Smanjenje cijena u hotelima je samostalna odluka svakog hotela, ali ne smije biti odgovor na krizu. Ove godine moramo učiti na iskustvima prošle i ne dopustiti da se ponovi panika koja je lani izazvala dampinške cijene, izjavio je Kristian Šustar, predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu (UPUH) koja je u četvrtak održala svoj prvi javni sastanak.
Među zaključcima sastanka osnivanje je krovne turističke udruge te najava pritiska na Vladu kako bi se hrvatski turizam izjednačio s konkurentskim zemljama te omogućila ulaganja. Od Vlade će se također tražiti konačan stav o poziciji turizma u gospodarskom razvoju Hrvatske. Analiza poslovanja hotela u prošloj godini s predviđanjem za 2010. godinu koju je izradila konzultantska kuća Horwath Consulting pokazuje da su hrvatski hoteli lani izgubili 13 dana pune zauzetosti. Istodobno prihod hotela nije znatno pao, u prvih devet mjeseci 2009. godine iznosio je 1,6 milijardi kuna, što je za stotinu milijuna ili dva posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine. “Pritom su najviše bili pogođeni hoteli s više zvjezdica jer su snižavali cijene i prilagođavali se cijenama hotela s tri i četiri zvjezdice”, istaknula je Sanja Čižmar iz Horwath Consultinga.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Teško da će naši hotelijeri, i općenito ugostitelji, odoliti iskušenju o nepodizanju cijena. Ja živim uz more ( Crikvenica ) i znam što većina radi. Čim sezona krene cijene se podižu svemu. Onda se služe podvalama. Porcije se “štucaju” na manje a bijela riba se prodaje ( kao divlja iz mora ) a zapravo je iz uzgoja, lignje iz Patagonije ili N. Zelanda se prodaju kao jadranske i sve po astronomski visokim cijenama. Ne samo da sve prodajemo po enormno visokim cijenama, kao i nekretnine, nego te toliko željno očekivane goste i varamo. I to na svemu. A još nisam doživio početak sezone a da se nije radilo na javnim površinama. To kao da netko namjerno sabotira svaku sezonu. Uvijek nekog vraga kopaju, asavaltiraju ili dograđuju, i to uvijek kao “kasne” s radovima i onda uđu u sezonu. Turisti već dolaze a radovi se nastavljaju. Tako je i sada u Crikvenici i opet će “ući” u sezonu kopajući. Ali tako je uz cijelo Jadransko more. To znam od rođenja i ništa se nije promijenilo za sve ove godine, a imam ih podosta. Zašto je to tako i zašto smo takvi to valjda samo dragi Bog zna.
Uključite se u raspravu