Informatički svijet zna tko ste. Zna gdje živite. Zna čime se bavite. Vjerojatno zna i stvari kao što su vaša dob, rasa, spol, težina, visina, bračni status, razina obrazovanja, politička stajališta, kupovne navike, zdravstvene tegobe, snove o putovanjima i tako dalje, i tako dalje.
Rijetki su potrošači čuli za Acxiom Corporation sa sjedištem u Little Rocku u Arkansasu, ali ta tvrtka ima podružnice diljem svijeta. Analitičari tvrde kako je upravo ona prikupila najveću komercijalnu bazu podataka o potrošačima na svijetu. Ima više od 23.000 poslužitelja koji obrađuju preko 50 bilijuna podatkovnih “transakcija” godišnje. U bazi podataka nalaze se podaci o 500 milijuna aktivnih potrošača. Klijenti Acxioma su banke, proizvođači automobila Toyota i Ford, robna kuća Macy’s, tj. bilo koja velika tvrtka koja želi doznati više o svojim kupcima. Acxiom je u posljednjoj fiskalnoj godini prijavio prodaju u iznosu od 1,13 milijardi, odnosno zaradu od 77,26 milijuna dolara. No takav profit podrazumijeva visoku cijenu po potrošu. Vlasti u Sjedinjenim Američkim Državama tvrde kako postojeći zakoni možda nisu primjereni ovakvom širenju industrije koja često prikuplja i prodaje osjetljive financijske i zdravstvene podatke, ali je gotovo nevidljiva oku javnosti. “Ako je netko naveden kao dijabetičar ili se žena izjašnjava kao trudnica, što se događa s tim podacima? Kamo oni idu?” pita se Julie Brill, članica Savezne trgovinske komisije. “Društvo u cjelini moralo bi odrediti pravila igre.”
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu