Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tvrtka iz Zaprešića podučava Australce i Slovence popravku limarije

Autor: Darko Bičak
27. travanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Tvrtka Tuča specijalizirana je za popravke štete na vozilima nastale elementarnom nepogodom

Elementarna nepogoda tuča je noćna mora svih vlasnika novih automobila, posebice onih koji nemaju garažu. No, rizicima znatnog oštećenja karoserije izloženi su svi vlasnici limenih ljubimaca jer nevera praćena bombardiranjem automobila komadima leda može zahvatiti svakoga i u vožnji. Tada automobil u prvobitno stanje može dovesti jedino limar, a to je relativno skup i dugotrajan postupak. Stoga je tu svoju poslovnu nišu našla zaprešička tvrtka Tuča kojoj je primarna djelatnost saniranje oštećenja od elementarne nepogode tuče na automobilima bez brušenja i lakiranja karoserije.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Na praksu u Sloveniju
Kako pojašnjava Goran Konigshofer, voditelj poslovanja u Tuči, tvrtka se već pet godina bavi saniranjem oštećenja od tuče.“Od trenutka osnivanja 2005. Godine, uspješno bez lakiranja, popravili smo više od 2000 vozila oštećenih od tuče, kao i oko 500 vozila sa manjim oštećenjima poput udubljenja pri parkingu, udarac vratima i slično”, kazao je Konigshofer. Tvrtku je osnovao njegov brat Igor koji je na takvim poslovima radio nekoliko godina u susjednoj Sloveniji. Iako bi bilo za očekivati da tvrtka ima sezonski karakter poslovanja, budući da zimi rijetko pada tuča, situacija je obrnuta – stručnjaci Tuče uvijek rade punim kapacitetom. “Zemlja je okrugla i uvijek je na nekom području ljeto, a time i veća opasnost od tuče. U Hrvatskoj je vjerojatnost za tuču od svibnja do listopada, i to u pravilu u kontinentalnoj i primorskoj Hrvatskoj. No, nakon završetka sezone tuče u Hrvatskoj, naši majstori odlaze u inozemstvo – radili smo u Sloveniji, a sada je naš tim, uključujući i vlasnika Igora Konigshofera, u Australiji”, pojašnjava Goran Konigshofer.

Elementarna nepogoda tuča je noćna mora svih vlasnika novih automobila, posebice onih koji nemaju garažu. No, rizicima znatnog oštećenja karoserije izloženi su svi vlasnici limenih ljubimaca jer nevera praćena bombardiranjem automobila komadima leda može zahvatiti svakoga i u vožnji. Tada automobil u prvobitno stanje može dovesti jedino limar, a to je relativno skup i dugotrajan postupak. Stoga je tu svoju poslovnu nišu našla zaprešička tvrtka Tuča kojoj je primarna djelatnost saniranje oštećenja od elementarne nepogode tuče na automobilima bez brušenja i lakiranja karoserije.

Na praksu u Sloveniju
Kako pojašnjava Goran Konigshofer, voditelj poslovanja u Tuči, tvrtka se već pet godina bavi saniranjem oštećenja od tuče.“Od trenutka osnivanja 2005. Godine, uspješno bez lakiranja, popravili smo više od 2000 vozila oštećenih od tuče, kao i oko 500 vozila sa manjim oštećenjima poput udubljenja pri parkingu, udarac vratima i slično”, kazao je Konigshofer. Tvrtku je osnovao njegov brat Igor koji je na takvim poslovima radio nekoliko godina u susjednoj Sloveniji. Iako bi bilo za očekivati da tvrtka ima sezonski karakter poslovanja, budući da zimi rijetko pada tuča, situacija je obrnuta – stručnjaci Tuče uvijek rade punim kapacitetom. “Zemlja je okrugla i uvijek je na nekom području ljeto, a time i veća opasnost od tuče. U Hrvatskoj je vjerojatnost za tuču od svibnja do listopada, i to u pravilu u kontinentalnoj i primorskoj Hrvatskoj. No, nakon završetka sezone tuče u Hrvatskoj, naši majstori odlaze u inozemstvo – radili smo u Sloveniji, a sada je naš tim, uključujući i vlasnika Igora Konigshofera, u Australiji”, pojašnjava Goran Konigshofer.

Popravci diljem Europe
Iako bi laici mogli zaključiti da su za svoje limene ljubimce najviše zabrinuti obični građani, Tuča je najviše posla imala s trgovcima automobila koji na otvorenom skladištu imaju veliki broj automobila. Naime, kako pojašnjava Konigshofer, višegodišnje iskustvo djelatnici tvrtke stekli su popravcima za ovlaštene autokuće, te servisa unutar carinskih skladišta vozila kako u Hrvatskoj tako i diljem Europe. U Tuči napominju da su u suradnji sa renomiranim auto kućama, servisima, autoprijevoznicima te osiguravajućim kućama organizirali terenske radove po cijeloj Hrvatskoj. “Naše usluge prepoznate su i u inozemstvu pa ponude za suradnju dolaze i iz zemalja poput Belgije, Cipra, Njemačke ili Slovenije. Najveća prednost naših usluga u odnosu na klasičnu limariju je da se popravak izvodi bez potrebe za naknadnim lakiranjem, pa je kraće vrijeme popravka, a cijena može biti i 50 posto niža u odnosu na klasičnu limariju”, kaže voditelj poslovanja Tuče o njihovim prednostima. Popravak se u Tuči vrši specijalno izrađenim alatom s kojim se dolazi na mjesto udarca sa unutarnje strane i laganim pritiscima oblikuje se u prvobitno stanje. Na mjestima gdje oštećenje nije moguće doseći sa unutarnje strane, primjenjuje se posebni izvlakači na bazi ljepila koje ne može naštetiti laku. Svi popravci također se vrše pod svjetlosnim efektima.Iako Tuča nije jedina adresa na kojoj se u Hrvatskoj popravljaju automobili na tajw način, Goran Konigshofer kaže da su oni najstariji i najveći. “Većinu popravaka u našoj zemlji izvode u privatnim garažama majstori koji rade negdje drugdje. Ne mogu tvrditi da oni rade više ili manje kvalitetno, no moram napomenuti da je tvrtka Tuča prepoznata u poslovnoj i široj javnosti kao neosporni autoritet u ovom biznisu”, kazao je Konigshofer.

Zaštita i estetika
Automobili su nekada imali mnogo deblji lim, koji je bio otporan na takva oštećenja. No, suvremene koncepcije automobila imaju potpuno drugu filozofiju gradnje. Čvrstoću karoserije preuzima noseći okvir, a prednji i stražnji dio moraju biti deformabilni kako bi što bolje amortizirali udarac. Sve je važnija zaštita pješaka, a zbog toga lim mora biti mekan kako bi amortizirao udarac tijela, ekstremiteta i posebice glave o pokrov motora. Zbog toga se debljina lima smanjuje na nekoliko desetinki milimetra. Time se povećava izloženost oštećenjima karoserije od grudica leda, posebice na pokrovu motora i krovu. Kad se dogodi takvo oštećenje, mnogi se pitaju što napraviti. U najgoroj su situaciji vlasnici novih i skupocjenih automobila, iako je i to relativno, jer vlasnici skupljih automobila imaju i bolje financijske mogućnosti. Iako izudarani lim ne utječe na funkcionalnost, vozna svojstva i sigurnost automobila narušava estetski dojam koji je važan većini vozača.

Fleksibilna cijena

Ništa bez izvida štete
Cijena popravka automobila na način kako to rade u Tuči nije moguće unaprijed odrediti. Iako je činjenica da cijene mogu biti i upola manje od onih u klasičnoj limariji, cijena se mora utvrditi nakon izvida štete. Procjena štete može se dati samo nakon što se vozilo detaljno pregleda. Naime, cijena se određuje prema broju oštećenih elemenata, broju udubljenja po pojedinom elementu, kategoriji štete – prosječnom promjeru udubljenja, potrebi de/montaže tapecirunga itd.

Autor: Darko Bičak
27. travanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (3)
Pogledajte sve

Ovdje upišite svoj komentar…

Ovdje upišite svoj komentar…

Ljudi, bježite od te firme Tuča d.o.o., to su najveći lažovi koje sam upoznao u zadnje vrijeme. Naime, oglašavaju se uredno da naplaćuju 50 akuna po rupi dobivenoj od udrca tuče, a meni su napravili ponudu za doslovno 7 rupa na krovu mog seata na cca 2.500 kuna. Kao počeli se izmotavat da moraju cijeli krov skidat tapicirung, grijat i šta ti je znam šta sve, a oglašavaju se sasvim drugačije. To je čisto lažno oglašavanje, a koliko sam ja upoznat, to je kažnjivo u RH. Vjerujte, nemam razloga lagat, skoro sam ih poslao u 3 p.m. jer sam potrošio gorivo do Zaprešića, ali ja sam ipak puno kulturniji od njih.

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close