Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Maloprodaja se sve više seli na internet

Autor: Poslovni.hr
25. listopad 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Iako raste broj korisnika online kupnje i dostave, ni Konzum ni Mercator ne otkrivaju prihode online trgovine

Hrvatska i regija tek su u početnoj fazi prodaje potrošačkih namirnica putem interneta no do 2030. godine čak polovica prodaje trebala bi se odvijati online. Pokazala je to analiza konzultantske tvrtke kuće AT Kearney predstavljena na prošlotjednoj regionalnoj konferenciji prehrambene industrije “FMCG&Retail Arena 2011. U Hrvatskoj od velikih igrača samo Konzum i Mercator nude mogućnost online kupnje, no nisu otkrili koliko iznose prihodi online maloprodaje ni koliki su njeni udjeli u ukupnoj maloprodaji. Konzumova Internet prodavaonica započela je s radom 2002., a danas robu dostavlja na širem području Zagreba, Osijeka, Rijeke i Splita.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Naših 45.000 korisnika različitih je profila i potreba, a zajedničko im je da kroz uslugu internet kupovine štede vrijeme, energiju i novac”, kaže Ana Mitrović, Konzumova voditeljica službe za odnose s javnošću. Od nedavno je u ponudi i nova usluga “PoKuPi”. Radi se o usluzi u sklopu koje korisnici osobno preuzimaju unaprijed online naručenu robu. Sve narudžbe pristigle do 12 sati mogu se preuzeti isti dan od 16 sati. Iako za uslugu “PoKuPi” broj korisnika kontinuirano raste, najveći udio korisnika i dalje koristi klasičnu uslugu Konzum Internet prodavaonice koja uključuje narudžbu i dostavu. Dostava je moguća najranije idući dan od dana narudžbe, a moguće je i rezervirati termin dostave do sedam dana unaprijed. Najniža cijena potrošačke košarice prilikom dostave je 200 kuna, a povećanjem cijene košarice raste i cijena dostave. Konzum je razvio i mobilnu aplikaciju koja korisnicima omogućuje realizaciju internet kupnje bez obzira gdje se nalaze. Mercator je pak, s internet kupnjom započeo nešto kasnije, 2007. godine. Dostavljaju na području Zagreba i šire okolice. “Interes kupaca s godinama je sve veći, a prvenstveno govorimo o mlađim, zaposlenim ljudima, starosti između 25 do 45 godina, ženama i muškarcima podjednako,”, kaže Lea Marcijuš, Mercatorova direktorica službe za odnose s javnošću. U ponudi je trenutno oko 15.000 artikala robe široke potrošnje no moguće je naručiti i dodatne artikle iz najšire ponude hipermarketa. Najniža cijena Mercatorove potrošačke košarice niža je od Konzumove i iznosi 150 kuna. “Većina naših korisnika odlučuje se za tu varijantu dostave jer namirnice naručene isti dan do 14 sati stižu između 18 i 20 sati kada se većina odmara nakon radnog dana”, kaže Marcijuš. Mercator osim toga nudi i opciju “click and collect” odnosno robu naručena online ili putem smartphonea moguće je preuzeti na robnoj rampi Mercatora u Vukovarskoj ulici. U odnosu na prošlu godine broj tih korisnika povećao se za 15 posto.

Hrvatska i regija tek su u početnoj fazi prodaje potrošačkih namirnica putem interneta no do 2030. godine čak polovica prodaje trebala bi se odvijati online. Pokazala je to analiza konzultantske tvrtke kuće AT Kearney predstavljena na prošlotjednoj regionalnoj konferenciji prehrambene industrije “FMCG&Retail Arena 2011. U Hrvatskoj od velikih igrača samo Konzum i Mercator nude mogućnost online kupnje, no nisu otkrili koliko iznose prihodi online maloprodaje ni koliki su njeni udjeli u ukupnoj maloprodaji. Konzumova Internet prodavaonica započela je s radom 2002., a danas robu dostavlja na širem području Zagreba, Osijeka, Rijeke i Splita.

“Naših 45.000 korisnika različitih je profila i potreba, a zajedničko im je da kroz uslugu internet kupovine štede vrijeme, energiju i novac”, kaže Ana Mitrović, Konzumova voditeljica službe za odnose s javnošću. Od nedavno je u ponudi i nova usluga “PoKuPi”. Radi se o usluzi u sklopu koje korisnici osobno preuzimaju unaprijed online naručenu robu. Sve narudžbe pristigle do 12 sati mogu se preuzeti isti dan od 16 sati. Iako za uslugu “PoKuPi” broj korisnika kontinuirano raste, najveći udio korisnika i dalje koristi klasičnu uslugu Konzum Internet prodavaonice koja uključuje narudžbu i dostavu. Dostava je moguća najranije idući dan od dana narudžbe, a moguće je i rezervirati termin dostave do sedam dana unaprijed. Najniža cijena potrošačke košarice prilikom dostave je 200 kuna, a povećanjem cijene košarice raste i cijena dostave. Konzum je razvio i mobilnu aplikaciju koja korisnicima omogućuje realizaciju internet kupnje bez obzira gdje se nalaze. Mercator je pak, s internet kupnjom započeo nešto kasnije, 2007. godine. Dostavljaju na području Zagreba i šire okolice. “Interes kupaca s godinama je sve veći, a prvenstveno govorimo o mlađim, zaposlenim ljudima, starosti između 25 do 45 godina, ženama i muškarcima podjednako,”, kaže Lea Marcijuš, Mercatorova direktorica službe za odnose s javnošću. U ponudi je trenutno oko 15.000 artikala robe široke potrošnje no moguće je naručiti i dodatne artikle iz najšire ponude hipermarketa. Najniža cijena Mercatorove potrošačke košarice niža je od Konzumove i iznosi 150 kuna. “Većina naših korisnika odlučuje se za tu varijantu dostave jer namirnice naručene isti dan do 14 sati stižu između 18 i 20 sati kada se većina odmara nakon radnog dana”, kaže Marcijuš. Mercator osim toga nudi i opciju “click and collect” odnosno robu naručena online ili putem smartphonea moguće je preuzeti na robnoj rampi Mercatora u Vukovarskoj ulici. U odnosu na prošlu godine broj tih korisnika povećao se za 15 posto.

(Tena Džodan)

O online trgovini

I dalje u povojima
Online trgovina u svijetu još uvijek je u ranoj fazi, no ostvaruje sve veći rast. Više od 80 posto online kupnje u svijetu čini glazba i knjige. Oko deset posto otpada na tekstil dok se manje od dva posto odnosi na potrošačke namirnice. S druge pak strane, čak petina ukupnih izdataka građana čine namirnice te će se taj udio sve do 2030. održati na istoj razini. Stručnjaci upravo taj segment smatraju najvažnijim za daljnji razvoj online maloprodaje u Hrvatskoj i regiji. Trend online prodaje u Europi predvodi Velika britanija, gdje se 3,8 posto kupnje potrošačkih namirnica odvija online putem što je jednako iznosu od 5,5 milijardi eura.

Autor: Poslovni.hr
25. listopad 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close