Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Opel reže cijene vozila za 40 posto

Autor: Ksenija Končevski
17. lipanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Kako bi dostigao prognoziranu razinu prodaje Opel će srezati cijene vozila za 40 i više posto

Opel, koji u sklopu europske podružnice problematičnog autoproizvođača General Motorsa i dalje posluje zahvaljujući financijskoj pomoći njemačke vlade, trebao bi skresati cijene vozila za 40 posto da bi dostigao prognoziranu razinu prodaje i ostvario nastojanja očuvanja radnih mjesta u Njemačkoj.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako je za Bloomberg rekao Simon Empson, direktor britanskog portala specijaliziranog za prodaju vozila Broadspeed.com, autotržište će biti kombinacija posrnulih brendova i jeftinih automobila ako se restrukturiranje Opela bude odvijalo prema planu. Empson sukladno tome prognozira da će GM Europe, u sklopu kojeg su Opel i Vauxhall, morati sniziti cijenu modela vozila za 40 posto ili čak i više. Najizgledniji kupac GM-ove europske podružnice kojemu prednost daje njemačka vlada je konzorcij u kojemu je kanadsko-austrijski proizvođač autodijelova Magna International koji bi, javlja Bloomberg, Opel mogao preuzeti do kraja ljeta, a zainteresirani ponuđač je i talijanski Fiat. Razlog tome je jer je Magna International pristala zaštititi njemačka radna mjesta u zamjenu za 1,5 milijardi eura kratkoročnog zajma njemačke vlade, dok Fiat želi smanjiti proizvodne kapaicitete Opela i Vauxhalla. Kanadsko-austrijska Magna želi integrirati Opel sa svojom proizvodnjom autodijelova a obećala je i preživljavanje četiriju Opelovih tvornica u Njemačkoj s oko 25.000 zaposlenika. Osim Opela, talijanski je Fiat, podsjećamo, pokazao zanimanje i za drugi dio GM-ove podružnice kao i za profitabilno latinoameričko poslovanje te američke kompanije.

Opel, koji u sklopu europske podružnice problematičnog autoproizvođača General Motorsa i dalje posluje zahvaljujući financijskoj pomoći njemačke vlade, trebao bi skresati cijene vozila za 40 posto da bi dostigao prognoziranu razinu prodaje i ostvario nastojanja očuvanja radnih mjesta u Njemačkoj.

Kako je za Bloomberg rekao Simon Empson, direktor britanskog portala specijaliziranog za prodaju vozila Broadspeed.com, autotržište će biti kombinacija posrnulih brendova i jeftinih automobila ako se restrukturiranje Opela bude odvijalo prema planu. Empson sukladno tome prognozira da će GM Europe, u sklopu kojeg su Opel i Vauxhall, morati sniziti cijenu modela vozila za 40 posto ili čak i više. Najizgledniji kupac GM-ove europske podružnice kojemu prednost daje njemačka vlada je konzorcij u kojemu je kanadsko-austrijski proizvođač autodijelova Magna International koji bi, javlja Bloomberg, Opel mogao preuzeti do kraja ljeta, a zainteresirani ponuđač je i talijanski Fiat. Razlog tome je jer je Magna International pristala zaštititi njemačka radna mjesta u zamjenu za 1,5 milijardi eura kratkoročnog zajma njemačke vlade, dok Fiat želi smanjiti proizvodne kapaicitete Opela i Vauxhalla. Kanadsko-austrijska Magna želi integrirati Opel sa svojom proizvodnjom autodijelova a obećala je i preživljavanje četiriju Opelovih tvornica u Njemačkoj s oko 25.000 zaposlenika. Osim Opela, talijanski je Fiat, podsjećamo, pokazao zanimanje i za drugi dio GM-ove podružnice kao i za profitabilno latinoameričko poslovanje te američke kompanije.

Uzevši u obzir strukturu sporazuma o preuzimanju Opela, novi vlasnik će prema mišljenju stručnjaka prvenstveno morati biti motiviran povećati proizvodnju, pogotovo uzme li se u obzir izjava glavnog sindikalnog vođe u Opelu Klausa Franza koji je rekao da Opel planira prodavati 2 milijuna vozila godišnje za otprilike pet godina. Sukladno tome, Opel će morati povećati kapacitete za preko 200 tisuća vozila. Postojeće Opelove tvornice, prema podacima koje je objavila tvrtka specijalizirana za autotržište Global Insight, sada mogu proizvesti 1,76 milijuna auta godišnje. Američki autoproizgođač General Motors koji je početkom lipnja proglasio stečaj, kako smo već pisali, prisiljen je prodati europsku podružnicu GM Europe jer reorganizira poslovanje. Konzorcij u kojem je pored Magna Internationala i ruska banka Sberbank te ruski proizvođač kamiona Gaz iza kojeg stoji milijarder Oleg Deripaska, trebao bi preuzeti 55 posto Opela, čime dobiva vlasničku većinu. GM istodobno zadržava 35 posto udjela, a preostalih deset posti radnici Opela. Inače, čelnik Magna Internationala Frank Stronach već je neko vrijeme zainteresiran za kupnju nekog proizvođača vozila, a u prilog tome govori i da je unatrag dvije godine njegova tvrtka bila zainteresirana i za preuzimanje američkog Chryslera. No pobjedu je u svibnju preklani odnio investicijski fond Cerberus Capital Management koji je za 7,4 milijarde dolara kupio 80,1 posto toga neprofitabilnog američkog autoproizvođača. No, Stronach je nedavno mogao odahnuti jer je Chrysler zatražio stečajnu zaštitu iz koje bi prema planu trebao izaći do kraja lipnja.




Autor: Ksenija Končevski
17. lipanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close