Internet je distribucijski kanal za stvaranje zarade. Web stranice u Hrvatskoj sadrže informacije i predstavljaju zadnji stadij, dok je u svijetu to prvi korak u internet marketingu. Web stranica je dio poslovne kulture. Ako ju nemaš, nekulturan si.
Ne poštuješ svog kupca jer mu ne nudiš informaciju koju želi. Ako te netko traži na internetu i ne može te pronaći, njega si uvrijedio!“, ističe Miroslav Varga, stručnjak za internet marketing. ”Tvrtka koja nema web stranicu ne znači da nema svoju poslovnu strategiju. Možda je upravo dio strategije da ju nema. No, dugoročno niti jedna tvrtka neće moći postojati bez web stranice”, tvrdi Varga.Mnogi poduzetnici ulaze u web svijet po inerciji i odlučuju se za izradu web stranice ‘jer ju svi imaju’. Ponekad je i to bolje nego uopće ne postojati na internetu, no često se radi o ‘bačenom’ novcu. Svaki poduzetnik ima (ili bi trebao imati) strategiju razvoja poslovanja u kojoj je web stranica jedan od koraka u postizanju cilja. ‘U tom ciljanju, nekim poduzetnicima web stranica možda neće donijeti veliku korist, ali ako ju nemaju, sigurno je da im neće donijeti ništa. Ako poduzetnik podatak drži za sebe, korist je nula. Primjerice, znam brojne proizvođače kvalitetnih vrsta sireva u Baranji koji su osvojili vrijedne nagrade, no za njih nitko ne zna. Nekome bi ti podaci bili korisni. Možda bi neki restorani kupili taj sir, no ne mogu jer ne znaju da postoji’, kaže Varga.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Čini se ipak da se polako pomičemo prema promjeni mentaliteta. Vjerojatno upravo jer veliki broj web studija stalnim pozivima i nuđenjem izrade web stranica osvješćuje osvješćuje kod poduzetnika činjenicu da je to danas opće prihvaćeni standard poslovanja.
Što se tiče uporabe sam stranice na optimalan način moja iskustva su da je većini prospekata pojam same web stranice još uvijek na razini ‘internet vizitke’. Zbog toga u prodaji oslikavamo stranicu kao alat za potporu prodaji i poslovanju nakon čega je i sama prodaja internet stranice daleko lakša a uz to nije potrebno neprestano klijenta gurkati kako bi postavili nove informacije na svojoj stranici.
se kod mnogih naših studija još uvijek svodi na ‘hit and run’ taktiku čime je klijent ostavljen na cjedilu sa stranicom u rukama i bez ideje što dalje. Ovakvi klijenti su najteže oštećeni jer je upravo njih najteže uvjeriti da je web stranicom vrlo moguće postići opipljive pozitivne rezultate u poslovanju. Ukratko, ako bi prodor web stranica kao standarda u poslovanju kronološki poredali na sljedeći način:
1. osvješćivanje o potrebi;
2. implementacija;
3. edukacija klijenta o upotrebi stranice kao poslovnog alata,
čini se da je jedini opipljiv pomak za sada učinjen u prvom koraku jer se ipak osjeća taj mentalitet ‘pa ipak svi to imaju, moramo i mi’. Za drugi korak je potrebno pročišćavanje kod samih web studija. Nakon što tržište odbaci nekvalitetno te nakon što se etabliraju glavni igrači ostvariti će se i temelji za drugi i treći korak na širem planu.
Vlatko Šurlan, [url=”http://www.evorion.hr”%5DEvorion%5B/url%5D
Uključite se u raspravu