Za karlovačku tvornicu građevinskih okova, brava, kvaka i specijalnih čavala, te žičanog pletiva ŽEČE Novi, koja je prije rata pod imenom ŽEČE bila regionalni lider u tom segmentu proizvodnje, prema riječima direktora Miroslava Pregleja, došlo je vrijeme za prekretnicu i akciju na više razina. Naime, ni četiri godine nakon što su posredstvom svoje tvrtke “Reta” kupili ŽEČE iz stečaja i pokrenuli proizvodnju pod tvrtkom ŽEČE Novi, suvlasnici Andrija Horvat i Ivan Vrbanek nisu zadovoljni stanjem u poduzeću koje su samo stalnim ulaganjem i održavali na životu.
Prokišnjava krovište
Iako spominju prokišnjavanje krovišta površine od 11.000 kvadratnih metara kao problem koji ometa proizvodnju i čija bi rekonstrukcija kao jedino rješenje stajala oko 2,4 milijuna kuna, vlasnici su se ipak okrenuli investiranju u proizvodnju i program novih proizvoda. Konkurencija s Dalekog istoka, izrazito niske cijene na tržištu kvaka, brava i okova za građevinsku stolariju kao glavnih ŽEČE-ovih proizvoda, rast cijena obojenih metala kao nužne sirovine, pojava velikoserijske jeftine proizvodnje na ŽEČE-ovu tradicionalnom tržištu zemalja bivše Jugoslavije, te dizajnerska i tehnološka zastarjelost elementi su zatvorenoga kruga koji sada vlasnici nastoje probiti investicijom od pet milijuna kuna. Angažirali su mladog zagrebačkog dizajnera Nevena Kovačića iz agencije Redesign koji je već osmislio i započeo s realizacijom revitalizacije proizvodnje na bazi nove strategije i novog proizvodnog programa koji je u službi nalaženja izgubljenog i stvaranja novog identiteta ŽEČE-a na tržištu Europske unije, koje je određeno kao strateški cilj. “Vlasnici i uprava prihvatili su koncept novog dizajna koji sam predložio, a poanta je da se njime u nove proizvode unese što više nove vrijednosti na bazi postojeće tehnologije, koja nužno treba obnovu. Unošenje intelektualnog kapitala kroz inovativnost neće rezultirati samo optimizacijom postojeće proizvodne razine i pukim stylingom. S postojećom razinom dizajna ŽEČE Novi je sad tamo gdje se zapadnoeuropska industrija nalazila prije 50 godina. Uz obnovu tehnologije, naš cilj će biti srednji cjenovni razred zapadnoeuropskog tržišta. Za realizaciju je, uz unos intelekturalnog kapitala i kvalitetnu službu prodaje, potreban i onaj pravi kapital”, ističe Neven Kovačić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu