Studenti, zadaća vam je sljedeća: osmislite aplikaciju, natjerajte ljude da se njome koriste i onda opet ispočetka. Taj su zadatak dobili studenti Sveučilišta Stanford ujesen 2007. godine u sklopu seminara kojeg ovdje zovu “Uvod u Facebook”.
Nitko nije mogao ni zamisliti što će se dalje dogoditi. Studenti su, naime, svojim besplatnim aplikacijama za Facebook privukli milijune korisnika. Kad su krenuli s oglašavanjem, neki su od njih počeli zarađivati puno više od svojih profesora. “Uvod u Facebook” lansirao je karijere preko 25 ovdašnjih studenata i profesora te uveo nov model modularnog poduzetništva, koji je poslovanje na području tehnologije promijenio nabolje. “Sve se tako brzo odigralo”, prisjeća se danas dvadesettrogodišnji Joachim De Lombaert. Aplikacija koju je osmislio njegov tim svakog im je dana utržila 3000 dolara, a kasnije je tim novcem osnovao tvrtku koju su na kraju prodali za šesteroznamenkasti iznos. U to su vrijeme aplikacije na Facebooku bile novost. iPhone se tek pojavio na tržištu, a prvi mobilni telefon s operativnim sustavom Android lansiran je godinu kasnije. Na “Uvodu u Facebook” studente su učili da razvijaju aplikacije s najosnovnijim funkcionalnostima te da ih brzo prošire, a kasnije usavršavaju. Ta je metoda postala standard nove generacije poduzetnika i ulagača pa se za mnoge od njih put od ideje do tvrtke znatno skratio. Za pokretanje tvrtke nekoć je trebalo mnogo novca, vremena i kadrova, no u posljednjih su se deset godina zbog softvera otvorenog koda i usluga “u oblacima” troškovi značajno smanjili. Usto, uz pomoć oglašivačkih mreža do zarade se može brzo doći. Fenomen aplikacija samo je naglasio taj trend i pokrenuo novi val inovacija u tehnologiji, iako ima i onih koji smatraju da će to biti samo još jedan u nizu fenomena koji brzo izgaraju. “Uvod u Facebook” brzo se pretvorio u mikrokozmos Silicijske doline. Oko 75 studenata radilo je u timovima po troje sudionika i razvilo aplikacije koje su u samo 10 tjedana privukle 16 milijuna korisnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu