Većina ljudi je poslušna. Čak i kada ne postoji sustav nagrade i kazne, ljudi će uglavnom činiti ono što im kažete. Jasno, na radnom mjestu uvijek postoji neka vrsta sankcije (i nada da postoji nagrada), ali ljudi su uglavnom poslušni i neposluh nije jedan od važnijih menadžerskih problema.Nedostatak inicijative i angažiranosti, piše portal Moj posao, s druge strane, je problem vodstva. Svatko može odraditi zadatak koji mu je dodijeljen, ali to nije ono što želite od svojih zaposlenika.Ono što svakom kvalitetnom poslovanju treba je – moralna hrabrost. Ona podrazumijeva energičnost te posvećenost zaposlenika tvrtki i njenom uspjehu. Pa čak i do mjere da vam se otvoreno suprotstavi ukoliko iskreno vjeruje da vaše poslovne poslovne odluke ne idu u dobrom smjeru.
Akcija i reakcija
Nadređeni pojedinci boje se ovakvih reakcija i nastoje ih potisnuti već u startu jer u njima vide prijetnju i ambiciju zaposlenika da preuzme (njihovu) rukovodeću poziciju. Stručnjaci kažu, to su slatke muke. Bolje je imati tako angažiranog zaposlenika nego pasivnog pojedinca koji smatra da određeni problem ‘nisu njegova stvar’. Poticanje moralne hrabrosti potiče kreativnost i donosi bolja poslovna rješenja. Ideje zaposlenika mogu biti izvrsne i zato jer oni tvrtku promatraju iz druge perspektive. Njihova rješenja rezultat su izravnih povratnih informacija s terena ili od klijenata što znači da su najvjerojatnije praktična i brzo primjenjiva u praksi. Čak i ako to nije uvijek slučaj, pretpostavka da kao lider imate ekskluzivno pravo na kreiranje dobrih poslovnih rješenja, mogla bi vrlo brzo prepoloviti poslovne rezultate.Zamislite sljedeću situaciju: naišli ste na izrazito kompleksan problem koji ne možete samostalno riješiti. Koga ćete zamoliti za pomoć? Ima li među vašim zaposlenicima ljudi koje će ozbiljno zabrinuti (ili uzrujati) pad poslovnih rezultata? Zaposlenik koji samo izvršava dodijeljene zadatke ne može dijeliti vašu zabrinutost. On ne poistovjećuje uspjeh tvrtke s vlastitim uspjehom – njegov jedini strah je da bi mogao ostati bez posla, ali to nije dovoljno da potakne kreativno promišljanje o rješenju problema.A kada zaposlenik odradi zadatak, zahvalite mu. Istraživanje objavljeno u američkoj reviji Journal of Personality and Social Psychology pokazalo je da ljudi bitno drukčije reagiraju ovisno o tome jesu li za neku svoju uslugu ili napor primili znak zahvalnosti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu