Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hoteli zbog krize ne smiju sniziti cijene

Autor: Marija Crnjak
15. travanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Analiza Horwath Consultinga pokazuje da su hoteli lani izgubili 13 dana pune zauzetosti

Smanjenje cijena u hotelima je samostalna odluka svakog hotela, ali ne smije biti odgovor na krizu. Ove godine moramo učiti na iskustvima prošle i ne dopustiti da se ponovi panika koja je lani izazvala dampinške cijene, izjavio je Kristian Šustar, predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu (UPUH) koja je u četvrtak održala svoj prvi javni sastanak.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Među zaključcima sastanka osnivanje je krovne turističke udruge te najava pritiska na Vladu kako bi se hrvatski turizam izjednačio s konkurentskim zemljama te omogućila ulaganja. Od Vlade će se također tražiti konačan stav o poziciji turizma u gospodarskom razvoju Hrvatske. Analiza poslovanja hotela u prošloj godini s predviđanjem za 2010. godinu koju je izradila konzultantska kuća Horwath Consulting pokazuje da su hrvatski hoteli lani izgubili 13 dana pune zauzetosti. Istodobno prihod hotela nije znatno pao, u prvih devet mjeseci 2009. godine iznosio je 1,6 milijardi kuna, što je za stotinu milijuna ili dva posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine. “Pritom su najviše bili pogođeni hoteli s više zvjezdica jer su snižavali cijene i prilagođavali se cijenama hotela s tri i četiri zvjezdice”, istaknula je Sanja Čižmar iz Horwath Consultinga.

Smanjenje cijena u hotelima je samostalna odluka svakog hotela, ali ne smije biti odgovor na krizu. Ove godine moramo učiti na iskustvima prošle i ne dopustiti da se ponovi panika koja je lani izazvala dampinške cijene, izjavio je Kristian Šustar, predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu (UPUH) koja je u četvrtak održala svoj prvi javni sastanak.

Među zaključcima sastanka osnivanje je krovne turističke udruge te najava pritiska na Vladu kako bi se hrvatski turizam izjednačio s konkurentskim zemljama te omogućila ulaganja. Od Vlade će se također tražiti konačan stav o poziciji turizma u gospodarskom razvoju Hrvatske. Analiza poslovanja hotela u prošloj godini s predviđanjem za 2010. godinu koju je izradila konzultantska kuća Horwath Consulting pokazuje da su hrvatski hoteli lani izgubili 13 dana pune zauzetosti. Istodobno prihod hotela nije znatno pao, u prvih devet mjeseci 2009. godine iznosio je 1,6 milijardi kuna, što je za stotinu milijuna ili dva posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine. “Pritom su najviše bili pogođeni hoteli s više zvjezdica jer su snižavali cijene i prilagođavali se cijenama hotela s tri i četiri zvjezdice”, istaknula je Sanja Čižmar iz Horwath Consultinga.

Hrvatski hotelijeri u anketi su pokazali mnogo manje optimizma od svojih europskih kolega zbog relativnoga kašnjenja krize u hrvatski turizam te pretpostavke da će ona u Hrvatskoj duže trajati. Kako bi zadržali cijene, hotelijeri će ove godine uložiti mnogo veći marketinški napor. “Prognoze međunarodnih agencija za hrvatsko hotelijerstvo u idućim godinama su optimistične, s procjenom da će udjel turizma u BDP-u do 2018. godine porasti sa 23,9 na 28 posto. No to se neće ostvariti ako se ubrzo ne donesu mjere koje će to omogućiti”, tvrdi Čižmar. Horwath Consulting pripremio je niz mjera koje bi trebala donijeti Vlada, među kojima je smanjenje PDV-a u turizmu, rješavanje turističkog zemljišta, omogućavanje etažiranja u zonama turističke gradnje, uvođenje poticaja za novu gradnju kapaciteta te osnivanje agencije za turizam koja treba upravljati privatizacijom turističkih objekata.

Prijedlozi Horwath Consultinga Vladi

do kraja godine smanjiti povlaštene stope PDV-a u turizmu sa 10% na 7%
izuzimanje gratisa i napojnica iz sustava PDV-a
nulta stopa poreza na dobit na reinvestiranu dobit
subvencioniranje doprinosa na plaće za sezonce
prolongiranje uplate poreza i doprinosa na zaposlene u hotelima

Autor: Marija Crnjak
15. travanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Teško da će naši hotelijeri, i općenito ugostitelji, odoliti iskušenju o nepodizanju cijena. Ja živim uz more ( Crikvenica ) i znam što većina radi. Čim sezona krene cijene se podižu svemu. Onda se služe podvalama. Porcije se “štucaju” na manje a bijela riba se prodaje ( kao divlja iz mora ) a zapravo je iz uzgoja, lignje iz Patagonije ili N. Zelanda se prodaju kao jadranske i sve po astronomski visokim cijenama. Ne samo da sve prodajemo po enormno visokim cijenama, kao i nekretnine, nego te toliko željno očekivane goste i varamo. I to na svemu. A još nisam doživio početak sezone a da se nije radilo na javnim površinama. To kao da netko namjerno sabotira svaku sezonu. Uvijek nekog vraga kopaju, asavaltiraju ili dograđuju, i to uvijek kao “kasne” s radovima i onda uđu u sezonu. Turisti već dolaze a radovi se nastavljaju. Tako je i sada u Crikvenici i opet će “ući” u sezonu kopajući. Ali tako je uz cijelo Jadransko more. To znam od rođenja i ništa se nije promijenilo za sve ove godine, a imam ih podosta. Zašto je to tako i zašto smo takvi to valjda samo dragi Bog zna.

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close