Dok se najbolji svjetski nogometaši bore na stadionima na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Južnoafričkoj Republici, mnogi od njih nose dresove koji su gotovo u potpunosti izrađeni od plastičnih boca s japanskih i tajvanskih odlagališta.
Ako ništa drugo, dobra je to reklama za Nike, proizvođača dresova i službenog pokrovitelja devet reprezentacija, među kojima su SAD, Brazil i Portugal. Iako takav potez mnogi smatraju dobrim trikom, to je ujedno dio šire strategije tvrtke Nike jer dizajnom svojih proizvoda žele postići održivost poslovanja u skladu sa zaštitom okoliša. Sve više proizvođača diljem svijeta danas radi s biorazgradivim materijalima i onima koji se mogu reciklirati. Među najnaprednijima u tom pogledu nalaze se tvrtke najrazličitijih profila – proizvođači namještaja, tepiha, šampona i sredstava za čišćenje. Otkako su se trendu priključili golemi maloprodajni lanci kao što je Wal-Mart, stručnjaci kažu da filozofija održivosti više nije samo nešto što prate luksuznije tvrtke poput Nikea i proizvođača pokućstva Hermana Millera.Prema anketi tvrtke za istraživanje tržišta Penn Schoen Berland Associates, koja se inače bavi ispitivanjem tržišta zelene ekonomije, samo u 2008. godini Amerikanci su potrošili 500 milijardi dolara na proizvode i usluge koji potiču održivost, što je dvostruko više nego ranije. Nije još sasvim jasno što sve pokret obuhvaća i pripisuju mu razne nadimke – “od kolijevke do kolijevke”, ekoučinkovitost, poboljšanje životnog ciklusa, proizvodnja zatvorenog kruga.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu