Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

ŽEČE Novi angažirao dizajnera jer planira prodor u EU

Autor: Mladen Volarić
13. lipanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Suvlasnici Andrija Horvat i Ivan Vrbanek uzeli su kredit kako bi investirali u strojeve i novi dizajn, a na Zagrebačkom velesajmu predstavili bi nove setove kvaka, zasuna te okova za prozore i vrata

Za karlovačku tvornicu građevinskih okova, brava, kvaka i specijalnih čavala, te žičanog pletiva ŽEČE Novi, koja je prije rata pod imenom ŽEČE bila regionalni lider u tom segmentu proizvodnje, prema riječima direktora Miroslava Pregleja, došlo je vrijeme za prekretnicu i akciju na više razina. Naime, ni četiri godine nakon što su posredstvom svoje tvrtke “Reta” kupili ŽEČE iz stečaja i pokrenuli proizvodnju pod tvrtkom ŽEČE Novi, suvlasnici Andrija Horvat i Ivan Vrbanek nisu zadovoljni stanjem u poduzeću koje su samo stalnim ulaganjem i održavali na životu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Prokišnjava krovište
Iako spominju prokišnjavanje krovišta površine od 11.000 kvadratnih metara kao problem koji ometa proizvodnju i čija bi rekonstrukcija kao jedino rješenje stajala oko 2,4 milijuna kuna, vlasnici su se ipak okrenuli investiranju u proizvodnju i program novih proizvoda. Konkurencija s Dalekog istoka, izrazito niske cijene na tržištu kvaka, brava i okova za građevinsku stolariju kao glavnih ŽEČE-ovih proizvoda, rast cijena obojenih metala kao nužne sirovine, pojava velikoserijske jeftine proizvodnje na ŽEČE-ovu tradicionalnom tržištu zemalja bivše Jugoslavije, te dizajnerska i tehnološka zastarjelost elementi su zatvorenoga kruga koji sada vlasnici nastoje probiti investicijom od pet milijuna kuna. Angažirali su mladog zagrebačkog dizajnera Nevena Kovačića iz agencije Redesign koji je već osmislio i započeo s realizacijom revitalizacije proizvodnje na bazi nove strategije i novog proizvodnog programa koji je u službi nalaženja izgubljenog i stvaranja novog identiteta ŽEČE-a na tržištu Europske unije, koje je određeno kao strateški cilj. “Vlasnici i uprava prihvatili su koncept novog dizajna koji sam predložio, a poanta je da se njime u nove proizvode unese što više nove vrijednosti na bazi postojeće tehnologije, koja nužno treba obnovu. Unošenje intelektualnog kapitala kroz inovativnost neće rezultirati samo optimizacijom postojeće proizvodne razine i pukim stylingom. S postojećom razinom dizajna ŽEČE Novi je sad tamo gdje se zapadnoeuropska industrija nalazila prije 50 godina. Uz obnovu tehnologije, naš cilj će biti srednji cjenovni razred zapadnoeuropskog tržišta. Za realizaciju je, uz unos intelekturalnog kapitala i kvalitetnu službu prodaje, potreban i onaj pravi kapital”, ističe Neven Kovačić.

Za karlovačku tvornicu građevinskih okova, brava, kvaka i specijalnih čavala, te žičanog pletiva ŽEČE Novi, koja je prije rata pod imenom ŽEČE bila regionalni lider u tom segmentu proizvodnje, prema riječima direktora Miroslava Pregleja, došlo je vrijeme za prekretnicu i akciju na više razina. Naime, ni četiri godine nakon što su posredstvom svoje tvrtke “Reta” kupili ŽEČE iz stečaja i pokrenuli proizvodnju pod tvrtkom ŽEČE Novi, suvlasnici Andrija Horvat i Ivan Vrbanek nisu zadovoljni stanjem u poduzeću koje su samo stalnim ulaganjem i održavali na životu.

Prokišnjava krovište
Iako spominju prokišnjavanje krovišta površine od 11.000 kvadratnih metara kao problem koji ometa proizvodnju i čija bi rekonstrukcija kao jedino rješenje stajala oko 2,4 milijuna kuna, vlasnici su se ipak okrenuli investiranju u proizvodnju i program novih proizvoda. Konkurencija s Dalekog istoka, izrazito niske cijene na tržištu kvaka, brava i okova za građevinsku stolariju kao glavnih ŽEČE-ovih proizvoda, rast cijena obojenih metala kao nužne sirovine, pojava velikoserijske jeftine proizvodnje na ŽEČE-ovu tradicionalnom tržištu zemalja bivše Jugoslavije, te dizajnerska i tehnološka zastarjelost elementi su zatvorenoga kruga koji sada vlasnici nastoje probiti investicijom od pet milijuna kuna. Angažirali su mladog zagrebačkog dizajnera Nevena Kovačića iz agencije Redesign koji je već osmislio i započeo s realizacijom revitalizacije proizvodnje na bazi nove strategije i novog proizvodnog programa koji je u službi nalaženja izgubljenog i stvaranja novog identiteta ŽEČE-a na tržištu Europske unije, koje je određeno kao strateški cilj. “Vlasnici i uprava prihvatili su koncept novog dizajna koji sam predložio, a poanta je da se njime u nove proizvode unese što više nove vrijednosti na bazi postojeće tehnologije, koja nužno treba obnovu. Unošenje intelektualnog kapitala kroz inovativnost neće rezultirati samo optimizacijom postojeće proizvodne razine i pukim stylingom. S postojećom razinom dizajna ŽEČE Novi je sad tamo gdje se zapadnoeuropska industrija nalazila prije 50 godina. Uz obnovu tehnologije, naš cilj će biti srednji cjenovni razred zapadnoeuropskog tržišta. Za realizaciju je, uz unos intelekturalnog kapitala i kvalitetnu službu prodaje, potreban i onaj pravi kapital”, ističe Neven Kovačić.

Nova glodalica
Horvat i Vrbanek, svjesni opasnosti daljnjeg odlaganja uvođenja nužnih promjena, isposlovali su pet milijuna kuna kredita Ministarstva gospodarstva, kojeg je realizacija već u tijeku. “Nabavili smo novu CNC glodalicu kojom ćemo udeseterostručiti efikasnost i kvalitetu izrade alata za našu proizvodnju, a nabavili smo i erozimat za žicu. Instaliranjem četiriju novih peći za gravitacijsko lijevanje aluminijskih odljevaka znatno smo unaprijedili i ljevaonicu. Svjesni smo i velikog strpljenja naših 140 radnika koji trpe teškoće dosadašnjeg poslovanja i niskih plaća, ali samo ulaganjem možemo stvoriti preduvjete za pozitivno poslovanje u sve težim uvjetima na tržištu”, rekli su nam vlasnici tvrke Horvat i Vrbanek. Dodaju da uza sve to, do sada uspješno otplaćuju anuitete od po 1,5 milijuna kuna godišnje za kredit kojim je “Reta” prije četiri godine kupila ŽEČE iz stečaja. Prema predviđanjima Nevena Kovačića, novi setovi kvaka, zasuna i okova za prozore i vrata, koji su trenutno u fazi razrade, trebali bi biti spremni za prezentaciju najesen, vjerojatno na Zagrebačkom velesajmu.

S bunarom će uštedjeti 400.000 kuna

“Uz poboljšanje sustava obrade otpadnih voda, izgradili smo i zatvoreni rashladni sustav u dijelu proizvodnje kojim ćemo godišnje uštedjeti oko 400.000 kuna na vodi. Naime, iskopali smo vlastiti bunar, za koji smo ishodili koncesiju, i njime ćemo napajati rashladni sustav umjesto da kupujemo vodu iz javnog vodovoda”, ističu suvlasnici Horvat i Vrbanek.

Autor: Mladen Volarić
13. lipanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close