljudi američke IT industrije, vidi se da su veze koje se protežu od 1 Infinite Loopa i Googleplexa jake već godinama. Bivši američki potpredsjednik Al Gore u upravi je Applea i istodobno konzultant u Googleu. Predsjednik Intuita Bill Campbell, kompanije koja stvara računovodstveno-financijski softver za male kompanije, također sjedi u Appleu i savjetuje Google. Michael Moritz iz Sequoia Capitala, kompanije koja je jedna od prvih investirala u Apple na njegovim početcima, te njegovi kolege Don Valentine i Mark Kvamme, također su “zaposleni” u obje kompanije. Čelnik čovjek Intela na koje je Apple prešao i time značajno povećao prodaju Macova sjedi u nadzornom odboru Googlea. Otac Markva Kvamea, Floyd Kvamme, također je bio u Appleu, na mjestu potpredsjednika za prodaju.John Doerr, investitor u ranim danima Googlea, pak, radi za Intuit. Još nekoliko vodećih ljudi Googlea u svojim životopisima imaju zabilježeno neko vrijeme provedeno u Apple. Dakle, Apple i Google premreženi su istim ljudima i to već godinama, tako da dolazak Erica Schmidta i nije neko iznenađenje.
No kako bi dvije kompanije mogle tu izvrsnu menadžersku mrežu pretvoriti u konkretne proizvode i čime bi zapravo moge ugroziti Microsoft Billa Gatesa (koji, uostalom, zna uložiti i poneki milijun u Apple i izdati softer najprije za Apple platformu pa tek onda za PC)? S prelaskom na Intel procesore i mogućnošću da se na Apple Mac instaliraju Windowsi, Apple je povećao prodaju Macova i ponosni objavljuju da su “50 posto kupaca Intel baziranih računala novi kupci, dakle, ljudi, pretežno studenti, koji kupuju svoje prvo računalo”. Uz halo-efekt iPoda, hardverski odjel Applea ima razloga za zadovoljstvo. No pred kompanijama je izazov spajanja Appleova hardvera i Googleova softvera. Gmail koristi tek par postotaka surfera iako prostora na serveru ima praktično na bacanje (2,75 gigabajta dok pišemo ovaj tekst), a servis je besplatan. Apple, s druge strane, naplaćuje 99 dolara godišnje za .Mac račun, i to za samo 1 gigabajt prostora, a za drugi se gigabajt treba doplatiti. Googleov Calendar već podržava iCal pa bi bilo logično spojiti te dvije aplikacije i dati Googleovim inženjerima da se “igraju”. Jer, Apple je poznat po odličnim korisničkom sučelju (Google baš i ne), a Google po inovativnim aplikacijama (ali nemaju tim za user interface kao Apple). Uskladiti bi se mogli i Pages i Writley i Spreadsheets pa na sve to dodati Googleov “virtual meeting” i Appleov Keynote. Time bi se dobila ubojita kombinacija s Googleom u back endu i Appleom u front endu koja bi vrlo lako Word, Excell, PowerPoint i Messenger poslala u povijest. Kako je Gates zauzet Vistom, lako bi se moglo dogoditi da pretrpi poraz na mnogo drugih frontova. Ako se Apple i Google dogovore.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu