Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Villa Sheherezade i Villa Excelsior iznad svih

Autor: Poslovni.hr
19. ožujak 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Većina je ekskluzivnih kapaciteta u Hrvatskoj koncentrirana na dubrovačkom području. Split se diči Le Meridien Lavom, Opatija Hotelom Milenij, Zagreb Regent Esplanadeom i Sheratonom, no hotelski kompleks Grand ville Argentina i lanac Jadranski luksuzni hoteli jedini nude smještaj po ukusu milijardera.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U Hrvatskoj je teško naći elitniju turističku ustanovu od dubrovačke Ville Sheherezade, ekskluzivnog dijela Grand ville Argentine, u vlasništvu obitelji Lukšić. Dizajnirana u orijentalnom stilu, Sheherezade ima 12 prostranih i raskošno uređenih soba, koje gledaju na staru povijesnu jezgru i otok Lokrum. Redovna cijena sobe je 6500 eura dnevno, no 2007. je ruski magnat Viktor Vekselberg unajmio cijelu vilu na šest mjeseci za 1,5 milijuna eura. Prošlog ljeta je Sheherezade dobila konkurenciju u Villi Excelsior, pripadnici Jadranskih luksuznih hotela (JLH) vlasnika Gorana Štroka. Vila sadrži četiri ekskluzivne smještajne jedinice te nudi usluge osobnog batlera, barmena i kuhara, bazen i privatnu plažu. Gost može unajmiti i cjelodnevno korištenje limuzine i jahte, a ukupna cijena aranžmana iznosi 10.000 eura po danu. U okviru grupacije JLH na dubrovačkom području djeluju tri hotela s pet zvjezdica, Excelsior, Dubrovnik Palace i Bellevue. Svi Štrokovi hoteli drže visok nivo usluge i cijena tako da predsjednički apartman u Excelsioru na vrhuncu sezone olakšava gosta za 3290 eura dnevno, srodan apartman u Dubrovnik Palaceu košta 3000 eura, a u Bellevueu 2200 eura.

Većina je ekskluzivnih kapaciteta u Hrvatskoj koncentrirana na dubrovačkom području. Split se diči Le Meridien Lavom, Opatija Hotelom Milenij, Zagreb Regent Esplanadeom i Sheratonom, no hotelski kompleks Grand ville Argentina i lanac Jadranski luksuzni hoteli jedini nude smještaj po ukusu milijardera.

U Hrvatskoj je teško naći elitniju turističku ustanovu od dubrovačke Ville Sheherezade, ekskluzivnog dijela Grand ville Argentine, u vlasništvu obitelji Lukšić. Dizajnirana u orijentalnom stilu, Sheherezade ima 12 prostranih i raskošno uređenih soba, koje gledaju na staru povijesnu jezgru i otok Lokrum. Redovna cijena sobe je 6500 eura dnevno, no 2007. je ruski magnat Viktor Vekselberg unajmio cijelu vilu na šest mjeseci za 1,5 milijuna eura. Prošlog ljeta je Sheherezade dobila konkurenciju u Villi Excelsior, pripadnici Jadranskih luksuznih hotela (JLH) vlasnika Gorana Štroka. Vila sadrži četiri ekskluzivne smještajne jedinice te nudi usluge osobnog batlera, barmena i kuhara, bazen i privatnu plažu. Gost može unajmiti i cjelodnevno korištenje limuzine i jahte, a ukupna cijena aranžmana iznosi 10.000 eura po danu. U okviru grupacije JLH na dubrovačkom području djeluju tri hotela s pet zvjezdica, Excelsior, Dubrovnik Palace i Bellevue. Svi Štrokovi hoteli drže visok nivo usluge i cijena tako da predsjednički apartman u Excelsioru na vrhuncu sezone olakšava gosta za 3290 eura dnevno, srodan apartman u Dubrovnik Palaceu košta 3000 eura, a u Bellevueu 2200 eura.

Ključeve drže Nijemci
Prema riječima Danijele Mihalić, pomoćnice direktora korporativnih komunikacija JLH-a, prošle su godine u dubrovačkim hotelima grupacije ostvareni vrlo dobri rezultati, no za tekuću je godinu vrlo teško iznijeti konkretnije prognoze. “Uspoređujući ovogodišnje podatke o potvrđenim rezervacijama u kongresnom segmentu s istim razdobljem u 2008. JLH bilježi lagan porast, no prava slika stanja bookinga vidjet će se tek u svibnju”, naglašava Danijela Mihalić. Da bi opravdali očekivanja gostiju koji će unatoč krizi putovati, JLH je za ovu sezonu pripremio posebne paket aranžmane, obogaćene wellness i spa uslugama, gastro ponudom i luksuznim transferima. U splitskom Le Meridien Lavu za iduća dva mjeseca očekuju porast popunjenosti od 5% u odnosu na travanj i svibanj 2008., dok će visoka turistička sezona biti na razini prošlogodišnjih rezultata, predviđa generalni direktor Peter Loesch. Američko i britansko turističko tržište su u padu, no Njemačka i druge zemlje njemačkog govornog područja za sada su stabilne te je moguć i porast broja gostiju iz tih područja. “Nijemci će najvjerojatnije smanjiti broj putovanja u daleke destinacije i zadržati se u Europi, što bi u konačnici moglo ići nama u prilog. Kao hotel s 5 zvjezdica možda ćemo izgubiti neke klijente s donjeg dijela tržišta, no isto tako ćemo dobiti i malo imućnije goste, koji će se umjesto Mauricijusa i sličnih destinacija odlučiti za Hrvatsku”, zaključuje Loesch.Milenij hoteli iz Opatije hotelska su kuća koja upravlja hotelima Milenij (pet zvjezdica), Milenij Grand Hotelom (četiri zvijezdice) i Milenij Hotel Agavom (četiri zvjezdice). Najsjajniji dragulj iz kolekcije opatijske kompanije, Hotel Milenij, otvoren je početkom 2000. i najluksuzniji je ugostiteljski objekt sjevernog Jadrana. U ovom je hotelu gostima na raspolaganju 125 soba i apartmana vrhunske udobnosti i elegancije. Prošle su godine Milenij hoteli ostvarili dobar poslovni rezultat, obilježen porastom broja noćenja od 6-7% u odnosu na 2007., no u 2009. i kvarnerska perjanica osjeća posljedice krize. Od početka godine u sva je tri hotela prisutan trend pada bookinga i noćenja u prosjeku od 15-20% sa svih okolnih tržišta te u oba vodeća segmenta, poslovnom i odmorišnom. Po riječima Lazarele Komlen, generalne direktorice Milenij hotela, prerano je za predviđanja razvoja odmorišne sezone, koja počinje od Uskrsa: “Očito je da veliki europski i domaći turoperatori čekaju reakcije hotelijera za last minute booking i očekuju sniženje cijena za nadolazeću sezonu.”




Pad turističkih rezervacija
Budući da Zagreb nije jaka turistička destinacija, zagrebački The Regent Esplanade ponajviše je usmjeren na korporativne klijente i poslovne grupe (75%), dok na individualne turiste i turističke grupe otpada 25% noćenja. “Što se turističkih rezervacija tiče, smanjenje je otprilike za 20% u odnosu na predviđeno, zbog otkazivanja rezervacija s japanskog i američkog tržišta. Međutim svakodnevno primamo nove upite”, kaže Ivica Krizmanić, direktor recepcije i rezervacija. “Na osnovu prva tri mjeseca osjeća se blagi pad i u segmentu korporativnih i poslovnih klijenata, ali isto tako vjerujemo da će hotel to nadoknaditi i da će poslovati pozitivno u nastavku godine”, navodi Krizmanić.

Luksuz na Jadranu

Mnoge čeka pad potražnje
Upravo luksuzni hoteli s pet zvjezdica na Jadranu očekuju najveći pad potražnje, pokazalo je tek objavljeno istraživanje hotelskog tržišta za Hrvatsku i jugoistočnu Europu tvrtke Horwath Consulting. Istraživanje je provedeno na temelju očekivanja 59 hotelijera iz osamdeset domaćih hotela, od kojih se 18 posto odnosi na hotele s pet zvjezdica. “Istraživanje je pokazalo da 60 posto hotelijera iz hotela s 5 zvjezdica očekuje nižu potražnju svih primarnih segmenata. Najviše pesimizma u odnosu na hotele s manje zvjezdica ista skupina hotelijera pokazala je i kad su u pitanju očekivanja rezultata poslovanja”, ističe Sanja Čižmar, direktorica Horwath Consultinga. Istodobno, značajan broj investicija u luksuzne sadržaje zbog krize je zaustavljen, poput projekta Brijuni Rivijera. Sanja Čižmar smatra da u ovom trenutku s takvim projektima treba pričekati. “Za takve projekte država nastoji privući financijski jake investitore koje treba pričekati da se vrate u igru koju je kriza usporila te stoga nije trenutak da se forsira”, ističe Čižmar.
(Marija Crnjak)

Autor: Poslovni.hr
19. ožujak 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close