Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

RTL epizodu plaća 1500 eura, a zaradi 227 puta više

Autor: Saša Vejnović
27. listopad 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Reklamama do 2,5 milijuna kuna dnevno

Jedna epizoda turske sapunice “1001 noć”, prema informacijama Poslovnog dnevnika, stoji oko 1500 eura, a RTL televizija samo na reklamama koje se emitiraju prije i za vrijeme serije zaradi od 2 do 2,5 milijuna kuna, naplaćuju li reklame po službenom cjeniku. To bi značilo da RTL-ov posao desetljeća, kako ga zovu neki u televizijskim krugovima, toj televiziji donosi oko 227 puta više nego što su platili (ne računajući reprize).

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Inače, sapunica je bila prvo ponuđena Novoj TV, no njima se učinila preskupom. Turskoj producentskoj kući TMC Film (čiji je vlasnik velika Dogan Media Group turskog bogataša Aydına Dogana) dali su nekoliko par stotina eura nižu ponudu, no Turci su se onda okrenuli pregovorima s RTL televizijom i na kraju zaključili posao. Iako čelnici Nove TV danas žale što nisu otkupili 90 epizoda sapunice, može se razumjeti njihova skepsa jer je cijena bila neobično visoka za takav format. Naši izvori tvrde da cijena epizode latinoameričke sapunice ne prelazi 150 dolara, no priznaju i da je cijena “1001 noći” nakon uspjeha u Srbiji i Hrvatskoj dodatno porasla. Osim emitiranja u udarnom terminu, sapunica uspjeh duguje i tajmingu. RTL je, naime, počeo s emitiranjem krajem kolovoza, što je u televizijskom poslu “mrtva sezona” tijekom koje se tek pripremaju udarni projekti za jesen. Kako nijedna televizija nije nudila nešta novo u tom terminu, gledatelji su se lako ‘navukli’ na ‘laganu’ ljubavnu priču Šeherezade i Onura. Tako je kroz nekoliko tjedana RTL zapravo vrlo jeftinim proizvodom vladao udarnim terminom. Obrazlažući razloge popularnosti ove turske serije, ljudi iz TV biznisa navode upravo tu pomalo staromodnu priču koja ističe obiteljske vrijednosti, a čiji su glumci “pristojni i moralni”.

Jedna epizoda turske sapunice “1001 noć”, prema informacijama Poslovnog dnevnika, stoji oko 1500 eura, a RTL televizija samo na reklamama koje se emitiraju prije i za vrijeme serije zaradi od 2 do 2,5 milijuna kuna, naplaćuju li reklame po službenom cjeniku. To bi značilo da RTL-ov posao desetljeća, kako ga zovu neki u televizijskim krugovima, toj televiziji donosi oko 227 puta više nego što su platili (ne računajući reprize).

Inače, sapunica je bila prvo ponuđena Novoj TV, no njima se učinila preskupom. Turskoj producentskoj kući TMC Film (čiji je vlasnik velika Dogan Media Group turskog bogataša Aydına Dogana) dali su nekoliko par stotina eura nižu ponudu, no Turci su se onda okrenuli pregovorima s RTL televizijom i na kraju zaključili posao. Iako čelnici Nove TV danas žale što nisu otkupili 90 epizoda sapunice, može se razumjeti njihova skepsa jer je cijena bila neobično visoka za takav format. Naši izvori tvrde da cijena epizode latinoameričke sapunice ne prelazi 150 dolara, no priznaju i da je cijena “1001 noći” nakon uspjeha u Srbiji i Hrvatskoj dodatno porasla. Osim emitiranja u udarnom terminu, sapunica uspjeh duguje i tajmingu. RTL je, naime, počeo s emitiranjem krajem kolovoza, što je u televizijskom poslu “mrtva sezona” tijekom koje se tek pripremaju udarni projekti za jesen. Kako nijedna televizija nije nudila nešta novo u tom terminu, gledatelji su se lako ‘navukli’ na ‘laganu’ ljubavnu priču Šeherezade i Onura. Tako je kroz nekoliko tjedana RTL zapravo vrlo jeftinim proizvodom vladao udarnim terminom. Obrazlažući razloge popularnosti ove turske serije, ljudi iz TV biznisa navode upravo tu pomalo staromodnu priču koja ističe obiteljske vrijednosti, a čiji su glumci “pristojni i moralni”.

Autor: Saša Vejnović
27. listopad 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close