Prije nešto više od godinu i pol bila je to uzorna tvrtka srednje veličine, sa 120 zaposlenih, visokim stopama rasta i godišnjom dobiti većom od dva milijuna kuna. Danas, splitska Tombia, proizvođač Glorije, jednog od najpopularnijih hrvatskih brendova kave, gotovo više ne postoji. Pogon u Dugopolju je zatvoren i iz njega se odnosi oprema i strojevi, a u uredima u splitskoj Kopilici više nema nikoga. U tih godinu i pol Tombia je prvo u svibnju prošle godine prodana velikom Francku, pa je broj zaposlenih odmah smanjen na sedamdesetak, da bi ih u travnju ove godine bilo samo dvoje. Kraj 2009. je donio i nešto drugo – 2. prosinca Franck je praktički nepostojeću Tombiu prodao, i to Ivero Konzaltingu, koji je sa 77 posto većinski vlasnik Francka. “Tijekom 2010. godine, po odjavi preostalih djelatnika i naplati značajnih potraživanja bit će izvršeno pripajanje društva Tombia d.o.o. matici Ivero Konzalting d.o.o. Zagreb”, piše u godišnjem izvješću Tombie objavljenom na Fini.
Dobit unatoč padu prihoda
Član Uprave Francka Josip Budimir kaže nam da proces pripajanja još uvijek nije dovršen, ali bi trebao biti uskoro. Potvrdio nam je, međutim, da Tombia kao proizvođač kave više gotovo ne postoji.“Pogon u Dugopolju bio je neuvjetan i premali, pa smo proizvodnju Gloria kave preselili u Zagreb. I dijelu zaposlenika Tombie ponudili smo prelazak u Franck, mislim da je na kraju pristalo njih pedesetak”, kaže Budimir.Podaci o cijeni Tombie službeno nisu poznati, ali se ponegdje moglo pročitati kako je Franck svog najvećeg konkurenta – na sličan način riješili su se i Favorit kave – kupio za nešto više od 15 milijuna eura, da bi ga pola godine kasnije prodao Ivero Konzaltingu za 28 milijuna kuna, skoro četiri puta manje. Inače, bez obzira na lokaciju proizvodnje Glorije, Tombia je i u 2009. zabilježila vrlo zanimljive poslovne rezultate – unatoč smanjenim prihodima, uspjeli su dosegnuti dobit od 2,35 milijuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Što radi Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja ? Čuva Todorića, šta bi drugo radila. Oga Spevec predsjednica toga, muž joj radi u Agrokor d.o.o. za trgovinu i reketarenje Hvatske. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja jest agencija za zaštitu agrokorova reketarenja Hrvatske AZTN- AZARH
Ubojstvo konkurenta čovjeka je štetno i kažnjivo. Ubojstvo konkurentske tvrtke je "poželjno".
Što radi Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja ?
Piju franck, jedinu kavu na tržištu 🙂
Kolega imate u LIDLA 100 puta bolju kavu od FRANKOVE a usput 40% jeftiniju.
Ubojstvo konkurenta čovjeka je štetno i kažnjivo. Ubojstvo konkurentske tvrtke je “poželjno”.
Što radi Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja ?
Piju franck, jedinu kavu na tržištu 🙂
Uključite se u raspravu