Posljednje MasterIndex istraživanje o navikama korištenja platnih kartica u Hrvatskoj pokazalo je da se tim načinom plaćanja u najvećoj mjeri pokrivaju troškovi kupnje odjeće i obuće (73%), hrane i pića (59%) te goriva (53%). Ispitanici u dobi od 18 do 55 godina kao najveću prednost bezgotovinskog plaćanja navode eliminaciju potencijalnih rizika nošenja većih iznosa papirnatog novca u novčanicima, pa se postavlja pitanje kakva je budućnost papirnatog novca. Za odgovor smo se obratili direktorici kompanije MasterCard Hrvatska Sanji Žigić.
Kakvi su trendovi u bezgoto-vinskom plaćanju?
Na globalnoj razini 85% potrošačkih transakcija još uključuje gotovinu. No, primjetan je pozitivan trend rasta bezgotovinskog plaćanja, posebice u razvijenim europskim zemljama. Obujam potrošnje ostvarene MasterCard i Maestro beskontaktnim karticama u 2015. veći je čak 183% u usporedbi s godinom prije. U 2015. broj izdanih beskontaktnih kartica i uređaja porastao je 50% te je u četvrtom kvartalu 2015. u prosjeku 13% svih transakcija na prodajnim mjestima u Europi bilo beskontaktno.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Nažalost ljudi u Hrvatskoj nisu samo financijski neobrazovani tj. nepismeni. Uz svako pravo dolazi i obveza. Što nisi ili ne možeš zaraditi to ne kupuj. Ne izdaj novac koji ne posjeduješ i koji nikad nećeš posjedovati. Ne diži kredit ako imaš slaba primanja i(li) nesigurno radno mjesto. Itd. itd. itd.
Uključite se u raspravu