Iako proizvođači automobila jednoglasno uzdižu korisnost električnih automobila, mišljenja su im podijeljena oko rješavanja, recikliranja i prenamjene skupih novih akumulatora nakon što se istroše.
Tvrtke koje se bave “urbanim rudarstvom”, izdvajanjem dragocjenih metala iz odbačenih elektroničkih uređaja, započele su s izgradnjom infrastrukture za preradu djelomično istrošenih akumulatora; predstavnici konzultantske tvrtke Frost & Sullivan procjenjuju da će ih do 2020. godine biti 500.000 godišnje. “Nema zelenih automobila bez zelenog recikliranja”, kaže Ghislain Van Damme, menadžer u ovdašnjoj tvrtci Umicore, jednoj od najvećih tvrtki za recikliranje metala iz elektroničkog otpada. Tvrtke koje se ne budu bavile recikliranjem “naštetit će svojem imenu”, kaže, a moguće su i novčane kazne i sudske tužbe ako akumulatore budu nezakonito spaljivale ili odlagale. U mnogim će slučajevima proizvođači automobila biti odgovorni za konačnu pohranu akumulatora zbog postroženih zakona o recikliranju, naročito u Europi. Međutim, hitnost je ublažio faktor troškova. Najnoviji i najsnažniji litijski akumulatori imaju manju reciklažnu vrijednost nego raniji modeli. Litija ima u izobilju iako su glavni izvori u Čileu i Boliviji daleko od centara za proizvodnju automobila. “Možete računati na stalnu i pojačanu glad za metalima, pa tako i za litijem”, smatra P. Aswin Kumar, analitičar u tvrtci Frost & Sullivan. “Recikliranje litija i dalje je pet puta skuplje od iskapanja, a zakoni o zaštiti okoliša i dalje će poticati recikliranje.”Akumulatori za hibridne i električne automobile znatno su snažniji i veći od olovnih akumulatora, a neki teže i po 250 kilograma. Akumulatori su vjerojatno najskuplji dio automobila zato što je postupak izrade složen. Energija je pohranjena čak i u djelomično ispražnjenim akumulatorima te netko tko njima pogrešno rukuje može izazvati požar ili šok. Toyota Motor ima partnere u Europi i Sjedinjenim Američkim Državama koji se bave recikliranjem akumulatora. Tvrtka akumulatore iz Priusa prodanih u Americi šalje u Japan jer je ondje postupak recikliranja učinkovitiji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.litija ima dovoljno sad…….pitanje je da li će ga biti dovoljno kad krene serijska proizvodnja električnih automobila…….i po kojoj cijeni
Uključite se u raspravu