Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Za razliku od web-trgovina Ulovi.hr i Klikaj.hr našli ulagače

Autor: Bernard Ivezić
09. svibanj 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Portali Ulovi.hr i Klikaj.hr inačice su njemačkog Swoopoa koji je prvi počeo naplaćivati licitacije

Dok fizička maloprodaja pada, a domaće internetske trgovine nikako da ostvare veći skok, oba portala za obrnute aukcije, Ulovi.hr i Klikaj.hr, ne samo da bilježe rast korisnika već su i promijenili vlasnike. To je tim zanimljivije kad se zna da dosad u Hrvatskoj kao takva nije prodana nijedna internetska trgovina.Portal Ulovi.hr, koji je prije vodila tvrtka Centar Internet Kupovine Aleksandra Ivanovića, kupila je prema podacima Sudskog registra Jasmina Lisak-Majher, supruga osnivača Plavog radija i direktora Javno.hr-a Josipa Majhera. Drugi je pak aukcijski portal Klikaj.hr prema dostupnim informacijama Vedrana Hochbergera kupila Glorija Kušurin.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Bez komentara
Jedina službena informacija o ta dva posla su podaci u Sudskom registru. U obje tvrtke vrlo su škrti na riječima. Primjerice, u tvrtki Ulovi tek daju do znanja da će vjerojatno uskoro ponovno promijeniti vlasnika. Siniša Cvjetković, stručnjak za internetsku trgovinu i direktor Moja-trgovina.net-a, kaže da u Hrvatskoj dosad nije bilo prodaje internetskih trgovina. “U pravilu tvrtke pokreću internetsku trgovinu kako bi proširile svoje postojeće poslovanje i njihova web-trgovina biva kupljena, ako do toga dođe, u paketu s ostatkom poslovanja”, kaže Cvjetković. Dodaje da je ovdje riječ o portalima kojima je internetska trgovina, odnosno prodaja internetom, temeljno poslovanje, i da ulagači tu vide svoju poslovnu priliku. Inače, portali Ulovi.hr i Klikaj.hr hrvatske su inačice njemačkog portala Swoopoa koji je napravio revoluciju, odnosno okrenuo aukcijski model naglavačke, pa novac ne zarađuje kao klasične aukcije od postotka vrijednosti prodanog predmeta, već tako što naplaćuje licitacije. Svaki put kad želite licitirati, svoju licitaciju platite jednu kunu. To znači da kad se cijena proizvoda diže za samo jednu lipu po licitaciji i on se na kraju proda za 300 kuna, tvrtka koja organizira takvu aukciju mogla je napraviti promet od 30.000 kuna. Swoopo je zahvaljujući tom principu u dvije godine narastao na promet od 20 milijuna eura i otvorio podružnice u Velikoj Britaniji i Španjolskoj.

Dok fizička maloprodaja pada, a domaće internetske trgovine nikako da ostvare veći skok, oba portala za obrnute aukcije, Ulovi.hr i Klikaj.hr, ne samo da bilježe rast korisnika već su i promijenili vlasnike. To je tim zanimljivije kad se zna da dosad u Hrvatskoj kao takva nije prodana nijedna internetska trgovina.Portal Ulovi.hr, koji je prije vodila tvrtka Centar Internet Kupovine Aleksandra Ivanovića, kupila je prema podacima Sudskog registra Jasmina Lisak-Majher, supruga osnivača Plavog radija i direktora Javno.hr-a Josipa Majhera. Drugi je pak aukcijski portal Klikaj.hr prema dostupnim informacijama Vedrana Hochbergera kupila Glorija Kušurin.

Bez komentara
Jedina službena informacija o ta dva posla su podaci u Sudskom registru. U obje tvrtke vrlo su škrti na riječima. Primjerice, u tvrtki Ulovi tek daju do znanja da će vjerojatno uskoro ponovno promijeniti vlasnika. Siniša Cvjetković, stručnjak za internetsku trgovinu i direktor Moja-trgovina.net-a, kaže da u Hrvatskoj dosad nije bilo prodaje internetskih trgovina. “U pravilu tvrtke pokreću internetsku trgovinu kako bi proširile svoje postojeće poslovanje i njihova web-trgovina biva kupljena, ako do toga dođe, u paketu s ostatkom poslovanja”, kaže Cvjetković. Dodaje da je ovdje riječ o portalima kojima je internetska trgovina, odnosno prodaja internetom, temeljno poslovanje, i da ulagači tu vide svoju poslovnu priliku. Inače, portali Ulovi.hr i Klikaj.hr hrvatske su inačice njemačkog portala Swoopoa koji je napravio revoluciju, odnosno okrenuo aukcijski model naglavačke, pa novac ne zarađuje kao klasične aukcije od postotka vrijednosti prodanog predmeta, već tako što naplaćuje licitacije. Svaki put kad želite licitirati, svoju licitaciju platite jednu kunu. To znači da kad se cijena proizvoda diže za samo jednu lipu po licitaciji i on se na kraju proda za 300 kuna, tvrtka koja organizira takvu aukciju mogla je napraviti promet od 30.000 kuna. Swoopo je zahvaljujući tom principu u dvije godine narastao na promet od 20 milijuna eura i otvorio podružnice u Velikoj Britaniji i Španjolskoj.

Grupna kupnja
Na portalu Ulovi.hr kažu da im je cilj dalje unapređivati portal, kako po kvaliteti ponude u smislu boljih i luksuznijih proizvoda, tako i po broju korisnika. Za sada prema dostupnim informacijama portal ima gotovo 100.000 korisnika. “Smatramo da u Hrvatskoj ima mnogo prostora za rast internetske trgovine jer ovdje web-trgovine nisu zaživjele onako kao što je to slučaj u svijetu”, pojašnjavaju na portalu Ulovi.hr. Dodaju da će održavanje Ulovi.hr-a nastaviti tvrtka IT Sense koja je razvila vlastiti softver za obrnute aukcije. Neslužbeno doznajemo da je IT Sense, koji je ujedno i vlasnik softvera, od njega napravio izvozni proizvod i već ima jedan pilot-projekt za naručitelja iz Nizozemske. Samo od prodaje licencije, doznajemo, može se zaraditi nešto manje od deset tisuća eura. Dok će se proizvođači softvera okrenuti prema izvozu svog softvera, u branši se predviđa da će vlasnici obrnutih aukcijskih portala svoj razvoj usmjeriti prema ispitivanju mogućnosti koje su na hrvatski web donijeli portali za grupnu kupnju poput Kolektive i KupiMe.hr-a. U posljednjih su se godinu dana ipak pojavili prvi primjeri takvih siteova koji nisu uspjeli. Lani se tako ugasio portal za online aukcije Cosmito, a početkom ove godine ugasila se i prva domaća stranica za grupnu kupnju Nepropustilica.com.

Autor: Bernard Ivezić
09. svibanj 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (2)
Pogledajte sve

Nažalost moram se nadovezati i potvrditi post korisnika sauron666, u vrijeme starih vlasnike navedene stranice licitacije su bile kupovane u velikim količinama, dosta često su bili “bonus” dani gdje bi korisnici po povoljnijim cijenama kupovali licitaciji i na taj način se opskrbljivali za duže vrijeme.
Nakon toga prvo dolazi do prodaje stranice gdje neko vrijeme stranica uopće ne radi, potom se pokreće pod novim vlasnicima gdje se umjesto širokog izbora tehničke robe prodaju sapuni, nastavci za vrtna crijeva i sl. te nema šanse da korisnici koji su uložili tisuće kuna uopće potroše kupljene licitacije, ali sve to jos može proći pošto je stanica poslovala prema uvijetima korištenja iz vremena kada su navedene licitacije kupljene.
Ali tada dolazi obavijest da će se sve te licitacije na koje je utrošeno tisće kuna obrisati sa korisničkih računa, i to u roku od svega destak dana od obavijesti, i što sad, tisuće kuna da bacimo da kupnju sapuna i tolatenih vodica?, i unatoč tome ne bi smo uspijeli potrošiti niti pola licitacija i vratiti barem dio uloženog novca.
Za primjer uzmimo jednu drugu aukcijsku stranicu spomenutu u članku, Cosmito. Kada su vlasnici uvidjeli da će doći do zatvaranja rok valjanosti licitacija je najavljen ne danima nego mjesecima unaprijed i pri tome su bili korektni prema korisnicima davši im priliku da potroše osvojene licitacije.
Ovo što ulovi.hr želi napraviti je u najmanju ruku bezobzirno, rekao bih da je to gotovo krađa ali bih pogriješio tom izjavom, nije gotovo krađa nego obična prijevara korisnika i kao takva čista krađa

Molim da istražite što žele napraviti, postojećim korisnicima će poništiti licitacije kupljene kod “starog” vlasnika:

http://forum.ulovi.hr/smf/index.php?topic=498.msg5967#new

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close