Zbog ovih sedam navika nikad ništa ne stignete napraviti na vrijeme

Autor: Poslovni.hr , 16. kolovoz 2015. u 11:14
Foto: Thinkstock

Bitno je kako iskorištavamo vrijeme koje nam je dano na raspolaganje. Većina nas upadne u zamke koje trate naše dragocjeno vrijeme. Naučite kako izbjeći te pogreške.

Svima nam se ponekad čini da nam je dan prebrzo prošao. Bilo bi dobro kada bismo dan mogli produžiti na tih pet, šest sati koji nam ponekad nedostaju. No, istina je da ne možemo utjecati na vrijeme. Svima nam dan traje 24 sata pa kako je onda moguće da je nekima to sasvim dovoljno, a drugima uvijek nedostaje vremena?

Odgovor leži u pametnom raspolaganju vremena. Bitno je kako iskorištavamo vrijeme koje nam je dano na raspolaganje. Većina nas upadne u zamke koje trate naše dragocjeno vrijeme. Naučite kako izbjeći te pogreške:

1. Želite sve obaviti sami
Morate sve kontrolirati i ne vjerujete da će vaš kolega obaviti posao onako kako ste zamislili pa radije vi odradite sav posao. Vrijeme je da naučite prihvatiti pomoć od svojih kolega i da delegirate posao svojim podređenima. Ukoliko ćete se voditi ovim savjetom, vjerujte da će vam 24 sata biti sasvim dovoljno.

2. Nemate određen plan
Ako nemate definirane ciljeve i isplanirane korake kako ih ostvariti, gubit ćete vrijeme na nepotrebne stvari i teže ćete se fokusirati na ono što je bitno. Na kraju dana, vaši rezultati će biti potpuno nevidljivi.

3. Imate krive prioritete
Najgore je kada dragocjeno vrijeme potrošite na potpuno nebitne stvari. Morate si odrediti prioritete.  Mislite da je sve što je hitno jednako bitno i zbog toga ne možete odrediti ono što je zaista vaš prioritet. Najprije odradite posao koji je bitan za vašu tvrtku jer čak i ove manje bitne stvari, iako su hitne, ne mogu nikako biti važnije od prioriteta koje ste odredili.

4. Odsutnost i odvraćanje pozornosti
Jedan od najvažnijih savjeta, kako što bolje iskoristiti vrijeme i kako posao obaviti u zadanom roku, jest da smanjite svoju odsutnost. Pokušajte manje obraćati pažnju na nebitne stvari ili se prekinuti javljati na svaki poziv. Time ćete si olakšati jer ako dopustite da vas stalno netko prekida, napravit ćete si štetu te nećete stići obaviti sve zadatke na vrijeme. Kada radite, javljajte se samo na hitne pozive.

5. Prezaposlenost
Neki ljudi smatraju da je prezaposlenost jednako produktivnost, no to uopće ne mora biti točno. Ako neprestano radite i nemate vremena ni za što, ne stižete završiti posao do zadanog roka vi jeste zaposleni, ali to ne znači da ste i ste efikasni. Pokušajte si olakšati i smanjiti opseg posla jer ćete tako vjerojatno biti produktivniji.

6. Multitasking
Ako radite više poslova i zadataka od jednom, najvjerojatnije je da ne radite zapravo nijedan od njih kvalitetno. Radije si uzmite vremena i prvo napravite jedan pa drugi zadatak. Tako ćete sigurno biti produktivniji.

7. Odugovlačenje
Kada neprestano odgađate važne zadatke za kasnije, stalno ste pod stresom. Kada naučite upravljati svojim vremenom, onda će vam vrijeme ići u korist i nećete vam zadavati brige. Sve ćete napraviti na vrijeme jer ćete vi gospodariti vremenom, a ne vrijeme vama.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close