Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kako do usluge zdravstvene njege u kući

Autor: Poslovni.hr
28. travanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Administrativni put do njege u kući danas zahtijeva dugotrajnu proceduru

Djelatnost zdravstvene njege u kući pacijenta izuzetno je zahtjevna i odgovorna zadaća. Dio je primarne zdravstvene zaštite i nastavak bolničkog liječenja jer je riječ o pacijentima kojima je prijeko potrebna stručna njega. Njegu provode visokoeducirane medicinske sestre i medicinski tehničari. Cilj zdravstvene njege je osim pružanja odgovarajućih usluga njege poticanje bolesnika na što veću samostalnost u zadovoljavanju osnovnih životnih potreba te očuvanje i unapređenje kvalitete života. Važno je naglasiti da uslugu pacijent ostvaruje zdravstvenim osiguranjem. Nakon otpusta iz bolnice pacijenta posjećuje liječnik opće medicine i upućuje patronažnu sestru. Uvidom u medicinsku dokumentaciju i opće stanje bolesnika predlažu se potrebni postupci zdravstvene njege. Ako se otpust iz bolnice dogodi u dane kad liječnik i patronažna sestra nisu u mogućnosti doći, svaki pacijent može telefonski nazvati najbližu zdravstvenu ustanovu u kojoj će ga stručno osoblje uputiti kako krenuti u rješavanje početnih poteškoća.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ključni koraci
Nažalost, administrativni put ostvarenja prava za provedbu zdravstvene njege danas je dug i zahtijeva dugotrajnu proceduru koju ćemo pokušati ovdje opisati kako bismo komplicirane administrativne nazive i postupke čim više približili korisnicima. Liječnik opće prakse piše uputnicu s potrebnim postupcima i frekvencijom dolaska liječničkom povjerenstvu Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje. Tome treba nužno priložiti patronažni izvid i otpusno pismo. Nakon što povjerenstvo napiše svoj nalaz, tj. mišljenje i ocjenu, može se početi koristiti usluga zdravstvene njege u domu pacijenta, ali samo onoliko koliko je odobreno za tekući mjesec. Postupak odobravanja izvršenja procesa zdravstvene njege ponavlja se za svaki mjesec, što je izuzetno komplicirano i za pacijenta, ali i za ustanovu koja njegu provodi. Često pacijent ima potrebu za dodatnom uslugom, ali ako je nije odobrilo povjerenstvo, na žalost ne može je ostvariti jer HZZO priznaje samo odobrene postupke.

Djelatnost zdravstvene njege u kući pacijenta izuzetno je zahtjevna i odgovorna zadaća. Dio je primarne zdravstvene zaštite i nastavak bolničkog liječenja jer je riječ o pacijentima kojima je prijeko potrebna stručna njega. Njegu provode visokoeducirane medicinske sestre i medicinski tehničari. Cilj zdravstvene njege je osim pružanja odgovarajućih usluga njege poticanje bolesnika na što veću samostalnost u zadovoljavanju osnovnih životnih potreba te očuvanje i unapređenje kvalitete života. Važno je naglasiti da uslugu pacijent ostvaruje zdravstvenim osiguranjem. Nakon otpusta iz bolnice pacijenta posjećuje liječnik opće medicine i upućuje patronažnu sestru. Uvidom u medicinsku dokumentaciju i opće stanje bolesnika predlažu se potrebni postupci zdravstvene njege. Ako se otpust iz bolnice dogodi u dane kad liječnik i patronažna sestra nisu u mogućnosti doći, svaki pacijent može telefonski nazvati najbližu zdravstvenu ustanovu u kojoj će ga stručno osoblje uputiti kako krenuti u rješavanje početnih poteškoća.

Ključni koraci
Nažalost, administrativni put ostvarenja prava za provedbu zdravstvene njege danas je dug i zahtijeva dugotrajnu proceduru koju ćemo pokušati ovdje opisati kako bismo komplicirane administrativne nazive i postupke čim više približili korisnicima. Liječnik opće prakse piše uputnicu s potrebnim postupcima i frekvencijom dolaska liječničkom povjerenstvu Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje. Tome treba nužno priložiti patronažni izvid i otpusno pismo. Nakon što povjerenstvo napiše svoj nalaz, tj. mišljenje i ocjenu, može se početi koristiti usluga zdravstvene njege u domu pacijenta, ali samo onoliko koliko je odobreno za tekući mjesec. Postupak odobravanja izvršenja procesa zdravstvene njege ponavlja se za svaki mjesec, što je izuzetno komplicirano i za pacijenta, ali i za ustanovu koja njegu provodi. Često pacijent ima potrebu za dodatnom uslugom, ali ako je nije odobrilo povjerenstvo, na žalost ne može je ostvariti jer HZZO priznaje samo odobrene postupke.

Pozitivni primjeri
Ipak postoje određeni primjeri dobre prakse kako se zajedničkom suradnjom svih sudionika u ovom složenom sustavu može pridonijeti pojednostavljenju prava na uslugu. Takav je primjer grad Pula i Istarska županija. U slučajevima kada određene postupke zdravstvene njege ordinira liječnik, ali koje nije odobrilo povjerenstvo, Odjel za zdravstvo i socijalnu skrb Istarske županije i Uprava grada Pule ipak mogu omogućiti provođenje tih postupaka. I to stoga što ti uredi lokalne samouprave godišnje izdvajaju sredstva za svoje bolesne građane. Bolesni građani i njihove obitelji izuzetno cijene ovakav način administriranja u kojem se pokazuje da lokalna samouprava može biti dobar menadžer. Korisnici usluge zadovoljni su jer mogu dobiti potrebnu skrb, a ustanove jer mogu svojim znanjem i iskustvom olakšati pacijentu stanje i pružiti uslugu koja se očekuje, bez administrativnih ograničenja.

Autor: Poslovni.hr
28. travanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close