Volimo li kritiku? Obično ne. Većina ljudi doživljava kritiku kao napad na sebe koji tada u čovjeku pokreće sve vrste obrambenih mehanizama.S druge strane, biznismeni širom svijeta plaćaju konzultantima velike novce kako bi čuli što sve čine krivo. Na hodnicima firmi čak će objesiti i kutije za sugestije, jer ako postoji šansa da čuju i jednu pametnu riječ, pa makar ona došla od domara, biti će pomno razmotrena od strane nekog od direktora.
Savjeti
Pa zbog čega se taj isti direktor naljuti kada dođe kući i čuje kritiku svoje žene? Odgovor: on je više fokusiran na posao na kojem mora pronaći načine kako zaraditi više novaca, nego da se fokusira i na to da, jednostavno, postane bolja osoba. Činjenica je da svaka pogreška na poslu vodi k negativnim konzekvencama. Spoznavanjem svih svojih “oluja” koje nas ponekad tjeraju da činimo pogreške, kako na poslu, tako i u svom domu, kritika tada postaje nešto pozitivno što nas u budućnosti spašava od dubljih padova. Sigurno vam je poznata ona stara poslovica: “Bolje kritika od prijatelja, nego poljubac neprijatelja.” Tako će vas pravi prijatelj odmah upozoriti da vam je nešto hrane zapelo za zub, dok će vam onaj drugi reći kako izgledate upravo predivno. Jedan od razloga zbog kojih teško prihvaćamo kritiku jest zbog toga što ta kritika obično dođe u vrijeme kada na nju nismo emotivno pripremljeni. U trenutku kada pozivamo na kritiku, bilo to postavljanjem sandučića na strateška mjesta ili angažiranjem savjetnika, nalazimo se u emotivnom stanju kada tu istu kritiku možemo prihvatiti smireno, te je “hladne” glave prihvatiti ili odbaciti. Dodajmo tome da ako svjesno idemo za time da ćemo biti kritizirani, podsvjesno selektiramo s koje strane će nam ta kritika doći, što nam u konačnici ide u prilog jer ćemo takvu kritiku prihvatiti ozbiljnije jer stiže od strane onoga koga smo sami odabrali, što će reći od osobe od povjerenja. Takav način “kontroliranja” kritike ujedno je i dobra vježba za trenutke kada će nas zaskočiti kada smo nespremni. Najveća mudrost je svakako zaskočiti probleme prije nego što se pretvore u probleme, odnosno ne dopustiti da se oni pojave radeći po principu “bolje spriječiti, nego liječiti”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu