Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

TTK oprema sve brodove koje će graditi hrvatski škverovi

Autor: Mladen Volarić
09. kolovoz 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Tvornica turbina isporučuje hidrofore za deset tankera koje 3. maj gradi za Latvijce, Brodosplitu isporučuje opremu za švedske tankere i male kruzere za američkog naručitelja, aopskrbljuje i Uljanik te Kraljevicu

Tvornica turbina Karlovac ulazi u završnu fazu proizvodnje više od 900 tisuća eura vrijedne opreme za treći tanker iz nove flote zadarske Tankerske plovidbe.
Vlasnik TTK Ivica Mikšić još je prije tri godine ugovorom s Tankerskom plovidbom i Brodosplitom kao brodograditeljem osigurao taj vrijedan posao pa će tako i Donat, kako bi trebalo biti ime trećeg tankera nosivosti 166.000 tona, nakon Alana Velikoga i Hrvatske, nositi vrijednu opremu. Čine ju TTK-ove, za inovaciju višestruko nagrađivane crpke tereta s pogonskim turbinama, vakuum kondenzatori, crpke balasta, rashladne crpke kondenzatora, parni ejektori, te složena popratna upravljačka i nadzorna oprema, a isporuka splitskom škveru ugovorena je za rujan i listopad.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Nametnuta ugradnja
Prema Mikšićevim riječima TTK u ovom trenutku ima ugovorene poslove i isporuku razne brodske opreme za sve brodove koji se grade ili će se u skoro vrijeme graditi u hrvatskim brodogradilištima. “U Brodosplitu smo, uz šest brodova za švedsku Stenu, prisutni ugovornom isporukom opreme za gradnju šest malih kruzera za američkog naručitelja, u Uljanik isporučujemo različite pakete opreme, ovisno o gradnji, za trajekte za Jadroliniju koji se grade u Kraljevici isporučit ćemo crpke strojarnice i hidroforno postrojenje, a uspjeli smo ugovoriti i isporuku našeg inovativnog i nagrađenog sustava tretmana otpadnih voda Brodopur, te hidroforna postrojenja za 10 tankera koje riječki 3. maj gradi za brodara iz Latvije”, rekli su Ivica Mikšić i njegov zet Damir Schiller, koji mu je već neko vrijeme prvi pomoćnik kako u vođenju poslova, tako i u inovatorskom radu. Uz izrazitu sklonost naručitelja brodova da nametnu ugradnju opreme proizvođača iz svojih zemalja ili onih s kojima imaju već posebno izgrađene odnose, velik problem TTK-u, kao uostalom i čitavoj branši, zadaju veliki skokovi cijena čelika, te u TTK-ovoj proizvodnji značajno zastupljenih obojenih metala poput bakra. “Kako je većina naše opreme namijenjena kontaktu s agresivnim medijima, od morske vode do otpadnih tekućina, velik udio u našoj proizvodnji imaju nehrđajući čelik i bronca. Cijene su nepredvidivo rasle, primjerice, bakar je u godinu dana poskupio s 2,5 na 8 američkih dolara po kilogramu, i u velikim smo mukama već kod izrade ponuda za poslove, a o riziku kod ugovaranja da i ne govorim. Upiti koji nam za razne poslove stižu od tvrtki iz čitavog svijeta često završavaju klauzulom “opcija do kraja radnog vremena”, pa neka čovjek bude pametan i sastavi ponudu između dvaju opasnih rizika: napraviti kalkulaciju ponude s rizikom daljnjeg porasta cijena materijala što može značiti po obavljenom poslu veliki gubitak.

Tvornica turbina Karlovac ulazi u završnu fazu proizvodnje više od 900 tisuća eura vrijedne opreme za treći tanker iz nove flote zadarske Tankerske plovidbe.
Vlasnik TTK Ivica Mikšić još je prije tri godine ugovorom s Tankerskom plovidbom i Brodosplitom kao brodograditeljem osigurao taj vrijedan posao pa će tako i Donat, kako bi trebalo biti ime trećeg tankera nosivosti 166.000 tona, nakon Alana Velikoga i Hrvatske, nositi vrijednu opremu. Čine ju TTK-ove, za inovaciju višestruko nagrađivane crpke tereta s pogonskim turbinama, vakuum kondenzatori, crpke balasta, rashladne crpke kondenzatora, parni ejektori, te složena popratna upravljačka i nadzorna oprema, a isporuka splitskom škveru ugovorena je za rujan i listopad.

Nametnuta ugradnja
Prema Mikšićevim riječima TTK u ovom trenutku ima ugovorene poslove i isporuku razne brodske opreme za sve brodove koji se grade ili će se u skoro vrijeme graditi u hrvatskim brodogradilištima. “U Brodosplitu smo, uz šest brodova za švedsku Stenu, prisutni ugovornom isporukom opreme za gradnju šest malih kruzera za američkog naručitelja, u Uljanik isporučujemo različite pakete opreme, ovisno o gradnji, za trajekte za Jadroliniju koji se grade u Kraljevici isporučit ćemo crpke strojarnice i hidroforno postrojenje, a uspjeli smo ugovoriti i isporuku našeg inovativnog i nagrađenog sustava tretmana otpadnih voda Brodopur, te hidroforna postrojenja za 10 tankera koje riječki 3. maj gradi za brodara iz Latvije”, rekli su Ivica Mikšić i njegov zet Damir Schiller, koji mu je već neko vrijeme prvi pomoćnik kako u vođenju poslova, tako i u inovatorskom radu. Uz izrazitu sklonost naručitelja brodova da nametnu ugradnju opreme proizvođača iz svojih zemalja ili onih s kojima imaju već posebno izgrađene odnose, velik problem TTK-u, kao uostalom i čitavoj branši, zadaju veliki skokovi cijena čelika, te u TTK-ovoj proizvodnji značajno zastupljenih obojenih metala poput bakra. “Kako je većina naše opreme namijenjena kontaktu s agresivnim medijima, od morske vode do otpadnih tekućina, velik udio u našoj proizvodnji imaju nehrđajući čelik i bronca. Cijene su nepredvidivo rasle, primjerice, bakar je u godinu dana poskupio s 2,5 na 8 američkih dolara po kilogramu, i u velikim smo mukama već kod izrade ponuda za poslove, a o riziku kod ugovaranja da i ne govorim. Upiti koji nam za razne poslove stižu od tvrtki iz čitavog svijeta često završavaju klauzulom “opcija do kraja radnog vremena”, pa neka čovjek bude pametan i sastavi ponudu između dvaju opasnih rizika: napraviti kalkulaciju ponude s rizikom daljnjeg porasta cijena materijala što može značiti po obavljenom poslu veliki gubitak.

Skok cijena bakra
Druga je krajnost, ako nastojimo predvidjeti porast cijena materijala, pa ga odmah ukalkulirati u ponudu, da odmah izgubimo posao zbog previsoke cijene u startu. A konkurencija s Dalekog istoka svojim dampinškim cijenama to stanje dodatno pogoršava”, kaže Mikšić.
Ističe i jednu svijetlu točku, a to je da se sada poslovi s brodogradilištima ugovaraju na bazi eura, a ne više u američkim dolarima pa bi barem na tome dijelu trebao izostati gubitak po tečajnim razlikama po odnosu eura i dolara.

Vibrodijagnostika otkriva kvarove

Nemilosrdnost svjetskog tržišta kojem su hrvatski dobavljači brodske opreme izloženi u domaćim brodogradilištima, a kojima odabir opreme diktiraju naručitelji, natjerala je Ivicu Mikšića još prije nekoliko godina na nalaženje poslova izvan brodogradnje, te na razvoj i inovativnost u proizvodnji sve složenije brodske opreme. U TTK-ovim poslovima koji se ne odnose na brodogradnju posebno se ističe vibrodijagnostika i jedan od vodećih laboratorija u Hrvatskoj za ta sofisticirana mjerenja.
U velikim industrijskim sustavima kao što su hidro i termoelektrane, cementare, šećerane, rafinerije i raznorodna kemijska proizvodnja, vibrodijagnostikom se otkrio niz anomalija i kvarova koje je trebalo hitno otkloniti kako bi se spriječile havarije bitnih procesnih cjelina. Osim u Hrvatskoj, TTK-ov laboratorij za vibrodijagnostiku i stručnjaci sve su traženiji u velikim gospodarskim subjektima na području bivše Jugoslavije.

Autor: Mladen Volarić
09. kolovoz 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close