No usprkos tome što je Hrvatska jedna od najšumovitijih zemalja Europe i ima mnogobrojna lovišta, opće je mišljenje da je lov uglavnom individualni hobi, a ne ozbiljnija privredna grana. Iako je o stvarnom broju divljači, i stvarnom odstrijelu teško govoriti, činjenica je da je prijavljeni odstrel u 2005. iznosio 9872 divlje svinje, 8127 srna, 1405 jelena, oko 14.000 zečeva, oko 65.000 fazana te više od 50.000 komada ostale pernate divljači.
Talijanski lovci
Da lov nije turistički proizvod smatra i jedan od vodećih ljudi Hrvatskog lovačkog saveza i glavni urednik Lovačkog vjesnika Marijan Lekić. On svoju tezu potvrđuje činjenicom da naši lovački sajmovi nude sve i svašta, a ponajmanje ono što lovce zanima – kamo se, kako i pošto može ići u lov. Ako se ne znaju ti osnovni podaci, Lekić se pita kako i na što onda dovesti lovnog turista koji troši navodno tri puta više od ostalih “običnih turista”. Iako se u medijima često može čuti o “talijanskim lovcima” koji su došli u naša “bogata” lovišta, situacija možda i nije tako bajna. Provjerili smo u pet najvećih hrvatskih agencija mogu li nam napraviti “lovački” aranžman, u Hrvatskoj ili inozemstvu, i svugdje su objasnili da takve ponude nemaju. Marijan Lekić smatra da su i rijetke lovačke ponude, s cjenicima, ustvari samo “lovačke priče” jer kad se zatraže konkretni podaci o aranžmanu, ponuđač se uglavnom opravdava da je sve već rezervirano ili da u lovištu ima divljači samo za vlastite potrebe. Bolja situacija nije ni u Hrvatskoj turističkoj zajednici gdje su objasnili da su njihove aktivnosti uglavnom vezane uz pomoć pri organiziranju ili nastupu na specijaliziranim sajmovima. Hrvatski lovni kapaciteti su prema statistikama potencijalno vrlo obećavajući. Tako u Hrvatskoj ima 740 zajedničkih lovišta s ukupno 3,500.000 hektara, ustanovljenih na zemljištu više vlasnika te 327 državnih lovišta s oko 1,7 milijun hektara koja obuhvaćaju površine koje nisu manje od tisuću hektara. Najveći pojedinačni lovoovlaštenik su Hrvatske šume koje upravljaju sa 32 lovišta diljem Hrvatske ukupne površine oko 270.000 hektara. Jedan od rijetkih primjera “lovačkog turizma” je LD Trčka iz Umaga koja je, zahvaljujući prvenstveno blizini Italije, napravila biznis bez klasičog lova. Naime, umaški lovci napravili su poligone za obuku lovačkih pasa na kojem se psi dresiraju za traženje mirisa divljači, prodaju mirise divljači, a ne živu divljač, čuvaju oružje i pse strancima. Sve im je to omogućilo oko 1,5 milijuna kuna godišnje dobiti, a da u njihovu lovištu uopće nema krupne divljači. Neki koraci u lovnom turizimu rade se i na drugom dijelu Hrvatske pa se tako u Belom Manastiru tijekom rujna očekuje otvaranje prvog hotela na području Baranje – hotela Patrije. Cijene smještaja, drže u upravi ovoga hotela, uskladit će s prostorom na kojemu se nalaze, ali će se istovremeno držati i standarda koji zahtijevaju četiri zvjezdice.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu