Zagrebačka izdavačka kuća Fraktura, osnovana prije osam godina, jedna je od rijetkih koja je u krizi povećala broj novih naslova. O problemima domaćeg nakladništva na Interliberu razgovaramo sa Seidom Serdarevićem, vlasnikom Frakture.
Kako uspijevate rasti u krizi? U ovo ćete godini objaviti 70 naslova, gotovo dvostruko više nego preklani?
Svu dobit smo reinvestirali u rast, naš odgovor na krizu bio je povećanje proizvodnje. Pritom su nam naklade svake pojedine knjige ostale iste jer se znatno proširila distributivna mreža. Prosječna prodaja je ipak pala, pet do deset posto po naslovu. Sada se manje prodaju ozbiljni naslovi, no hitovi se i dalje kupuju. Naša je branša prošla bolje od drugih, vjerojatno zato što ovisimo o višem srednjem sloju koji je slabije pogođen krizom. Ljudi ponovno čitaju knjige jer više nemaju toliko novca za izlaske. Također su nezadovoljni novinama, nema više ozbiljnog dnevnika ili tjednika, a televizijski program je još gori pa se vraćaju ozbiljnim sadržajima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu