Jeftiniji riječki Taxi u vlasništvu Nikice Nenadovića neće moći u Zagreb, reagiralo je jučer zagrebačko udruženje taksista “Radio taxi Zagreb” nakon što je Poslovni dnevnik objavio informaciju o planovima širenja riječkog prijevoznika na Zagreb, Osijek i Split. Čvrsto braneći jedinstveni položaj na tržištu, zagrebački taksisti navode kako ulazak privatnika ili tvrtke koji bi nudio prijevoz taksijem nije moguć a da ne bude u njihovu udruženju i ne prihvati njihov cijenik. Uporište za takvu argumentaciju daje im važeća, mnogo puta kritizirana Odluka o autotaksi prijevozu iz 1999. godine. Njome su koncesije dane na 10 godina članovima udruženju prijevoznika Auto Taxi i dok ti ugovori ne isteknu, neće biti promjena odluke, potvrdio nam je pročelnik za promet i komunalne poslove Davor Jelavić. Spornom odlukom u biti je uređeno da svaki prijevoznik u udruženju dobiva svoju koncesiju, ali kako on mora biti član spomenutog udruženja, ispada da samo Radio taxi ima “nadkoncesiju”.
Ocjena agencije
Takav sustav je Agencija za tržišno natjecanje ocijenila monopolističkim i poručila da Poglavarstvo guši tržišnu utakmicu na štetu svojih građana koji moraju plaćati visoke cijene. Nije, međutim, prošla ta incijativa AZTN-a koji je predložio da jedinice lokalne samouprave samo odrede najvišu cijenu prijevoza, a ostalo prepuste tržišnom natjecanju. Pala je i inicijative Udruge Juris Protecta da nadležno ministarstvo prometa promijeni zakon i utječe na cijene. Državni tajnik Dražen Breglec je ocijenio da je određivanje cijena i davanje koncesija u nadležnosti Zagreba i ostalih lokalaca. “Usluga je znatno kvalitetnija, a taksisti su spustili cijene. Ne planiramo kršiti ugovore i dosad nema planova mijenjanja odluke. O tome mora odlučiti politika”, poručio je Jelavić iako je on član vladajućeg SDP-a, član Poglavarstva i pročelnik u jednoj osobi. Vlasnik riječke službe taksija Nikica Nenadović ostao je prlično iznenađen žestokom reakcijom zagrebačkih kolega. Jučer je izjavio da oni ostaju pri svom planu da u Zagreb uđu sa 100 automobila, te da se nada da će zagrebačka uprava ipak prepoznati interes pri ulasku konkurencije i snižavanju cijena. I u Rijeci je bilo otpora donošenju takve odluke, ali je prije dvije godine odlučeno koncesije davati putem javnog natječaja. U Zagrebu morate imati pristanak dvojice članova udruženja taxi prijevoznika da vam prepuštaju svoje koncesije. Ukupno u Zagrebu ima 1085 taksista, a na taj način se broj planira smanjiti na 800.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Budu došli izbori pa pametni neće glasati za bandića makar samo zbog te teme. Podržavam riječki taksi i molim ih da ne odustanu od zagreba nego nek se bore dok ne ostvare cilj na dobrobit svih nas. Ne mogu vjerovati da gradu više vrijedi 1000 vulgarnih primitivaca (čast izuzeciima) koji varaju i kradu državu i ljude nego da se građani ugodnije osjećaju noću u gradu, posebice žene, a i sigurnost prometa bi se povečala jer bi manje pijanih išlo autom a više taksijem. Ali, očito je taj taksi-lobi jači od nas 800000.
Dio ovih komentara je prenesen i u danasnjem clanku na rubrici komentari-analize s naslovmom “zagrebacki taksisti pod Bandicevim staklenim zvonom”. zalosno je samo sto ogromni pritisak javnosti i ne uradja previse plodom. ne znam samo zasto ih on toliko stiti.
da, nasilno držanje visokih cijena izravno ugrožava standard sviju i izravno se odupire načelima slobodne konkurencije.
i same koncesije na takve stvari su odurni socrealistički atavizam. gdje god imamo koncesije gule nas kao životinje: mobiteli, internet. treba potpuno liberalizirati tržište usluga, ali isto tako zabranjivati rad svakome tko se ogriješi o profesionalnu etiku. šansu svima, pa tko je pametan neka je iskoristi. umjesto toga imamo nasljedne koncesije koje ti krimosi ne mogu izgubiti što god da naprave.
da se sankcionira neprofesionalizam “šahisti” bi odavno otišli u tesare, pekare ili vatrogasce ili gdje već nađu sebe, a taksiranjem bi se bavio onaj tko želi ponuditi kvalitetnu uslugu.
i tv programi su užasno loši jer partijski moćnici koncesijama sprječavaju razvoj tv kuća.
sistem, sistem je sulud.
Ne kužim čemu bandić štiti tu bagru od 1000 ljudi kad ostalih 1.000.000 to sigurno ne podržava? Pa valjda ima toliko mozga. Šta će bit ako dopuste druge firme? tjedan dana će brujati ovi stari taksisti a onda će i oni spustiti cijene i eto konkurencije !
Uključite se u raspravu