Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Imali rasvjetu prije grada Zagreba

Autor: Saša Vejnović
27. siječanj 2011. u 22:00
Podijeli članak —

O snazi zagrebačke pivovare najbolje govori činjenica da tržišni udio Ožujskog piva među tzv. ‘core lager’ pivima iznosi više od 40 posto

Zagrebačka pivovara je osnovana 1892. godine kada se pokazalo da mali zagrebački obrtnici – pivari Gornjega grada – nisu bili u stanju proizvesti dovoljno piva za grad koji se sve više širio i razvijao. Glavni inicijatori za gradnju nove pivovare bili su grof Gustav Pongratz i barun Petar Dragutin Turković, a tvornička zgrada u Gornjoj Ilici izgrađena je prema nacrtima arhitekta Kuna Weidmanna u izvedbi Janka Grahora.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Najjači pivski brend
Svečano otvorenje održano je 12. srpnja 1893. godine. Tisuće Zagrepčana pohitalo je na svečano otvorenje pivovare čiji je vrt bio rasvijetljen električnim svjetlom, i to 15 godina prije nego što je Zagreb uopće dobio električnu rasvjetu. Godine 1993. pivovara je ponovno postala dioničkim društvom. Od 1994. Zagrebačka pivovara je u većinskom vlasništvu belgijske industrije piva Interbrew. U jesen 2009. kompanija Anheuser-Busch InBev nastala spajanjem nekoliko tvrtki, odlučila je prodati operacije u središnjoj Europi, uključujući i Zagrebačku pivovaru, globalnoj kompaniji CVC Capital Partners. Zagrebačka pivovara danas je članica grupacije StarBev. Ožujsko pivo glavni je proizvod Zagrebačke pivovare, a ujedno i najjači pivski brend u Hrvatskoj. O snazi Ožujskog piva najbolje govori činjenica da tržišni udio Ožujskog piva među “core lager” pivima iznosi više od 40 posto, što je gotovo jednako kao tržišni udjeli dvaju glavnih konkurenata zajedno.

Zagrebačka pivovara je osnovana 1892. godine kada se pokazalo da mali zagrebački obrtnici – pivari Gornjega grada – nisu bili u stanju proizvesti dovoljno piva za grad koji se sve više širio i razvijao. Glavni inicijatori za gradnju nove pivovare bili su grof Gustav Pongratz i barun Petar Dragutin Turković, a tvornička zgrada u Gornjoj Ilici izgrađena je prema nacrtima arhitekta Kuna Weidmanna u izvedbi Janka Grahora.

Najjači pivski brend
Svečano otvorenje održano je 12. srpnja 1893. godine. Tisuće Zagrepčana pohitalo je na svečano otvorenje pivovare čiji je vrt bio rasvijetljen električnim svjetlom, i to 15 godina prije nego što je Zagreb uopće dobio električnu rasvjetu. Godine 1993. pivovara je ponovno postala dioničkim društvom. Od 1994. Zagrebačka pivovara je u većinskom vlasništvu belgijske industrije piva Interbrew. U jesen 2009. kompanija Anheuser-Busch InBev nastala spajanjem nekoliko tvrtki, odlučila je prodati operacije u središnjoj Europi, uključujući i Zagrebačku pivovaru, globalnoj kompaniji CVC Capital Partners. Zagrebačka pivovara danas je članica grupacije StarBev. Ožujsko pivo glavni je proizvod Zagrebačke pivovare, a ujedno i najjači pivski brend u Hrvatskoj. O snazi Ožujskog piva najbolje govori činjenica da tržišni udio Ožujskog piva među “core lager” pivima iznosi više od 40 posto, što je gotovo jednako kao tržišni udjeli dvaju glavnih konkurenata zajedno.

Licencija za Stellu
Proizvodni asortiman Zagrebačke pivovare čine najprodavanije “lager” pivo u Hrvatskoj Ožujsko pivo, bezalkoholno pivo Ožujsko Cool, Ožujsko Pšenično pivo, crno pivo Tomislav, zimsko pivo Božićno pivo, “premium” pivo Beck’s, plemenito “premium” pivo Stella Artois, koje se licencno proizvodi od 1997. godine, bezalkoholno plemenito “premium” pivo Stella Artois, češko pivo Staropramen koje se licencno proizvodi od 2010. godine, belgijska piva Leffe i Hoegaarden te njemačko pivo Löwenbrau. “Svojim potrošačima uvijek nastojimo ponuditi nešto novo, omogućiti da kupnja naših proizvoda potrošačima daje veću vrijednost i zadovoljstvo”, kaže Sergej Ješkov, predsjednik Uprave Zagrebačke pivovare.

Jeste li znali

Ožujsko pivo ime je dobilo po mjesecu ožujku u kojem se tradicionalno proizvodilo najbolje pivo.
Svake sekunde u Hrvatskoj se u prosjeku popije 10 boca Ožujskog piva.
Gotovo svako drugo pivo popijeno u Hrvatskoj je pivo Zagrebačke pivovare.
Svake minute oko 650 pivopija u Hrvatskoj uživa u pivu Zagrebačke pivovare.
Dnevno se kupi više od milijun boca nekog piva Zagrebačke pivovare

Autor: Saša Vejnović
27. siječanj 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close