Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nemate web-site? Nekulturni ste!

Autor: Marija Birtić
07. siječanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Imati web stranicu ‘jer svi je imaju’ nije dovoljno. Stranica posjetiteljima mora omogućiti i konkretnu akciju: kupiti proizvod, predbilježiti za korištenje usluge, pretplatiti se

Internet je distribucijski kanal za stvaranje zarade. Web stranice u Hrvatskoj sadrže informacije i predstavljaju zadnji stadij, dok je u svijetu to prvi korak u internet marketingu. Web stranica je dio poslovne kulture. Ako ju nemaš, nekulturan si.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ne poštuješ svog kupca jer mu ne nudiš informaciju koju želi. Ako te netko traži na internetu i ne može te pronaći, njega si uvrijedio!“, ističe Miroslav Varga, stručnjak za internet marketing. ”Tvrtka koja nema web stranicu ne znači da nema svoju poslovnu strategiju. Možda je upravo dio strategije da ju nema. No, dugoročno niti jedna tvrtka neće moći postojati bez web stranice”, tvrdi Varga.Mnogi poduzetnici ulaze u web svijet po inerciji i odlučuju se za izradu web stranice ‘jer ju svi imaju’. Ponekad je i to bolje nego uopće ne postojati na internetu, no često se radi o ‘bačenom’ novcu. Svaki poduzetnik ima (ili bi trebao imati) strategiju razvoja poslovanja u kojoj je web stranica jedan od koraka u postizanju cilja. ‘U tom ciljanju, nekim poduzetnicima web stranica možda neće donijeti veliku korist, ali ako ju nemaju, sigurno je da im neće donijeti ništa. Ako poduzetnik podatak drži za sebe, korist je nula. Primjerice, znam brojne proizvođače kvalitetnih vrsta sireva u Baranji koji su osvojili vrijedne nagrade, no za njih nitko ne zna. Nekome bi ti podaci bili korisni. Možda bi neki restorani kupili taj sir, no ne mogu jer ne znaju da postoji’, kaže Varga.

Internet je distribucijski kanal za stvaranje zarade. Web stranice u Hrvatskoj sadrže informacije i predstavljaju zadnji stadij, dok je u svijetu to prvi korak u internet marketingu. Web stranica je dio poslovne kulture. Ako ju nemaš, nekulturan si.

Ne poštuješ svog kupca jer mu ne nudiš informaciju koju želi. Ako te netko traži na internetu i ne može te pronaći, njega si uvrijedio!“, ističe Miroslav Varga, stručnjak za internet marketing. ”Tvrtka koja nema web stranicu ne znači da nema svoju poslovnu strategiju. Možda je upravo dio strategije da ju nema. No, dugoročno niti jedna tvrtka neće moći postojati bez web stranice”, tvrdi Varga.Mnogi poduzetnici ulaze u web svijet po inerciji i odlučuju se za izradu web stranice ‘jer ju svi imaju’. Ponekad je i to bolje nego uopće ne postojati na internetu, no često se radi o ‘bačenom’ novcu. Svaki poduzetnik ima (ili bi trebao imati) strategiju razvoja poslovanja u kojoj je web stranica jedan od koraka u postizanju cilja. ‘U tom ciljanju, nekim poduzetnicima web stranica možda neće donijeti veliku korist, ali ako ju nemaju, sigurno je da im neće donijeti ništa. Ako poduzetnik podatak drži za sebe, korist je nula. Primjerice, znam brojne proizvođače kvalitetnih vrsta sireva u Baranji koji su osvojili vrijedne nagrade, no za njih nitko ne zna. Nekome bi ti podaci bili korisni. Možda bi neki restorani kupili taj sir, no ne mogu jer ne znaju da postoji’, kaže Varga.

Stranice bi morale imati brojač
‘Prvi problem je što poduzetnici ne znaju što hoće: što više zaraditi, imati što više posjetitelja, promovirati se… Uglavnom hoće sve. Poduzetnik prvo mora znati koji mu je cilj, da bi mi mogli znati kako ćemo pristupiti izradi web stranice koja će mu omogućiti ostvarivanje cilja. Uvijek je cilj neki oblik prodaje. No, najveći broj web stranica posjetiteljima ne omogućuje akciju, bez obzira radi li se o kupnji proizvoda, predbilježbi za korištenje usluge, učlanjivanju, pretplati i slično. Kod nas poduzetnici staju u trenutku kada su napisali svoj broj telefona, faksa i e-mail. Naprave 95 posto posla a onih zadnjih 5 posto im uopće ne padne na pamet, jer razmišljaju samo do točke da ljude žele upoznati sa svojim sirom. Zatim ih kupci trebaju tražiti u trgovinama, umjesto da stave još i slike, cijenu i rok isporuke. Ako proizvodiš taj sir, odmah omogući posjetitelju stranice da ga i kupi”, preporučuje Varga. Brojni poduzetnici se vrte u začaranom krugu. Imaju malu prodaju jer za njih zna jako mali broj kupaca. Zbog toga imaju malu zaradu pa ne mogu izdvojiti novac za izradu i održavanje web stranice. Nemaju web stranicu pa ne mogu obavijestiti potencijalne kupce da postoje, a zato imaju malu prodaju i malu zaradu. Drugi problem, navodi Varga, je što veliki broj poduzetnika posluje ‘na crno’, pa ne žele biti na internetu. I dok mnogi ne razumiju koliko je važno kupcima biti dostupan na internetu, Varga ističe kako trend danas više nije da web stranica poduzetniku ispuni cilj već da ga ispuni na način kako to tržište želi. ‘Kod nas to još nitko nema u primisli. Ljudi su uglavnom koncentrirani na izgled web stranice. Jako malo tvrtki u Hrvatskoj radi testiranje. To znači da naprave nekoliko varijanti početne web stranice i zatim prate na kojoj se posjetitelji najdulje zadrže. Na temelju toga se stranica dalje optimizira, jer posjetitelj hoće informaciju u dva klika. Neće ono što poduzetnik hoće, već ono što on hoće. Nikada ne možeš obuti cipele svojih korisnika, zato je testiranje izuzetno važno.’, ističe Varga i dodaje kako je tragično što se u Hrvatskoj i dalje izrađuju web stranice koje nemaju ugrađen alat za mjerenje podataka o posjetiteljima. Analiziranjem prikupljenih podataka stranicu treba prilagođavati i posjetiteljima neprestano nuditi sadržaj i informacije koje traže.

Error 404 govori da je firma loša
Brojni poduzetnici sami sebi grade loš imidž zbog banalnih grešaka. Primjerice, promijene broj telefona a ne učine to isto i na svojoj web stranici. ‘Ako podaci nisu točni, onda stranica nema svoju funkciju. Ne samo što imaš neisplativo uložen novac već i ljutog korisnika koji zove a ne može te dobiti’, napominje Varga. Brojni poduzetnici imaju istaknut e-mail koji ne koriste i ne čitaju. ‘Katastrofa je ako ne čitaš e-mail. Poštenije je ostaviti broj mobitela na koji ćeš se javiti nego e-mail koji nikada ne čitaš’, ističe. Često se dogodi da ljudi postave web stranicu i uopće ju ne učitavaju. Stranicu napadne virus ili se dogodi neki problem i korisnicima se javlja Error404, što znači da za tražilicu stranica ne postoji. ‘Trebaš pratiti što ti se sa stranicom događa’, naglašava. Mnogi poduzetnici u namjeri snižavanja troškova stave web stranicu na što jeftiniji server. Tada se korisnicima može učestalo javljati Error500. Jedan od razloga može biti da server ne može podnijeti dovoljan broj ulaza pa se ruši. ‘Treba komunicirati s posjetiteljima svoje web stranice, no isto tako s vremena na vrijeme pogledati na internetu tko što piše po forumima. Primjerice, ima jako puno stranica o proizvodima HP-a. Na blogu Twilight fairy, svi koji su imali loše iskustvo s HP-ovim proizvodima pišu o tome. Ako to iz HP-a nitko ne čita, onda ne može niti reagirati dok tržišni udio pada’, napominje Varga. U konačnici, suludo je imati stranicu za koju nitko ne zna, a upravo je to čest problem mnogih poduzetnika. Izrade web stranicu do koje korisnici mogu doći jedino ako znaju točnu adresu. ‘Ako poduzetnik na raspolaganju ima jako malo novca, onda je pametno 20 posto uložiti u izradu, a 80 posto u oglašavanje. Postoji niz besplatnih ili vrlo jeftinih servisa na kojima možete izraditi i staviti svoju web stranicu. Jako dobro rješenje je izraditi profil proizvoda, usluge ili tvrtke na socijalnoj mreži Facebook (FB) koji je besplatan, a zatim kampanjom na internetu korisnike umjesto na klasičnu web stranicu slati na FB’, smatra Varga.

16 im je godina već

Auto obavezan, stranica baš i ne
1. siječnja 1994. na svijetu je bilo 623 web stranice, što znači da se izrađuju već 16 godina, a ljudi još ne shvaćaju koliko su važne za njihovo poslovanje. Danas tražilica Google u svom indeksu ima 300 milijardi web stranica koje uključuju i podstranice. Zanimljiva je usporedba da se danas oko 1,8 milijardi ljudi koristi internetom – što je više nego onih koji se voze automobilom. U Kini se najveći broj ljudi vozi biciklom. Nemaju automobil, ali se koriste internetom. U Hrvatskoj je poduzetniku normalno imati automobil, ali ne i web stranicu. U razvijenim zemljama normalno je imati oboje.

Autor: Marija Birtić
07. siječanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Čini se ipak da se polako pomičemo prema promjeni mentaliteta. Vjerojatno upravo jer veliki broj web studija stalnim pozivima i nuđenjem izrade web stranica osvješćuje osvješćuje kod poduzetnika činjenicu da je to danas opće prihvaćeni standard poslovanja.

Što se tiče uporabe sam stranice na optimalan način moja iskustva su da je većini prospekata pojam same web stranice još uvijek na razini ‘internet vizitke’. Zbog toga u prodaji oslikavamo stranicu kao alat za potporu prodaji i poslovanju nakon čega je i sama prodaja internet stranice daleko lakša a uz to nije potrebno neprestano klijenta gurkati kako bi postavili nove informacije na svojoj stranici.

se kod mnogih naših studija još uvijek svodi na ‘hit and run’ taktiku čime je klijent ostavljen na cjedilu sa stranicom u rukama i bez ideje što dalje. Ovakvi klijenti su najteže oštećeni jer je upravo njih najteže uvjeriti da je web stranicom vrlo moguće postići opipljive pozitivne rezultate u poslovanju. Ukratko, ako bi prodor web stranica kao standarda u poslovanju kronološki poredali na sljedeći način:

1. osvješćivanje o potrebi;
2. implementacija;
3. edukacija klijenta o upotrebi stranice kao poslovnog alata,

čini se da je jedini opipljiv pomak za sada učinjen u prvom koraku jer se ipak osjeća taj mentalitet ‘pa ipak svi to imaju, moramo i mi’. Za drugi korak je potrebno pročišćavanje kod samih web studija. Nakon što tržište odbaci nekvalitetno te nakon što se etabliraju glavni igrači ostvariti će se i temelji za drugi i treći korak na širem planu.

Vlatko Šurlan, [url=”http://www.evorion.hr”%5DEvorion%5B/url%5D

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close