Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Crikvenica bi svoju turističku ponudu mogla dopuniti i stazom za spidvej

Autor: Mladden Volarić
16. lipanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Nakon što je u Međimurju izgradio jedan od najsuvremenijih europskih stadiona za spidvej, Pavlic predlaže Crikvenici da opet bude središtem tog atraktivnog sporta

Crikvenica je već desetljećima poznata kao turističko odredište, no, za nešto stariju generaciju Crikvenica je bila i svjetski priznato i poznato sportsko središte u vrlo atraktivnom moto sportu spidveju. Taj u Europi vrlo popularni sport s ludo odvažnim vozačima na specijalnim metilnim alkoholom “napajanim” motociklima snažnima više od sto konjskih snaga u Hrvatskoj je opstao jedino u Međimurju. A njegovo je zlatno doba, pa kasnije i odumiranje, vezano upravo za Crikvenicu i tamošnji legendarni stadion na kojem je prije 50 godina vožena i Zonska utrka za Svjetsko prvenstvo.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Obnova tradicije
Upravo povodom obilježavanja polustoljetne obljetnice tih slavnih dana, kad je u Crikvenicu na spidvejske utrke dolazilo i više od 20 tisuća gledatelja, pojavila se ideja o oživljavanju slavne spidvejske tradicije u Crikvenici. U Crikvenicu je s konkretnim prijedlogom, i to na čvrstoj gospodarskoj osnovi, došao međimurski poduzetnik Zvonimir Pavlic, vlasnik građevinskog poduzeća “Pavlic asfalt beton”. Pavlic je 80-tih godina prošlog stoljeća bio spidvejaški as visoke međunarodne reputacije, a nakon što je zbog ozljede morao prekinuti karijeru, razvio je uspješnu građevinsku tvrtku. “Konkurentnost na javnim natječajima bitno smo povećali izgradnjom asfaltne baze, a tu mi je mnogo pomoglo moje prijateljstvo iz trkačkih dana s austrijskim poduzetnikom Peterom Kodgaserom koji mi je, kad mi je to jako puno značilo, dao na čisto povjerenje asfaltnu bazu, s time da sam mu je počeo otplaćivati nakon dvije godine počeka, i bez ikakvih kamata. Sad imamo i najsuvremeniju betonaru u Hrvatskoj, s potpuno kompjutoriziranim nadzorom proizvodnje betona, i velikim kapacitetima kojima možemo pratiti i najzahtjevnije građevinske poslove”, kaže Zvonko Pavlic. Referenca s kojom Pavlic dolazi u Crikvenicu, i s kojom je već ozbiljno zagrijao tamošnjeg predsjednika Gradskog vijeća Eduarda Rippla, kao i direktoricu Turističke zajednice Crikvenice Gordanu Jelenović, jest novoizgrađeni stadion za vožnju spidveja koji je Pavlic izgradio u međimurskom mjestašcu Donjem Kraljevcu, koji kilometar od pograničnog sela Goričana u kojem Pavlic inače živi.

Crikvenica je već desetljećima poznata kao turističko odredište, no, za nešto stariju generaciju Crikvenica je bila i svjetski priznato i poznato sportsko središte u vrlo atraktivnom moto sportu spidveju. Taj u Europi vrlo popularni sport s ludo odvažnim vozačima na specijalnim metilnim alkoholom “napajanim” motociklima snažnima više od sto konjskih snaga u Hrvatskoj je opstao jedino u Međimurju. A njegovo je zlatno doba, pa kasnije i odumiranje, vezano upravo za Crikvenicu i tamošnji legendarni stadion na kojem je prije 50 godina vožena i Zonska utrka za Svjetsko prvenstvo.

Obnova tradicije
Upravo povodom obilježavanja polustoljetne obljetnice tih slavnih dana, kad je u Crikvenicu na spidvejske utrke dolazilo i više od 20 tisuća gledatelja, pojavila se ideja o oživljavanju slavne spidvejske tradicije u Crikvenici. U Crikvenicu je s konkretnim prijedlogom, i to na čvrstoj gospodarskoj osnovi, došao međimurski poduzetnik Zvonimir Pavlic, vlasnik građevinskog poduzeća “Pavlic asfalt beton”. Pavlic je 80-tih godina prošlog stoljeća bio spidvejaški as visoke međunarodne reputacije, a nakon što je zbog ozljede morao prekinuti karijeru, razvio je uspješnu građevinsku tvrtku. “Konkurentnost na javnim natječajima bitno smo povećali izgradnjom asfaltne baze, a tu mi je mnogo pomoglo moje prijateljstvo iz trkačkih dana s austrijskim poduzetnikom Peterom Kodgaserom koji mi je, kad mi je to jako puno značilo, dao na čisto povjerenje asfaltnu bazu, s time da sam mu je počeo otplaćivati nakon dvije godine počeka, i bez ikakvih kamata. Sad imamo i najsuvremeniju betonaru u Hrvatskoj, s potpuno kompjutoriziranim nadzorom proizvodnje betona, i velikim kapacitetima kojima možemo pratiti i najzahtjevnije građevinske poslove”, kaže Zvonko Pavlic. Referenca s kojom Pavlic dolazi u Crikvenicu, i s kojom je već ozbiljno zagrijao tamošnjeg predsjednika Gradskog vijeća Eduarda Rippla, kao i direktoricu Turističke zajednice Crikvenice Gordanu Jelenović, jest novoizgrađeni stadion za vožnju spidveja koji je Pavlic izgradio u međimurskom mjestašcu Donjem Kraljevcu, koji kilometar od pograničnog sela Goričana u kojem Pavlic inače živi.

Utrke i treninzi
Stadion je sagrađen specijalno za spidvej, sa svim potrebnim sadržajima u skladu s najvišim međunarodnim standardima kakve propisuje Svjetska motoristička federacija FIM. Rezultat je jedan od najsuvremenijih spidvej stadiona u Europi, s dvije natkrivene tribine ukupnog kapaciteta pet tisuća sjedećih mjesta, sa svim potrebnim sadržajima i poslovnim prostorima smještenim ispod tribina. Uz stadion nazvan “Milenium” je i uređeno parkiralište za 1200 automobila, a to je sada domicilni stadion za Spidvej klub ‘Unia’ iz Goričana. Vrijednost takvog objekta je oko 22 milijuna kuna, kaže Zvonko Pavlic, koji je uza sve to i trener svom 17-godišnjem sinu Jurici, koji se već dokazuje u jakoj međunarodnoj konkurenciji. Kako bi stadion “Milenium” opravdao svoju svrhu i investiciju, već je ovog ljeta na njemu ugovoren niz vrlo jakih utrka, od kojih je i na osnovi Pavlicovog rejtinga već održana četvrtfinalna utrka Svjetskog juniorskog prvenstva, na kojoj se mladi Jurica suvereno plasirao u svjetsko polufinale. U kolovozu predstoji i finale Europskog prvenstva, a svoje oduševljenje stadionom nisu krili ni visoki funkcioneri FIM-a prilikom licenciranja stadiona čak i za Grand prix utrke. U Crikvenici su vlasti 1977. zabranile utrke u spidveju, što crikvenički bivši motociklistički as, danas 87-godišnji Mika Šnjarića, smatra “nevjerojatno nerazumnom odlukom”. Pavlicev je prijedlog da mu grad osigura zemljište i dodijeli koncesiju za stadion. Uočio je prostor divlje deponije u nekom kamenolomu koji bi se mogao iskoristiti. Gordana Jelenović podržava Pavlicovu inicijativu, naglašavajući njenu vrijednost i u turističkom smislu. “Crikvenica je izvanredno locirana za poklonike takvog sporta, blizu je Italije, Austrije, Mađarske, u nju se može doći i luksuznim plovilima, a zna se da su takvi gosti izvanredno dobrodošli u segmentu izvanpansionske potrošnje”, smatra Gordana Jelenović. Zvonko Pavlic ističe da bi se u Crikvenici mogle održavati zimske pripreme, na razne načine dovući strani kapital. “Stadion bi mogao biti baza za zimske pripreme mnogih momčadi, jer već me sad pitaju mnogi klubovi iz Skandinavije, Baltika i ostalih sjevernih dijelova Europe za mogućnosti zimskih priprema. Tu se spidvej može trenirati i voziti 365 dana godišnje. Takvim momčadima trebao bi i smještaj i sva ostala logistika, i tu šansu ne bi trebalo olako propustiti. Uz to, već me pitaju i neki proizvođači motocikala iz spidvejaškog okruženja ima li mogućnosti da i oni ulože nešto u izgradnju novog stadiona, i sve su to elementi koje treba iskoristiti. Ja i klub iz Goričana možemo pomoći domaćem klubu da opet oformi spidvej diviziju, te da, kao mi u Goričanu, počnu na vrijeme raditi i s podmlatkom”, kaže Zvonko Pavlic.

Autor: Mladden Volarić
16. lipanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close